آیا روغن کرچک به کاهش وزن کمک می کند؟


روغن کرچک یک روغن گیاهی است که در لوازم آرایشی و پزشکی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

برخی از مردم به دلیل خاصیت ملین بودن به اثر کاهش وزن آن قسم می خورند ، اگرچه ممکن است از خود بپرسید که آیا شواهدی برای اثبات این ادعا وجود دارد یا خیر.

این مقاله به بررسی این موضوع می پردازد که آیا روغن کرچک یک روش کاهش وزن ایمن و م effectiveثر است.

روغن کرچک یک روغن گیاهی است که از دانه ها تهیه می شود Ricinus communis بومی شرق آفریقا اما اکنون در سراسر جهان یافت می شود (1)

دانه های آن – که معمولاً به عنوان روغن کرچک شناخته می شود – حاوی روغن کرچک است ، یکی از قوی ترین و کشنده ترین مواد شناخته شده. با این حال ، روغن کرچک حاوی روغن کرچک نیست.

این روغن به طور گسترده ای در طب سنتی برای درمان اختلالات معده ، ورم مفاصل و بی خوابی و همچنین برای ایجاد زایمان استفاده می شود.2)

امروزه هنوز یک درمان رایج برای یبوست ، رشد مو و خشکی پوست است. همچنین از آن به عنوان افزودنی غذایی و در صنایع صنعتی به عنوان جزء روان کننده ها ، رنگ ها و بیودیزل استفاده می شود (3، 4)

خلاصه

روغن کرچک از روغن کرچک گرفته می شود و کاربردهای وسیعی در پزشکی ، لوازم آرایشی و صنعتی دارد.

روغن کرچک از دیرباز در طب سنتی به عنوان اسهال استفاده می شده است.

حاوی ترکیبی به نام اسید ریسینولئیک است که انقباض ماهیچه های روده را تحریک می کند. ممکن است به دفع مواد از طریق روده کمک کند (5)

سازمان غذا و دارو (FDA) روغن کرچک را به طور کلی بی خطر و م forثر برای استفاده به عنوان محرک اسهال طبقه بندی می کند. با این حال ، استفاده از آن برای این منظور به مرور زمان به دلیل کشف ملین های م moreثرتر و عوارض جانبی کمتر کاهش یافته است (6، 7، 8)

صرف نظر از این ، پیشنهاد شده است که اثر ملین روغن کرچک به کاهش وزن کمک می کند.

اگرچه هیچ مطالعه ای به طور خاص تأثیر روغن کرچک بر کاهش وزن را بررسی نکرده است ، اما این روغن احتمالاً یبوست را کاهش می دهد که می تواند منجر به کاهش وزن شود (9)

با این حال ، به خاطر داشته باشید که اگر با کاهش یبوست وزن خود را کاهش دهید ، هرگونه کاهش وزن تنها نتیجه حذف مواد زائد از دستگاه گوارش شما خواهد بود – زباله هایی که بدن شما قبلاً از آنها خلاص شده است.

علاوه بر رفع یبوست ، شواهدی وجود ندارد که نشان دهد روغن کرچک به طور مستقیم یا غیرمستقیم به کاهش وزن کمک می کند ، به عنوان مثال با افزایش متابولیسم یا کاهش گرسنگی.

خلاصه

روغن کرچک یبوست را کاهش می دهد ، اما هیچ مطالعه ای از مزایای احتمالی کاهش وزن آن حمایت نمی کند.

علیرغم فقدان شواهد برای استفاده از روغن کرچک برای کاهش وزن ، برخی شواهد از استفاده از آن برای سایر مزایا پشتیبانی می کند.

این شامل:

  • التیام زخم. برخی از مطالعات روی لوله ها و حیوانات نشان می دهد که روغن ممکن است به دلیل اثر ضد باکتریایی باعث بهبود زخم شود (10، 11، 12).
  • سلامت مو. اگرچه نشان داده نشده است که روغن رشد مو را بهبود می بخشد یا ریزش مو را درمان می کند ، یک مطالعه در سال 2003 نشان داد که می تواند درخشندگی مو را افزایش دهد (13)
  • مسکن درد. مطالعات حیوانی ، از جمله افرادی که بیش از 2000 سال دارند ، نشان داده است که استفاده موضعی از اسید ریسینولئیک در روغن کرچک می تواند درد و تورم التهابی را کاهش دهد.14، 15)
  • رفع آکنه. لوله ها و مطالعات روی حیوانات نشان داده است که اسید ریسینولئیک از رشد برخی از باکتری ها که می توانند باعث ایجاد جوش شوند ، جلوگیری می کند.16)

خلاصه

روغن کرچک دارای تعدادی فواید و مصارف بهداشتی امیدوار کننده است ، از جمله بهبود زخم ، بهبود سلامت مو ، تسکین درد و درمان آکنه.

اگرچه روغن کرچک به طور کلی بی خطر تلقی می شود ، اما در برخی افراد می تواند عوارض جانبی منفی ایجاد کند.

  • کار باعث شد. اسید کاستریک که در روغن کرچک یافت می شود ، گیرنده های مشابه رحم را در روده تحریک می کند و در نتیجه انقباضات را افزایش می دهد. بنابراین ، زنان باردار باید از مصرف آن اجتناب کنند (7، 17)
  • ناراحتی معده. روغن کرچک می تواند باعث گرفتگی شکم ، استفراغ ، نفخ و سرگیجه شود. سایر ملین ها ممکن است بهتر تحمل شوند (8)
  • عدم تعادل الکترولیت. مانند هر ملین مزمن ، روغن کرچک می تواند باعث عدم تعادل الکترولیت و کم آبی بدن شود (7)
  • عکس العمل های آلرژیتیک. اگرچه استفاده نادر اما موضعی از این روغن ممکن است در برخی افراد باعث واکنش آلرژیک شود (6)

مقامات بهداشتی دریافت روزانه قابل قبول تا 0.32 میلی گرم در هر پوند (0.7 میلی گرم در کیلوگرم) وزن بدن (18) را تعیین کرده اند.

خلاصه

اگرچه روغن کرچک به طور کلی بی خطر شناخته می شود ، اما می تواند در برخی افراد عوارض جانبی ایجاد کند.

هیچ راه حل سریع برای کاهش وزن وجود ندارد.

کاهش وزن ایمن ، م effectiveثر و پایدار مستلزم کنار گذاشتن عادات ناسالم و معرفی رفتارهای سالم است.

در اینجا چند نکته مفید برای کاهش وزن وجود دارد:

  • با پروتئین پر کنید. پروتئین سیری را افزایش می دهد ، از دست دادن عضلات را کاهش می دهد و برای هضم به کالری بیشتری نسبت به کربوهیدرات یا چربی نیاز دارد (19)
  • فیبر بیشتری بخورید. خوردن غذاهای پر فیبر مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل می تواند به شما در احساس سیری کمک کند و بنابراین به شما کمک می کند کالری کمتری در طول روز مصرف کنید (20)
  • فعال باش. پیاده روی ، دویدن ، بوکس ، شنا یا وزنه برداری ، فعالیتی را پیدا کنید که از آن لذت می برید و به طور منظم آن را انجام دهید.
  • روی خواب تمرکز کنید. خواب برای کاهش وزن مهم است. خواب ناکافی گرسنگی را افزایش می دهد و کاهش وزن را مشکل می کند (21)
  • خود نظارتی افرادی که از تکنیک های خودکنترلی مانند وزن کشی منظم و پیگیری رژیم غذایی و ورزش استفاده می کنند ، می توانند در کاهش وزن موفق تر شوند (22، 23)

تغییر رفتار می تواند مشکل باشد و یک شبه اتفاق نمی افتد. سعی کنید با تغییر کوچکی در عادات خود شروع کنید و به یاد داشته باشید که با خودتان صبور باشید.

خلاصه

کاهش وزن ایمن ، م effectiveثر و پایدار با رفتارهای سالم شروع می شود که بر رژیم غذایی ، فعالیت و خواب متمرکز است.

علاوه بر هرگونه کاهش وزن که ممکن است در اثر کاهش یبوست ایجاد شود ، هیچ مدرکی مبنی بر استفاده از روغن کرچک برای کاهش وزن وجود ندارد.

با این حال ، ممکن است روغن مزایای دیگری در رابطه با بهبود زخم ، سلامت مو و درمان درد و آکنه داشته باشد.

اگر هدف شما کاهش وزن است ، با افزودن فیبر و پروتئین بیشتر به رژیم غذایی خود ، فعالیت بیشتر ، تمرکز بر خواب خوب و پیگیری پیشرفت خود را شروع کنید.

خوب تست شده: مورینگا و روغن کرچک

دیدگاهتان را بنویسید