آیا داروهای سازگار از شما در برابر استرس محافظت می کنند؟


موضوع امروز توسط Willow Diva شنونده پادکست پرسیده شد:

“من می خواهم درباره سازگارها بیشتر بدانم. آیا آنها مطمئن هستند؟ آیا می توانند استرس را کاهش دهند؟ ما در سال گذشته استرس زیادی را تجربه کرده ایم ، بنابراین هر چیزی که بتواند به کاهش صدای شگفت انگیز کمک کند.”

بسیاری از ما احساس می کنیم در سالهای اخیر بیش از هر زمان دیگری استرس را تجربه کرده ایم. اما حتی قبل از همه گیری ، اکثر بزرگسالان مورد بررسی انجمن روانشناسی آمریکا فکر می کردند استرس روزانه آنها ناسالم است. و عوامل سازگار نیز جدید نیستند.


تاریخچه گیاهان سازگار

اگرچه اصطلاح آداپتوژن نسبتاً جدید است ، بسیاری از گیاهانی که امروزه به عنوان سازگار شناخته می شوند ، قرن ها در طب سنتی چینی و آیورودا استفاده می شده است. اینها ashwagandha ، ginseng ، rodiola و schisandra chinensis هستند. در این سیستم های پزشکی قدیمی ، این گیاهان به طور کلی “مقوی” یا داروهای جهانی محسوب می شدند که برای هر بیماری شما مفید است.

از قرن بیستم ، متخصصان طب طبیعی و جایگزین آنها را به عنوان پادزهر برای استرس به ظاهر بی سابقه ای که با زندگی مدرن همراه است ، در نظر گرفته اند. اصطلاح “adaptogen” در حدود 1940 ابداع شد. و در ابتدا به عنوان یک داروی گیاهی تعریف شده بود که به بدن کمک می کرد تا اثرات فیزیولوژیکی استرس را تحمل یا بر آن غلبه کند – اعم از روانی ، احساسی ، شیمیایی یا محیطی.

فقط در 20 سال گذشته ، آنها توجه محققان بیشتری را به خود جلب کردند تا بررسی کنند که آیا این گیاهان واقعاً بر پاسخ های فیزیولوژیکی ما در برابر استرس تأثیر می گذارند و در صورت وجود ، چگونه کار می کنند. 1998 FDA تعریف زیر را ارائه کرده است: “یک تنظیم کننده متابولیک جدید که در سازگاری با محیط و جلوگیری از آسیب های خارجی مفید است.”

اصطلاح “adaptogen” در حدود سال 1940 ابداع شد. و در اصل به عنوان یک داروی گیاهی تعریف شده بود که به بدن کمک می کرد تا اثرات فیزیولوژیکی استرس را تحمل یا بر آن غلبه کند.

استرس همیشه بد نیست

شاید هانس سلی پدر ایده های استرس مدرن ما باشد. و یکی از دیدگاه های اصلی او این بود که استرس همیشه (یا فقط) بد نیست. ارتقاء ، عاشق شدن یا تولد کودک نمونه ای از موقعیت های بسیار تنش زا اما مثبت است. هیجانی که درست قبل از پرسیدن س toالی از یکی از عزیزان خود احساس می کنید و ترسی که قبل از ارائه های بزرگ در محل کار احساس می کنید با همان هورمون های استرس همراه است.

وقتی استرس یا هیجان را تجربه می کنیم – از ترس از صحنه ، پیاده روی ، تا درجه حرارت شدید و سوء استفاده احساسی – سیستم عصبی سمپاتیک ما فعال می شود. به دلیل هجوم آدرنالین ، قلب ما تندتر می زند و هوشیاری افزایش می یابد. سطح قند خون و اکسیژن افزایش می یابد و باعث می شود ماهیچه ها شروع به کار کنند.

با این حال ، تصور می شود که ما زمان زیادی را در این حالت افزایش می دهیم – و این سیل مداوم استرس (“اضطراری”) در نهایت به اندام ما آسیب می رساند و خطر بیماری را افزایش می دهد.

Adaptogens نظریه ای را ایجاد می کند که به کاهش اثرات مخرب سیستم عصبی سمپاتیک بیش از حد برانگیخته کمک می کند. ایده این است که این مواد به طور مستقیم سطح هورمون های خاص استرس را افزایش یا کاهش نمی دهند ، بلکه توانایی ما را برای حفظ تعادل (هموستاز) بین سیستم عصبی سمپاتیک حفظ می کنند ، که در صورت درک تهدید ، واکنش رزمی / پرواز ما را افزایش می دهد. و سیستم عصبی پاراسمپاتیک ، که با عبور تهدید یا هیجان ما را خنک می کند.

استرس چقدر به ما آسیب می رساند

آیا واقعاً زندگی ما بیشتر از اجداد ما قبل از تاریخ استرس زا است؟ منابع استرس واقعاً تغییر کرده است. اما آیا اصطلاح خردکننده در محل کار یا مراقبت از فرزندان یا والدین شما واقعاً استرس بیشتری نسبت به حفظ خود در طبیعت ایجاد می کند؟ من چندان مطمئن نیستم. با این حال ، یکی از مزایای اجداد ماقبل تاریخ ما نسبت به ما این است که آنها به دلیل سطح استرس خود تحت فشار نبودند.

و در واقع ، تحقیقات نشان داده است که وقتی ما فکر می کنیم استرس مضر است ، رویدادهای استرس زا آسیب فیزیولوژیکی بیشتری می رسانند. اگر آمادگی داشته باشیم به استرس به عنوان یک امر مثبت – به عنوان یک چالش یا هیجان – نگاه کنیم ، به بدن ما آسیب کمتری وارد می کند.

بنابراین بسیار محتمل است که با استفاده از یک تونیک که معتقدیم ما را در برابر استرس محافظت می کند ، در واقع آسیب کمتری را تجربه می کنیم. اما این ممکن است باور ما باشد ، نه اصل.

شواهد حدیثی زیادی در مورد اثرات سازگار کننده ها وجود دارد. و تحقیقات کنترل شده می تواند به تفکیک اثرات بیولوژیکی از تأثیرات روانی کمک کند.

بسیار محتمل است که با استفاده از یک تونیک که معتقدیم ما را در برابر استرس محافظت می کند ، در واقع آسیب کمتری را تجربه می کنیم. اما این ممکن است باور ما باشد ، نه اصل.

مطالعات Adaptogen

بیست سال زمان زیادی برای تحقیقات بیولوژیکی یا پزشکی نیست و اگرچه تعداد مطالعات به میزان قابل توجهی افزایش یافته است ، اما هنوز هم علم سازگاری در مراحل اولیه خود است. مطالعات روی حیوانات و سلول های موجود در ظروف پتری نشان می دهد که این گیاهان در واقع ممکن است اثرات دارویی بر روی انواع سیستم های هورمونی و سلولی دخیل در واکنش به استرس داشته باشند. با این حال ، هیچ مطالعه ای به خوبی کنترل شده در مورد اثرات سازگار کننده ها در افرادی که استرس واقعی را تجربه می کنند ، وجود ندارد. آیا آنها واقعاً تأثیرات استرس روزانه بر اندام ما را تغییر می دهند؟ آیا آنها علائم مربوط به استرس را کاهش می دهند یا خطر بیماری ما را کاهش می دهند؟ ما فقط نمی دانیم

هنوز اطلاعات زیادی در مورد نحوه عملکرد این گیاهان در بدن ما وجود دارد ، برای چه شرایطی مناسب است ، دوزها و ترکیبات آنها م effectiveثرتر هستند و آیا مسائل ایمنی یا عوارض جانبی ناخواسته وجود دارد. در این میان ، من فکر می کنم ما می توانیم کارهای زیادی برای کاهش اثرات مضر استرس انجام دهیم.

چگونه می توان اثرات مضر استرس را کاهش داد

  1. با نگرانی از میزان استرس خود شروع کنید. کمکی نمی کند. در عوض ، به خود یادآوری کنید که استرس تنها بخشی از زندگی است و ما در واقع می توانیم از آن برای تشویق اقدامات خلاقانه و مولدتر استفاده کنیم.
  2. منابع اختیاری استرس را شناسایی و حذف کنید. قطعاً ارزش این را دارد که مواردی را که در زندگی شما به طور مرتب دچار استرس می شوند ، مورد بررسی قرار دهید تا ببینید کدام چیزها را می توان کاهش ، حذف یا اجتناب کرد. (اغلب م effectiveثرترین تکنیک مدیریت استرس که می توانیم یاد بگیریم ، توانایی نه گفتن است).
  3. مشکل را پیچیده نکنید با ساز و کارهای مقابله ای که به سادگی استرس بیشتری ایجاد می کنند. به عنوان مثال ، بسیاری از افرادی که با آنها کار می کنم به من می گویند استرس آنها را مجبور به پرخوری می کند و یکی از منابع اصلی استرس در زندگی آنها اضافه وزن است.
  4. یاد بگیرید چگونه صلح را بازگردانید. از آنجا که برخی استرس ها اجتناب ناپذیر هستند ، همچنین ارزش دارد که از سیستم عصبی پاراسمپاتیک برای آرام کردن بدن و مغز استفاده کنیم. بسیاری از تکنیک های م effectiveثر وجود دارد ، از جمله حرکات ملایم مانند تای چی ، یوگا ، مدیتیشن ، تجسم ، تکنیک های تنفس ، آواز خواندن ، آواز خواندن ، بیوفیدبک یا خود ماساژ. همه آنها را امتحان کنید و یکی دو مورد را که به نظر شما راحت و م effectiveثر است انتخاب کنید. سپس آنها را جزء عادی زندگی روزمره خود قرار دهید تا در مواقع ضروری دسترسی به آنها آسان باشد.

خریدار مراقب باشید

اگر تصمیم دارید از گیاهان تطبیقی ​​به عنوان بخشی از برنامه کاهش استرس خود استفاده کنید ، چند نکته را باید در نظر داشته باشید:

از آنجا که آداپتوژن ها مکمل های غذایی در نظر گرفته می شوند ، تنظیم چندان دقیقی از آنها وجود ندارد. برخلاف داروها ، مکمل های غذایی مثر نیستند. فروش مکمل غذایی که هیچ اثر بیولوژیکی اثبات شده ای ندارد کاملاً قانونی است.

در حقیقت ، مکمل ها باید دارای یک سلب مسئولیت باشند و عنوان کنند که “برای تشخیص ، درمان ، درمان یا پیشگیری از بیماری” در نظر گرفته نشده است. با این حال ، اگر بازاریابی شما از مرز ادعای سلامتی یا بیماری عبور نکند ، می توانید تقریباً هر چیزی را که می خواهید بگویید. بنابراین نسبت به هرگونه ادعایی که مبتنی بر شواهد قابل اعتماد و قابل تأیید نیست شک کنید.

تولید کنندگان و توزیع کنندگان مکمل های غذایی است از نظر قانونی موظفند اطمینان حاصل کنند که محصولات آنها ایمن و دارای برچسب دقیق هستند. با این حال ، این بدان معنا نیست که همه مکمل های غذایی ایمن یا دارای برچسب دقیق هستند – بیشتر از قوانین مالیاتی ما به این معنی است که هیچ کس تقلب مالیاتی نمی کند. بنابراین ، مکمل های غذایی را فقط از شرکت ها و فروشندگان معتبر خریداری کنید.



دیدگاهتان را بنویسید