آیا آب کرن بری برای دیابت مفید است؟


آب کرن بری یک نوشیدنی محبوب با طعم شیرین و ترش است.

مانند بسیاری از آب میوه ها ، قند بالایی دارد که می تواند برای افراد مبتلا به دیابت نگران کننده باشد.

این مقاله توضیح می دهد که آیا آب کرن بری برای دیابت انتخاب مناسبی است.

آب کرنبری و کوکتل کرن بری معمولاً با یکدیگر مخلوط می شوند.

آب خالص زغال اخته از آب فشرده قره قاط تهیه می شود و سایر مواد را شامل نمی شود. یک لیوان (236 میلی لیتر) حاوی حدود 30 گرم شکر طبیعی و مواد مغذی مانند پتاسیم و ویتامین C و K (1)

علاوه بر این ، حاوی آنتی اکسیدان های ضد بیماری مانند پروآنتوسیانیدین و آنتوسیانین است. این موارد با کاهش سطح التهاب ، کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن و کاهش بروز عفونت های مجاری ادراری (UTIs) همراه است (2، 3)

در همین حال ، اسموتی کرن بری حاوی مواد اضافی مانند رنگ ، طعم و شکر است – به عنوان مثال ، به شکل شربت ذرت با فروکتوز بالا یا شکر نیشکر. با این حال ، مقدار کل قند مشابه آب کرنبری خالص با حدود 30 گرم در فنجان (236 میلی لیتر) است (4)

اگرچه آب کرنبری و کوکتل حاوی مقادیر مشابه کربوهیدرات از شکر هستند ، اما آب کرنبری خالص و شیرین نشده راه حل بهتری است زیرا حاوی مواد مغذی بیشتر و افزودنی های کمتری است.

خلاصه

آب کرنبری و اسموتی کرن بری در یک لیوان (236 میلی لیتر) حاوی حدود 30 گرم شکر است. آب خالص کرنبری حاوی مواد مغذی بیشتر و مواد افزودنی کمتری است.

در صورت ابتلا به دیابت ، می توانید از بیشتر غذاها لذت ببرید – به شرطی که میزان کربوهیدرات و میزان مصرف خود را در نظر بگیرید.

اگرچه آب کرنبری حاوی مواد مغذی زیادی است ، اما فاقد فیبر است. این بدان معنی است که وقتی از یک لیوان طراوت این نوشیدنی لذت می برید ، قند آن به سرعت جذب بدن می شود ، که می تواند منجر به افزایش سریع قند خون شود (5)

معمولاً بهتر است به جای آب میوه از میوه کامل استفاده کنید. میوه های کامل حاوی مواد مغذی و فیبر بیشتری هستند ، به این معنی که تأثیر کمتری بر قند خون دارند.

اگر می خواهید از آب کرنبری خالص لذت ببرید ، بیش از نصف فنجان (125 میلی لیتر) به آن اضافه نکنید. طبق لیست تبادل غذای دیابتی ، در هر وعده در نظر گرفته می شود و حدود 15 گرم کربوهیدرات از قند (6)

یا یک آب کرنبری سبک انتخاب کنید ، زیرا معمولاً حاوی حدود نیمی از کالری و قند آب معمولی کرن بری است. معمولاً با شیرین کننده های مصنوعی مانند سوکرالوز ساخته می شود و ممکن است قند خون شما را تا میزان کمتری افزایش دهد (7)

این بدان معناست که هر فرد می تواند آب کرنبری را متفاوت تحمل کند. اگر مبتلا به دیابت هستید و آب کرن بری می نوشید ، توصیه می شود قند خون خود را از نزدیک کنترل کنید. اگر نگران کنترل قند خون خود هستید ، با مربی دیابت خود صحبت کنید.

خلاصه

اگر می خواهید از آب کرن بری لذت ببرید ، آب کرن بری تمیز و شیرین نشده یا یک نسخه سبک را انتخاب کنید. به یک لیوان 1/2 فنجان (125 میلی لیتر) بچسبید که حدود 1 وعده کربوهیدرات را تامین می کند.

آب کرن بری یک نوشیدنی مغذی است که بسیاری از افراد از آن لذت می برند. با این حال ، قند زیاد است و می تواند باعث افزایش قند خون شما شود ، که در صورت ابتلا به دیابت می تواند نگران کننده باشد.

آب تمشک تمیز و شیرین نشده را انتخاب کرده و 1/2 فنجان (125 میلی لیتر) از قسمتی که حدود 15 گرم کربوهیدرات از قند طبیعی را تامین می کند ، اضافه کنید. یا آب زغال اخته سبک و بدون شیرینی را برای قند و کالری کمتر انتخاب کنید.

اگرچه می توان از آب یک نوشیدنی دیابتی در حد متوسط ​​لذت برد ، اما توجه به سطح قند خون بسیار مهم است. اگر نگران قند خون خود هستید ، با پزشک خود مشورت کنید.

مانند اکثر غذاها ، آب کرن بری در مقادیر کم می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد ، حتی برای افراد مبتلا به دیابت.

دیدگاهتان را بنویسید