آیا استفاده از کلاژن برای افراد مسن مفید است؟


مکمل پپتیدهای کلاژن می تواند برای افراد مسن مفید باشد و سلامت پوست و استخوان را در دوران پیری افزایش دهد.

س: آیا استفاده از کلاژن برای افراد مسن مفید است؟ به نظر می رسد مزایا و معایب زیادی وجود دارد.

کلاژن فراوان ترین پروتئین در بدن انسان است و نقش مهمی در سلامت پوست و استخوان ها دارد.

با افزایش سن ، تولید کلاژن بدن شما کاهش می یابد و باعث ایجاد علائم پیری مانند خستگی پوست و چین و چروک می شود. یکپارچگی شبکه کلاژن در استخوان نیز با افزایش سن کاهش می یابد و در نتیجه قدرت استخوان کاهش می یابد (2).

مطالعات نشان داده است که مکمل پپتیدهای کلاژن – کلاژن شکسته شده که بدن شما راحت تر جذب می کند – می تواند برای افراد مسن مفید بوده و سلامت پوست و استخوان را در دوران پیری افزایش دهد.

در یک مطالعه بر روی 102 زن یائسه با تراکم معدنی استخوان (BMD) ، تجویز روزانه 5 گرم کلاژن پپتید روزانه به مدت 1 سال افزایش قابل توجهی در BMD استخوان ران و ستون فقرات نشان داد که نشان دهنده کاهش تحلیل استخوان و افزایش استخوان سازی است (3)

سایر مطالعات نتایج مشابهی را نشان داده اند که ارتباط مثبت بین جذب کلاژن و سلامت استخوان را نشان می دهد (4، 5).

مطالعات همچنین نشان داده است که مکمل کلاژن می تواند سلامت پوست را در افراد مسن بهبود بخشد. مرور 11 مطالعه نشان داد که مصرف خوراکی 2.5 تا 10 گرم کلاژن در روز به مدت 6 ماه باعث افزایش رطوبت پوست ، قابلیت ارتجاعی و محتوای کلاژن می شود (6)

در حقیقت ، معایب کمی برای افراد مسن که از کلاژن استفاده می کنند وجود دارد. برخلاف بسیاری از مکمل های غذایی ، مکمل های کلاژن خوراکی مشخصات ایمنی پایداری دارند و با عوارض جانبی نامطلوب همراه نیستند.

علاوه بر این ، استفاده از مکمل های کلاژن می تواند به افزایش مصرف پروتئین کمک کند. مطالعات نشان می دهد که افزایش مصرف پروتئین می تواند به کاهش از دست دادن ماهیچه های مربوط به سن و بهبود عملکرد ماهیچه ها کمک کند ، که می تواند کیفیت کلی زندگی شما را بهبود بخشد (7)

با این حال ، مکمل های کلاژن می توانند گران باشند ، حدود 25 تا 50 دلار در ماه ، بنابراین باید به آن توجه شود.

مکمل های کلاژن به اشکال مختلفی از جمله پودر ، قرص و مایعات وجود دارد. پودر کلاژن ممکن است بهترین انتخاب باشد زیرا بی مزه است و می توان برای افزایش میزان پروتئین به غذاها و نوشیدنی های سرد و گرم اضافه کرد.


گیلیان کوبال متخصص تغذیه مستقر در وستامپتون نیویورک است. گیلیان دارای مدرک کارشناسی ارشد تغذیه از دانشکده پزشکی دانشگاه استونی بروک و همچنین لیسانس علوم تغذیه است. او علاوه بر نوشتن برای Healthline Nutrition ، یک تمرین خصوصی را در نواحی شرقی لانگ آیلند (NY) انجام می دهد که در آن به مشتریان خود کمک می کند تا با تغییر رژیم غذایی و شیوه زندگی خود به رفاه مطلوب برسند. گیلیان آنچه را که موعظه می کند ، تمرین می کند ، اوقات فراغت خود را صرف مراقبت از مزرعه کوچک خود می کند که شامل باغ های سبزی و گل و گله مرغ است. از طریق او به او برسید صفحه نخست یا بیشتر اینستاگرامبه



دیدگاهتان را بنویسید