آیا در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا، HBP هستید؟

چگونه می توانید بفهمید که در معرض خطر ابتلا به HBP هستید؟

عوامل (خطر) زیادی در زندگی شما وجود دارد که می تواند منجر به ایجاد HBP شود. در حالی که برخی از آنها را می توان کنترل کرد و برخی دیگر ممکن است به سادگی از کنترل خارج شوند.

در اینجا عوامل خطر بالای HBP که خارج از کنترل شما هستند آورده شده است:

سن – با افزایش سن خطر فشار خون افزایش می یابد. HBP در مردان در اوایل میانسالی شایع تر است در حالی که در زنان بعد از یائسگی شایع است.

نژاد – آفریقایی-آمریکایی ها و قفقازی ها بیش از دیگران تمایل به ابتلا به فشار خون دارند. عوارض جدی مانند سکته مغزی و حمله قلبی نیز در آفریقایی-آمریکایی ها شایع تر است.

وراثت– فشار خون بالا در خانواده ها دیده می شود و اگر خانواده شما سابقه فشار خون بالا داشته باشد، می توانید متوجه شوید که در مرحله ای از زندگی خود به این بیماری مبتلا شده اید.

عوامل خطر فشار خون بالا که می توانید کنترل کنید:

اضافه وزن یا چاق بودن – هر چه بدن شما بزرگتر باشد، خون، اکسیژن و مواد مغذی بیشتری برای رساندن به بافت‌ها دارید. افزایش حجم خونی که در رگ های خونی شما در گردش است، فشار وارده بر دیواره شریان را افزایش می دهد.

فقدان فعالیت بدنی – اگر شما از آن دسته سیب زمینی های کاناپه ای هستید که به خانه می آیید و در حالی که روی مبل خود نشسته اید و میان وعده هایی در دست دارید تلویزیون تماشا می کنید، شانس بیشتری برای ابتلا به فشار خون دارید. عدم فعالیت بدنی نیز خطر اضافه وزن را افزایش می دهد.

استفاده از تنباکو — سیگار کشیدن فشار خون شما را برای مدت کوتاهی و تقریباً بلافاصله افزایش می دهد. مواد شیمیایی موجود در تنباکو به پوشش دیواره شریان‌ها آسیب می‌رساند، شریان‌ها را باریک می‌کند و فشار خون شما را افزایش می‌دهد.

نمک (سدیم) بیش از حد در رژیم غذایی شما – اگرچه، شواهد محکمی برای این ادعا وجود ندارد، مصرف بیش از حد سدیم می تواند باعث حفظ مایعات بدن و افزایش فشار خون شود.

پتاسیم بسیار کم در رژیم غذایی شما – تعادل شکننده ای در بدن شما بین پتاسیم و سدیم وجود دارد. کمبود پتاسیم می تواند باعث تجمع بیش از حد سدیم در خون شما شود.

ویتامین D بسیار کم در رژیم غذایی شما – اگرچه کمبود اطلاعات وجود دارد و مطالعات بیشتری برای تعیین نقش ویتامین D در فشار خون ضروری است، محققان پیشنهاد می کنند که ویتامین D بر آنزیمی که در کلیه ها تولید می شود تأثیر می گذارد و بر فشار خون تأثیر می گذارد.

نوشیدن بیش از حد الکل – هر چقدر هم که گیج کننده به نظر می رسد، الکل در مقادیر کم می تواند برای سلامتی مفید باشد. اما افراط و تفریط می تواند آنقدر آسیب ایجاد کند که هر اثری از منفعت پاک شود. نوشیدن زیاد می تواند به قلب شما آسیب برساند، اما نوشیدن متوسط ​​ممکن است باعث شود بدن هورمون هایی ترشح کند که جریان خون و ضربان قلب شما را افزایش می دهد.

استرس – سطوح بالای استرس می تواند منجر به افزایش موقت، اما چشمگیر BP شود. سعی نکنید با خوردن بیشتر، سیگار کشیدن یا نوشیدن الکل آرام شوید. همه اینها به مشکلات مربوط به فشار خون کمک می کند.

برخی از شرایط مزمن مانند: کلسترول بالا، دیابت، بیماری کلیوی و آپنه خواب نیز ممکن است خطر ابتلا به فشار خون بالا را افزایش دهند.

در زنان، بارداری به فشار خون بالا نیز کمک می کند.

فشار خون بالا را می توان در کودکان مبتلا به مشکلات کلیه یا قلب مشاهده کرد. عادات سبک زندگی نادرست مانند رژیم غذایی ناسالم و ورزش نکردن نیز می تواند به فشار خون بالا کمک کند.

با این حال، خبر خوبی وجود دارد – فشار خون بالا قابل درمان است. قابل درمان است. شما می توانید بلافاصله شروع کنید. نیازی به مصرف دارو نیست. می توان آن را تنها با استفاده از روش های طبیعی و بدون نیاز به مقابله با عوارض جانبی که اغلب داروهای مصنوعی با آن همراه هستند، درمان کرد.