آیا آووکادو یک غذای FODMAP بالا است؟


اگر علائم گوارشی ناشی از غذاهای خاص دارید ، تنها نیستید.

الیگو ، دی ، مونوساکاریدها و پلیولهای قابل تخمیر ، که معمولاً به آنها FODMAP گفته می شود ، گروهی از کربوهیدرات ها هستند که به دلیل تجزیه شدن توسط بدن ، علائمی مانند نفخ ، گاز و اسهال ایجاد می کنند.

همه به FODMAP حساس نیستند ، اما این حساسیت در افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) شایع است (1)

برخی از غذاها دارای FODMAP بالا هستند ، در حالی که برخی دیگر زیاد یا کم هستند. آووکادو حاوی FODMAP است ، اما مقدار دقیق آن بستگی به میزان مصرف آووکادو دارد.

این مقاله به محتوای FODMAP آووکادو می پردازد و توضیح می دهد که اگر به FODMAP حساس هستید می توانید از این میوه محبوب لذت ببرید.

بسیاری از غذاها حاوی FODMAP هستند ، از جمله آووکادو.

غذاهای موجود در FODMAP به دو دسته کم ، متوسط ​​یا زیاد طبقه بندی می شوند.

به گفته دانشگاه موناش ، یک دانشگاه تحقیقاتی مستقر در استرالیا که بر اساس محتوای FODMAP یک سیستم رتبه بندی مواد غذایی ایجاد کرده است ، آووکادو بسته به اندازه بخش ، FODMAP کم ، متوسط ​​یا زیاد در نظر گرفته می شود (2 ، 3).

به عنوان مثال ، نیمی از آووکادو (2.8 اونس) در FODMAP زیاد ، 1/4 آووکادو (1.6 اونس) منابع متوسط ​​FODMAP و 1/8 آووکادو (1.1 اونس) مقدار FODMAP کم است.

آووکادو به ویژه دارای مقدار زیادی پلیول است ، به نام سوربیتول ، که نوعی الکل قندی است. سوربیتول می تواند علائم را در افرادی ایجاد کند که نمی توانند آن را تحمل کنند ، اما این بدان معنا نیست که افراد مبتلا به IBS به غذاهای غنی از سوربیتول پاسخ می دهند.

در حالی که برخی از افراد مبتلا به IBS می توانند بدون عوارض جانبی از آووکادو لذت ببرند ، برخی دیگر ممکن است پس از خوردن یک قسمت کوچک علائم را تجربه کنند.

به طور کلی ، بخش های زیادی از آووکادو بیشتر در افرادی که به FODMAP حساس هستند باعث ایجاد علائم می شود ، فقط به این دلیل که قسمت های بزرگتر حاوی سوربیتول بیشتری هستند.

یک وعده کوچک آووکادو (1.1 اونس) در FODMAP کم است و بعید است حتی در افرادی که به FODMAP حساس هستند علائم ایجاد کند.

لازم به ذکر است که روغن آووکادو ، نوعی روغن ساخته شده از آووکادو ، حاوی کربوهیدرات نیست و حاوی FODMAP نیست. بنابراین ، برای کسانی که به FODMAP حساس هستند ایمن است.

خلاصه

بسته به اندازه وعده ، آووکادو می تواند در FODMAP کم ، متوسط ​​یا زیاد باشد. روغن آووکادو فاقد کربوهیدرات و فاقد FODMAP است.

FODMAP گروهی از کربوهیدراتهای غیرقابل هضم است که در تعدادی از غذاها یافت می شود (4)

مواد غذایی و نوشیدنی ها مانند لبنیات ، میوه ها ، سبزیجات ، شیرین کننده ها ، لوبیا و غلات حاوی FODMAP هستند.

چرا برخی افراد باید غذاهای FODMAP بالا را محدود یا از آن اجتناب کنند؟

در روده کوچک ، FODMAP ها ضعیف جذب می شوند ، بسیار آهسته حرکت می کنند و آب را جذب می کنند. سپس توسط باکتری هایی که گاز آزاد می کنند در روده بزرگ تجزیه یا تخمیر می شوند.

ترکیب احتباس آب و گاز می تواند باعث نفخ ، اسهال و نفخ معده در برخی افراد شود (5)

FODMAP معمولاً در افرادی با IBS علائم ایجاد می کند. بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری برای تسکین علائم ، غذاهای خاصی را که دارای FODMAP هستند ، حذف می کنند.

در حقیقت ، بسیاری از مطالعات نشان می دهند که رژیم غذایی کم FODMAP علائم مانند نفخ و درد را در افراد مبتلا به IBS بهبود می بخشد (5)

با این حال ، همه افراد مبتلا به IBS به همه FODMAP ها پاسخ نمی دهند ، بنابراین مهم است که با یک متخصص ، مانند یک متخصص تغذیه یا پزشک ثبت نام شده ، تعیین کنید که کدام غذاها با سطح بالای FODMAP علائم (در صورت وجود) را ایجاد می کنند.4)

خلاصه

FODMAP یک کربوهیدرات است که در بسیاری از غذاها یافت می شود. آنها می توانند علائم گوارشی مانند نفخ و گاز را در افراد مبتلا به IBS ایجاد کنند.

همانطور که در بالا ذکر شد ، FODMAP آووکادو بسته به اندازه قسمت بالا یا پایین است.

اگر فکر می کنید ممکن است علائم گوارشی مرتبط با FODMAP را تجربه کنید ، با یک متخصص مراقبت بهداشتی مجرب مشورت کنید تا بتواند تشخیص دهد که آیا این FODMAP ، ترکیب غذایی دیگر یا هر عامل دیگری است که باعث علائم شما می شود.

متخصص مراقبت های بهداشتی شما ممکن است رژیم کم FODMAP و پس از آن دوره تجویز مجدد را برای تعیین غذاهایی که باعث ایجاد علائم می شوند توصیه کند.

شما نباید خود را تشخیص دهید زیرا علائمی مانند گاز ، نفخ ، درد و اسهال ممکن است وضعیت متفاوتی را نشان دهد (6، 7)

اگر متوجه شدید که سوربیتول را تحمل نمی کنید ، ممکن است لازم باشد از قسمت های بزرگ آووکادو اجتناب کنید ، اما ممکن است هنوز بتوانید قسمت های کوچکی را که مقدار کمی سوربیتول دارند تحمل کنید.

با پزشک خود همکاری کنید تا طرحی را تهیه کنید که نیازها و اهداف تغذیه شما را برآورده کند.

خلاصه

اگر سوربیتول را تحمل نمی کنید ، مصرف مقادیر زیادی آووکادو ممکن است علائم ایجاد کند. با این حال ، شما می توانید بخشهای کوچک را بدون هیچ مشکلی تحمل کنید.

FODMAP گروهی از کربوهیدرات ها است که می تواند باعث سوء هاضمه در برخی از افراد ، از جمله افرادی که دارای IBS هستند ، شود.

بسیاری از غذاها ، از جمله آووکادو ، می توانند حاوی مقدار زیادی FODMAP باشند.

اگرچه بخشهای بزرگتری از آووکادو سرشار از FODMAP است و می تواند علائم آن را در افرادی که دچار عدم تحمل سوربیتول هستند ایجاد کند ، اما بخشهای کوچکی از FODMAP کم است و می توان با خیال راحت از آن لذت برد.

دیدگاهتان را بنویسید