آیا جو دوسر باعث افزایش وزن می شود؟ دوباره پر کردن و دیگران


بلغور جو دوسر یک غذای کلاسیک و مغذی است.

معمولاً از جو دوسر فوری ، نورد یا فولادی و همچنین سایر مواد مانند شیر ، آب ، شکر قهوه ای یا میوه تهیه می شود.

با این حال ، برخی از نسخه های بلغور جو دوسر سالم تر از بقیه هستند. اگرچه بلغور جو دوسر با قند بالا می تواند باعث افزایش وزن شود ، اما نسخه های خانگی و شیرین میوه می تواند باعث کاهش وزن شود.

اهداف وزن شما هرچه باشد ، می توانید تغییرات کوچکی در بلغور جو دوسر ایجاد کنید تا به شما در افزایش یا کاهش وزن کمک کند.

این مقاله توضیح می دهد که آیا بلغور جو دوسر می تواند وزن را افزایش دهد و نکات ساده ای در مورد اینکه چگونه جو دوسر را سالم تر کنید ارائه می دهد.

تأثیر بلغور جو دوسر بر وزن شما بستگی زیادی به طرز تهیه آن دارد.

در حالی که بلغور جو دوسر با کالری فراوان ، مانند کره بادام زمینی یا چیپس شکلات ، می تواند باعث افزایش وزن شود ، بلغور جو دوسر تهیه شده از آب ، میوه و حداقل قند یک غذای عالی برای کسانی است که سعی در کاهش وزن دارند.

دلیل آن این است که سرشار از فیبر و بسیاری از مواد مغذی مانند منیزیم ، ویتامین B1 و آهن است. بسته به مواد مورد استفاده ، می تواند منبع عالی پروتئین نیز باشد (1)

بویژه جو دوسر سرشار از بتا گلوکان است ، نوعی فیبر که با تأخیر در تخلیه معده باعث سیری می شود و باعث آزاد شدن پپتید YY ، هورمون کمال ، می شود که می تواند از پرخوری جلوگیری کند.2، 3، 4)

علاوه بر این ، جو دو سر حاوی کربوهیدراتهای پیچیده است که به تثبیت سطح قند خون و جلوگیری از گرسنگی کمک می کند (2، 4)

تهیه جو دوسر برای کاهش وزن

بهتر است پرک های جو دوسر را با استفاده از جو دوسر نورد یا فولادی تهیه کنید که کمتر پردازش می شود ، فیبر بیشتری دارد و قند کمتری نسبت به انواع محلول دارد. فقط 1/2 فنجان (40 گرم) بلغور جو دوسر خشک حاوی 150 کالری ، 5 گرم پروتئین و 4 گرم فیبر (5)

اگر کیسه های فوری را ترجیح می دهید ، محصولات ساده و بی مزه را برای کنترل میزان قند اضافه شده انتخاب کنید. سپس می توانید ادویه های خوشمزه و کم کالری دیگری مانند دارچین ، وانیل و پای سیب را اضافه کنید.

محدود کردن مصرف قند ، کالری شما را پایین نگه می دارد و از افت ناگهانی و کاهش ناگهانی سطح قند شما جلوگیری می کند ، که می تواند منجر به احساس انرژی کم و گرسنگی در مدت کوتاهی بعد از غذا شود.6)

جو دوسر را با آب درست کرده و با میوه تازه یا یخ زده شیرین کنید تا مواد مغذی و فیبر به آن اضافه شود. برای پروتئین اضافی ، شیر را به جای آب انتخاب کنید یا یک پیمانه پودر پروتئین را امتحان کنید.

خلاصه

تأثیر بلغور جو دوسر بر وزن شما تا حد زیادی به میزان کالری آن بستگی دارد. برای کاهش وزن ، مواد کم کالری مانند میوه ها ، ادویه جات و پودر پروتئین را در نظر بگیرید.

بلغور جو دوسر یک غذای عالی برای افزایش وزن است زیرا به راحتی می توانید کالری اضافی به آن اضافه کنید.

ابتدا بلغور جو دوسر ، بلغور جو دو سر فولادی یا بلغور جو دوسر بدون طعم را انتخاب کنید. به این ترتیب می توانید مواد سالم و پرکالری را اضافه کنید در حالی که قند اضافه شده را محدود می کنید.

سپس ، برای دریافت کالری و پروتئین اضافی ، شیر را به جای آب و سپس مکمل های مغذی و پرکالری مانند موارد زیر را انتخاب کنید:

  • بادام ها
  • گردو
  • بذر کتان
  • قلب های شاهدانه
  • میوه های خشک مانند خرما یا زردآلو
  • کره بادام زمینی طبیعی
  • عسل

در نهایت ، جو دوسر را با میوه تازه یا یخ زده برای شیرینی و تغذیه تکمیل کنید.

این مواد مغذی و سرشار از کالری کل کالری روزانه شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند تا کالری اضافی خود را برای افزایش وزن بدست آورید (7)

بسته های فوری چطور؟

حتی هنگام تلاش برای افزایش وزن ، بهتر است از جو دوسر شیرین فوری خودداری کنید. این به این دلیل است که این محصولات معمولاً دارای قند بالا و فیبر کمی هستند.

به عنوان مثال ، یک بسته بلغور جو دوسر طعم دار حاوی حدود 13 گرم قند اضافه شده است. از آنجا که میانگین وعده غذایی دو کیسه است ، می توانید تا 26 گرم شکر به یک وعده غذا اضافه کنید (8)

خوردن بیش از حد قند نه تنها با افزایش وزن ارتباط دارد ، بلکه با بیماری هایی مانند بیماری های قلبی و دیابت نیز ارتباط دارد.9، 10، 11)

خلاصه

برای افزایش میزان کالری بلغور جو دوسر در حالی که آن را مغذی نگه می دارید ، مکمل هایی مانند آجیل ، دانه ها ، میوه های خشک ، کره طبیعی آجیل ، عسل و شیر را انتخاب کنید.

اگر می خواهید بلغور جو دوسر را مغذی تر کنید ، در اینجا نکات مفیدی وجود دارد (12، 13):

  • از خوردن جو دوسر که قبلاً شیرین شده است خودداری کنید. در عوض ، جو دوسر فوری ، جو دو سر یا جو استیل را انتخاب کنید.
  • برای طعم و مزه از ادویه جات استفاده کنید. ادویه جات مانند دارچین ، جوز هندی و وانیل طعم را بدون کالری اضافی اضافه می کنند.
  • به اندازه قسمت توجه کنید. بخشهای بزرگتر از بلغور جو دوسر به معنای کالری بیشتر است ، اما بخشهای کوچکتر به معنی کالری کمتر است. برای اطلاع از میزان کالری دریافتی ، برچسب تغذیه برای هر ماده را بخوانید و قسمت ها را با استفاده از یک فنجان اندازه گیری یا وزن آشپزخانه اندازه گیری کنید.
  • پروتئین بیشتری اضافه کنید. این درشت مغذی به شما کمک می کند تا سیر بمانید و باعث رشد ماهیچه ها بعد از تمرین می شود. گزینه ها شامل پودر پروتئین ، شیر ، ماست یونانی و کره بادام زمینی یا بادام طبیعی است.
  • میوه تازه یا یخ زده اضافه کنید. میوه هایی مانند پرتقال ، هلو و زغال اخته شیرینی ، مواد مغذی و فیبر را اضافه می کنند. همچنین می توانید پوره ای مانند توت فرنگی له شده را امتحان کنید تا طعم آن را بدست آورید.

خلاصه

افزودن پروتئین ، افزودن میوه و استفاده از جو دوسر یک راه عالی برای مغذی تر شدن جو دوسر بدون آسیب رساندن به طعم آن است.

بلغور جو دوسر یک صبحانه عالی است بدون توجه به اینکه آیا سعی در افزایش یا کاهش وزن دارید. اهداف سلامتی شما هر چه باشد ، بلغور جو دوسر فاقد شیرین را انتخاب کنید یا خودتان با استفاده از جو دوسر خرد شده یا فولادی تهیه کنید.

برای کاهش وزن ، مواد کم کالری و مغذی مانند ادویه جات ، میوه تازه یا یخ زده و پودر پروتئین را انتخاب کنید.

اگر در تلاش برای افزایش وزن هستید ، مواد پرکالری مانند شیر ، آجیل ، کره بادام زمینی ، عسل و میوه های تازه یا یخ زده را انتخاب کنید.

با تعدیل جزئی در بلغور جو دوسر ، می توانید ضمن دستیابی به اهداف سلامتی خود از یک وعده غذایی مقوی لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید