آب نارگیل و اسهال: علت یا درمان؟


آب نارگیل یک نوشیدنی محبوب است که از آب نارگیل تهیه می شود.

این یک منبع طبیعی از مواد معدنی است که می تواند به شما در بازسازی کمک کند و بسیاری از مردم در صورت داشتن اسهال یا سایر شرایطی که باعث کم آبی می شوند ، آب نارگیل می نوشند.

با این حال ، آب نارگیل همچنین می تواند در برخی موارد باعث اسهال شود.

این مقاله به بررسی رابطه بین آب نارگیل و اسهال می پردازد.

آب نارگیل از آب موجود در نارگیل به دست می آید. این ماده عمدتا از آب تشکیل شده است ، اما حاوی مواد مغذی مهمی است که در آب خالص یافت نمی شود.

یک لیوان (240 میلی لیتر) آب نارگیل شیرین نشده (1):

  • کالری: 45
  • پروتئین: 1.7 گرم
  • چربی: 0.5 گرم
  • کربوهیدرات ها: 9 گرم
  • فیبر: 2.6 گرم
  • قندها: 6 گرم
  • کلسیم: 5٪ ارزش روزانه (MS)
  • منیزیم: 15 درصد DV
  • پتاسیم: 17 درصد DV
  • سدیم: 10 درصد DV

آب نارگیل بسیار مرطوب کننده است و جایگزین طبیعی نوشیدنی های ورزشی به حساب می آید.

پتاسیم ، سدیم ، منیزیم و کلسیم آن به عنوان الکترولیت عمل می کند و به حفظ تعادل مناسب مایعات در بدن کمک می کند.

علاوه بر این ، تعداد الکترولیت های موجود در آب نارگیل بستگی به این دارد که از نارگیل جوان یا بالغ تهیه شده باشد و ممکن است در مارک های مختلف متفاوت باشد. نارگیل رسیده معمولاً دارای الکترولیت بالاتری است (2).

نوشیدنی های ورزشی و نوشیدنی های مشابه آب رسانی نیز حاوی الکترولیت هستند ، اما معمولاً با افزودن قند و رنگ خوراکی تهیه می شوند. با این حال ، برخی از انواع تجاری آب نارگیل نیز ممکن است حاوی شیرین کننده ها و طعم دهنده ها باشند.

خلاصه

آب نارگیل یک نوشیدنی کم کالری است که مواد مغذی زیادی از جمله الکترولیت ها را برای مرطوب کردن بدن فراهم می کند.

اسهال اصطلاحی است برای مدفوع شل و آبکی ، معمولاً سه بار یا بیشتر در روز.

این می تواند ناشی از بیماری هایی مانند آنفولانزای معده ، بیماری های دستگاه گوارش ، مسمومیت غذایی ، دویدن ، دارو و بسیاری دلایل دیگر باشد.

اسهال با از دست دادن مایع و الکترولیت از بدن مشخص می شود و می تواند منجر به کم آبی شود. در چنین مواردی ، توصیه می شود که آب خود را با نوشیدنی های حاوی الکترولیت دوباره آب کنید (3)

در صورت داشتن اسهال ، آب نارگیل به عنوان یک نوشیدنی غنی از الکترولیت به عنوان یک نوشیدنی مناسب انتخاب می شود.

مطالعات نشان داده است که آب نارگیل در درمان کم آبی بدن به دلیل اسهال خفیف م andثر است و با نوشیدنی های ورزشی در افزایش آب بدن در موارد دیگر از دست دادن الکترولیت قابل مقایسه است (4 ، 5)

خلاصه

اسهال می تواند باعث از دست دادن مایعات و الکترولیت ها شود و منجر به کم آبی بدن شود. آب نارگیل به عنوان منبع خوب الکترولیت ها می تواند به شما در هیدراته شدن بعد از اسهال کمک کند.

اگرچه آب نارگیل ممکن است به درمان کم آبی خفیف ناشی از اسهال کمک کند ، اما در موارد دیگر ممکن است اثر تقویت کننده اسهال داشته باشد.

نوشیدن بیش از حد آب نارگیل می تواند منجر به مصرف بیش از حد پتاسیم شود که در برخی افراد باعث اسهال می شود.

در یک مورد ، هیپرکالمی یا سطح بالای پتاسیم در خون بیمار که چندین وعده آب نارگیل در یک روز نوشیده بود ، ثبت شده است (6)

علاوه بر این ، آب نارگیل سرشار از الیگوساکاریدهای قابل تخمیر ، دی ساکاریدها ، مونوساکاریدها و پلیول ها (FODMAP) است که کربوهیدرات های زنجیره ای کوتاه هستند که می توانند آب را به داخل روده بکشند و در برخی افراد مشکلات گوارشی (مانند اسهال) ایجاد کنند.7)

سرانجام ، آب نارگیل تجاری ممکن است حاوی مقدار زیادی شکر یا شیرین کننده های مصنوعی باشد که می تواند باعث سوء هاضمه شود. بنابراین ، نوشیدن مقدار زیادی آب نارگیل شیرین یا طعم دار می تواند به اسهال کمک کند (8)

برای کاهش خطر اسهال ناشی از آب نارگیل ، انواع شیرین نشده را انتخاب کنید و از خوردن چند وعده به طور همزمان اجتناب کنید.

خلاصه

آب نارگیل می تواند باعث اسهال شود زیرا حاوی پتاسیم ، FODMAP و شکر یا شیرین کننده اضافه شده است.

آب نارگیل یک نوشیدنی مرطوب کننده و منبع طبیعی الکترولیت است.

اگر اسهال دارید ، می تواند به شما در هیدراته شدن مجدد کمک کند. با این حال ، آب نارگیل می تواند در برخی افراد باعث افزایش اسهال شود ، به ویژه هنگامی که به مقدار زیاد استفاده شود.

نوشیدن آب نارگیل را در حد متعادل فراموش نکنید و انواع بدون شیرینی را بدون افزودنی انتخاب کنید. در صورت ایجاد اسهال یا سوء هاضمه از آب نارگیل خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید