آرد بادام در مقابل آرد بادام: تفاوت چیست؟


آرد بادام و کنجاله محصولات مشابهی هستند که در دستور العمل های بدون گلوتن ، پالئو ، کم کربوهیدرات و کتو بسیار عالی عمل می کنند.

هر دو معمولاً در غذاهای شیرین و خوشمزه استفاده می شوند و به دلیل تنوع آشپزی در چند سال اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده اند.

با این حال ، ممکن است در مورد تفاوت بین این دو تعجب کنید.

این مقاله تفاوت های اصلی آرد بادام و آرد بادام و همچنین بهترین کاربرد آنها را توضیح می دهد.

آرد و آرد بادام از بادام آسیاب شده تهیه می شود. با این حال ، با آنها متفاوت رفتار می شود و در نتیجه رنگ ها ، بافت ها و سلیقه های متفاوتی ایجاد می شود.

غذای بادام

آرد بادام با خرد کردن بادام کامل و بدون پوست تهیه می شود.

با توجه به اینکه محصول نهایی هنوز حاوی چرم است ، آرد بادام قوام درشتی با لکه های قهوه ای یا لکه دارد. اندازه دانه آن نیز بزرگتر است.

علاوه بر این ، وجود پوست می تواند طعم کمی تلخ ایجاد کند.

آرد بادام

برخلاف آرد بادام ، آرد بادام از بادام بدون پوست تهیه می شود.

در این حالت ، بادام ها قبل از خرد شدن در آب جوش خیس می شوند تا پوستی که از آن یک محصول سبک و تقریبا سفید به دست می آید ، برداشته شود.

آرد بادام طعم ملایم و دانه های کوچکتر یا ریزتر دارد. تقریباً پودر شده و قوام می یابد.

خلاصه

آرد و آرد بادام از بادام آسیاب شده تهیه می شود. تفاوت اصلی این است که آرد بادام از بادام سفید شده تهیه می شود که باعث تفاوت در رنگ ، بافت و طعم می شود.

با توجه به اینکه هر دو محصول از بادام آسیاب شده تهیه می شوند ، عملاً مشخصات تغذیه ای یکسانی دارند.

در زیر مقایسه 1/4 فنجان (30 گرم) وعده آرد بادام و آرد (1، 2):

همانطور که می بینید ، آنها تقریباً کالری و محتوای درشت مغذی یکسانی را ارائه می دهند.

با این حال ، آرد بادام به دلیل پوست بادام ، کمی فیبر و مواد معدنی بیشتری دارد.

پوست همچنین حاوی آنتی اکسیدان بالاتری از آرد بادام است ، یعنی فلاونوئیدها ، اسیدهای فنولیک و تانن (3)

آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که به مبارزه با اثرات مضر رادیکال های آزاد بر بدن کمک می کنند ، که می تواند منجر به پیری زودرس و بروز برخی بیماری های مزمن و دژنراتیو شود.4)

مطالعات همچنین نشان می دهد که ترکیبات گیاهی در پوست لوزه ممکن است فعالیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی داشته باشند و حتی ممکن است از اکسیداسیون کلسترول بد (LDL) محافظت کرده و در نتیجه به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کنند.3، 5، 6، 7)

خلاصه

آرد و آرد بادام عملاً مشخصات تغذیه ای یکسانی دارند. با این حال ، از آنجا که آرد بادام حاوی پوست بادام است ، فیبر ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان بیشتری دارد.

در اکثر دستور العمل ها ، آرد و آرد بادام را می توان به جای یکدیگر استفاده کرد.

با این حال ، به دلیل خواص فیزیکی ، آرد بادام معمولاً به عنوان جایگزین خرده نان یا به عنوان یک عنصر پوشش دهنده استفاده می شود. در مقابل ، محصولات پخته به طور کلی آرد بادام را ترجیح می دهند.

به عنوان مثال ، رنگ نسبتاً روشن آرد بادام بیشتر تداعی کننده آرد گندم است ، بنابراین هنگام جستجوی یکنواخت و یکدست مطلوب است.

همچنین ، به دلیل بافت متفاوت آنها ، اگر با دستور العمل های ظریف کار می کنید یا سعی می کنید نتیجه ای کرکی مانند پاستا یا یک نان داشته باشید ، آرد بادام بهترین عملکرد را دارد ، زیرا دانه های درشت آرد بادام می تواند مواد شما را وزن کند.

علاوه بر این ، آرد بادام اغلب به دلیل طعم تلخ آن برای غذاهای تند استفاده می شود. در مقابل ، آرد بادام برای شیرینی مناسب است.

با این وجود ، می توانید آرد و آرد بادام را در خانه تهیه کنید ، که به شما امکان می دهد اندازه دانه را کنترل کنید.

خلاصه

در اکثر دستور العمل ها می توانید آرد بادام و آرد بادام را جایگزین کنید. با این حال ، آرد بادام به طور کلی به عنوان جایگزین یا عنصر پوشش آرد سوخاری ترجیح داده می شود ، در حالی که آرد بادام برای پخت ترجیح داده می شود.

تنها چیزی که برای تهیه آرد بادام نیاز دارید 1 فنجان (157 گرم) بادام خام و بدون نمک است. کافی است این مراحل را دنبال کنید:

  1. بادام را به غذاساز یا مخلوط کن قوی اضافه کنید.
  2. نبض را در فواصل 1 ثانیه تا رسیدن به اندازه دانه مورد نظر بکشید. اگر بادام را دائما هم بزنید ، کره بادام به دست می آید.
  3. لبه های غذاساز یا مخلوط کن را با یک کاردک تمیز کنید تا مطمئن شوید که همه آجیل ها پردازش می شوند.
  4. در ظرف دربسته در دمای اتاق یا در یخچال نگهداری کنید.

اگر در حال تهیه آرد بادام هستید ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که قبل از پردازش بادام ها را سفید کنید.

برای سفید شدن بادام ، آنها را به آب جوش اضافه کرده و به مدت یک دقیقه خیس کنید. سپس خشک و خشک کنید و با فشردن آنها پوست را بردارید.

اگر آرد یا آرد بادام فروشگاهی را ترجیح می دهید ، حتماً لیست مواد اولیه را بررسی کرده و یکی را انتخاب کنید که بادام به عنوان یک ماده ذکر شده باشد.

خلاصه

می توانید از آرد بادام و آرد جایگزین استفاده کنید. با این حال ، آرد بادام ممکن است انتخاب بهتری برای دستور العمل های شیرین و ظریف باشد ، در حالی که آرد بادام در غذاهای تند بهتر عمل می کند.

آرد و آرد بادام از بادام آسیاب شده تهیه می شود. با این حال ، آرد بادام از بادام پوست نشده و آرد از بادام سفید شده تهیه می شود.

تفاوت اصلی این دو در اندازه دانه و همچنین این واقعیت است که پوست بادام در آرد بادام وجود دارد.

این منجر به تفاوت در بافت ، رنگ ، طعم و برنامه های آشپزی می شود. به همین دلیل است که آرد بادام فیبر ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به آرد بادام دارد.

شما می توانید هر دو محصول را در اکثر سوپر مارکت ها و فروشگاه های آنلاین پیدا کنید ، یا می توانید آنها را به راحتی در خانه تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید