آیا رشته فرنگی تخم مرغ سالم است؟ در اینجا چیزی است که یک متخصص تغذیه می گوید


رشته فرنگی تخم مرغ ، که در دستور العمل هایی مانند سیب زمینی ، سوپ رشته مرغ و نودل کره کره موجود است ، عنصر اصلی بسیاری از انواع غذاها است.

آنها با استفاده از آرد گندم و تخم مرغ تهیه می شوند ، که مخلوط شده و خمیر ایجاد می شود ، به نوارهای صاف بریده می شود و سپس در آب جوش جوشانده می شود.

با این حال ، در حالی که شکی نیست که نودل تخم مرغ خوشمزه است ، بسیاری از مردم ممکن است فکر کنند که آیا آنها یک انتخاب سالم هستند.

این مقاله رژیم نودل تخم مرغ و همچنین مزایا و معایب آنها را مورد بحث قرار می دهد.

ارزش غذایی رشته فرنگی تخم مرغ مشابه پاستای معمولی است ، اما از نظر کالری ، کربوهیدرات و پروتئین کمی پایین تر است (1، 2)

آنها اغلب غنی شده اند ، به این معنی که ویتامین ها و مواد معدنی خاصی اضافه شده و ارزش غذایی آنها را افزایش می دهد.

یک لیوان (160 گرم) نودل تخم مرغ آب پز و غنی شده حاوی (1):

  • کالری: 221
  • پروتئین: 7 گرم
  • چربی: 3 گرم
  • کربوهیدرات ها: 40 گرم
  • فیبر: 2 گرم
  • سلنیوم: 70٪ ارزش روزانه (MS)
  • تیامین: 39 درصد DV
  • فولات: 55 درصد DV
  • منگنز: 22 درصد DV
  • نیاسین: 21 درصد DV
  • مس: 17 درصد DV
  • ریبوفلاوین: 17 درصد DV
  • اهن: 13 درصد DV
  • فلز روی: 10 درصد DV

رشته فرنگی تخم مرغ غنی شده به ویژه دارای مقدار زیادی سلنیوم است ، ماده معدنی که نقش کلیدی در عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد (3)

آنها همچنین دارای تعدادی ویتامین B مانند تیامین ، فولات ، نیاسین و ریبوفلاوین هستند که همه آنها در تولید انرژی ، بازسازی DNA و سلامت مغز نقش دارند (4)

علاوه بر این ، رشته فرنگی تخم مرغ غنی شده منبع خوبی از منگنز است ، یک ماده مغذی ضروری که به عنوان یک آنتی اکسیدان برای محافظت در برابر استرس اکسیداتیو و آسیب سلولی عمل می کند (5)

خلاصه

رشته فرنگی تخم مرغ اغلب غنی شده و چندین ویتامین و مواد معدنی کلیدی از جمله سلنیوم ، منگنز و ویتامین B را تأمین می کند.

رشته فرنگی تخم مرغ مواد مغذی اصلی را تأمین می کند ، اما همچنین با تعدادی از کمبودهای احتمالی همراه است.

محتوای کالری

رشته فرنگی تخم مرغ حاوی مقدار زیادی کالری در هر وعده است ، هر فنجان پخته شده (160 گرم) حدود 221 کالری دارد.1)

این مقدار کمی بیشتر از انواع دیگر ماکارونی است ، مانند پنه ، که حاوی حدود 168 کالری در یک لیوان (107 گرم) است.2)

رشته فرنگی تخم مرغ متراکم تر است ، بنابراین در هر وعده نودل بیشتری دریافت می کنید.

در حالی که نودل تخم مرغ مطمئناً می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد ، مهم است که مکمل هایی را که انتخاب می کنید در نظر بگیرید ، به ویژه اگر برای دستیابی به هدف کاهش وزن تلاش می کنید.

این به این دلیل است که رشته فرنگی تخم مرغ اغلب با سایر مواد پرکالری مانند کره و پنیر ترکیب می شود که در صورت مصرف زیاد می تواند باعث افزایش وزن شود.

از طرف دیگر ، ترکیب نودل تخم مرغ با مواد کم کالری ، پروتئین بالا و فیبر بالا می تواند مفید باشد ، زیرا می تواند به شما کمک کند تا مدت بیشتری احساس سیری کنید و از کاهش وزن حمایت کنید.6، 7)

کربوهیدرات بالا

رشته فرنگی تخم مرغ دارای شاخص گلیسمی متوسط ​​است ، که برای ارزیابی میزان افزایش برخی از غذاها سطح قند خون مورد استفاده قرار می گیرد (8).

آنها معمولاً شاخص قند خون بالاتری نسبت به ماکارونی دارند ، اگرچه بسته به نوع ماکارونی و روش پخت مورد استفاده ممکن است متفاوت باشد.

به عنوان مثال ، رشته فرنگی تخم مرغ آب پز دارای شاخص گلایسمیک 57 است ، در حالی که شاخص اسپلیسا دارای شاخص گلیسمی 42 تا 58 است (8).

رشته فرنگی تخم مرغ همچنین دارای کربوهیدرات نسبتاً بالایی است و بیش از 40 گرم (160 گرم) در هر فنجان (1)

مطالعات نشان می دهد که رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا و مقدار بیشتری فیبر کم فیبر می تواند با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و سندرم متابولیک مرتبط باشد ، گروهی از بیماری ها که می تواند خطر بیماری قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد.9، 10)

محتوای کربوهیدرات آنها آنها را برای رژیم های بسیار کم کربوهیدرات مانند رژیم کتوژنیک نامناسب می کند.

حاوی گلوتن است

رشته فرنگی تخم مرغ با استفاده از آرد گندم ، که حاوی گلوتن است ، گروهی از پروتئین های موجود در گندم ، جو و چاودار تهیه می شود.

در حالی که گلوتن برای اکثر مردم مشکلی ایجاد نمی کند ، برخی ممکن است نیاز به محدود کردن میزان مصرف خود داشته باشند.

در افراد مبتلا به بیماری سلیاک یا حساسیت به گلوتن ، استفاده از غذاهای حاوی گلوتن به ویژه ممکن است باعث علائمی مانند نفخ ، اسهال ، درد شکم و کاهش وزن ناخواسته شود (11، 12)

رژیم غذایی بدون گلوتن برای جلوگیری از عوارض جانبی برای افرادی که به گلوتن حساسیت ندارند ، توصیه می شود.

خلاصه

رشته فرنگی تخم مرغ مقدار مناسبی کالری و کربوهیدرات در هر وعده تامین می کند. آنها همچنین دارای شاخص گلیسمی متوسط ​​و حاوی گلوتن هستند.

از نودل تخم مرغ به عنوان بخشی از یک رژیم کامل می توان به طور متوسط ​​استفاده کرد.

با این حال ، مهم است که چه غذاهایی را با آنها جفت می کنید تا ارزش غذایی مواد غذایی را به حداکثر برسانید و عوارض جانبی آن را به حداقل برسانید.

به عنوان مثال ، مواد افزودنی مانند کره ، پنیر و سس خامه می توانند به سرعت محتوای کالری را افزایش دهند ، که می تواند منجر به افزایش وزن شود.

اگر شما وزن خود را زیر نظر دارید یا می خواهید سطح قند خون خود را در حالی که برخی ویتامین ها و مواد معدنی اضافی را خارج می کنید حفظ کنید ، انتخاب مواد غنی از مواد مغذی با پروتئین یا فیبر بالا ممکن است گزینه بهتری باشد.

سعی کنید نودل تخم مرغ را با غذاهای غنی از پروتئین مانند مرغ ، ماهی یا توفو ، و همچنین سبزیجات پر از فیبر برای بیشترین غنای غذایی ترکیب کنید.

همچنین ، به اندازه سهم توجه کنید و سعی کنید در هر وعده به حدود 1 لیوان (160 گرم) نودل تخم مرغ آب پز بچسبید. مرتب سازی نودل تخم مرغ با سبزیجات و پروتئین می تواند به شما کمک کند بدون خوردن پاستا از وعده غذایی خود احساس رضایت بیشتری کنید.

خلاصه

انتخاب مکمل های سالم و نظارت بر اندازه بخش ها می تواند به اطمینان از اینکه نودل تخم مرغ می تواند در یک رژیم متعادل قرار گیرد ، کمک کند.

رشته فرنگی تخم مرغ به دلیل تطبیق پذیری و طعم غنی برای بسیاری از افراد انبار است.

آنها اغلب با ویتامین ها و مواد معدنی غنی شده اند و حاوی مواد مغذی مانند منگنز ، سلنیوم و ویتامین B هستند.

با این حال ، آنها همچنین کربوهیدرات بالایی دارند ، حاوی گلوتن هستند و در صورت مصرف زیاد می توانند باعث افزایش وزن شوند.

بنابراین ، اگرچه رشته فرنگی تخم مرغ می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد ، اما مهم است که بر اندازه آن نظارت داشته باشید و در نظر بگیرید که آنها را با چه موادی ترکیب می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید