آیا رژیم غذایی میوه ای برای کاهش وزن مفید است؟ | همه چیز در مورد رژیم میوه خواری


رژیم میوه یک رژیم گیاهخواری بسیار محدود است. در این رژیم ، همه محصولات حیوانی ، حتی محصولات لبنی ، حذف می شوند. افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند از غذاهایی استفاده می کنند که حاوی میوه های خام هستند. در چنین رژیم غذایی ، افراد مجاز به خوردن مقدار کافی سبزیجات ، میوه های خشک ، آجیل و دانه ها هستند.

غذاهای دیگر از جمله غلات ، حبوبات و قارچ در این رژیم کم مصرف می شوند. علاوه بر این ، هرگونه غذای پخته ، از جمله میوه های پخته شده ، در این رژیم ممنوع است.

به دلیل این محدودیت ها ، بحث های زیادی در مورد رژیم میوه وجود دارد ، برخی معتقدند که این رژیم خطرناک است و فرد از سوءتغذیه رنج می برد ، در حالی که برخی دیگر معتقدند رژیم میوه یک رژیم کاملا مناسب برای تناسب اندام و کاهش وزن است. در ادامه مقاله رژیم کامل میوه را ارائه می دهیم.

هیچ رژیم غذایی خاصی برای میوه وجود ندارد ، علاوه بر این تعریف خاصی از رژیم میوه وجود ندارد ، افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند 70-80 درصد از کالری روزانه خود را از میوه دریافت می کنند.

انتخاب رژیم میوه خطراتی دارد که مهمترین آنها سوء تغذیه است ، بنابراین اگر رژیم میوه انتخاب می کنید ، حتماً با پزشک خود مشورت کنید. پزشک به شما کمک می کند رژیم غذایی خود را بدون آسیب رساندن به سلامتی یا سوء تغذیه ادامه دهید.

رژیم میوه چه فوایدی دارد؟

اگر به اندازه کافی میوه می خورید ، این رژیم غذایی سالم و مغذی است. در اینجا برخی از مزایای خوردن میوه ذکر شده است:

• میوه ها حاوی فیبر هستند که به کاهش کلسترول و حرکات منظم روده کمک می کند. سیب ، گلابی ، تمشک و توت سیاه نمونه هایی از میوه های پر فیبر هستند.

پرتقال ، فلفل قرمز و توت فرنگی منابع خوبی از ویتامین C هستند. این میوه ها به سلامت دندان ها و لثه ها کمک می کند. علاوه بر این ، ویتامین C به محافظت از سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

یخ ، طالبی و انبه نمونه هایی از میوه های غنی از پتاسیم هستند که به حفظ فشار خون سالم و تنظیم سطح مایعات در بدن کمک می کند.

میوه هایی مانند پرتقال و انبه منبع غنی از فولات هستند. فولات باعث تشکیل گلبول های قرمز خون و رشد سالم جنین می شود.

آلو سیاه و انواع توت ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان ها از تشکیل رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کنند ، از پوست محافظت می کنند و با بیماری های مختلف مبارزه می کنند.

خطرات رژیم میوه

رژیم میوه چه خطری دارد؟

رژیم میوه حاوی برخی از مواد مغذی مورد نیاز بدن نیست ، از جمله:

• پروتئین
• چربی
• ویتامین B ، به ویژه ویتامین B12
• اهن
• کلسیم
• ویتامین دی.
• اسیدهای چرب امگا 3

این مواد مغذی و ویتامین ها نقش مهمی در عملکرد بدن دارند. کمبود بدن باعث مشکلات زیادی می شود ، از جمله:

پوست خشک و موهای شکننده
• خستگی شدید
• روحیه نامناسب
افسردگی
ضعیف شدن استخوان ها
کاهش ایمنی بدن
• ضعف عضلانی
• مشکلات شناختی
• سایر پیامدهای خطرناک

کاهش سطح پروتئین در بدن

کمبود پروتئین یکی از مهمترین خطرات رژیم میوه خواری است. اگرچه بعد از انتخاب رژیم میوه می توانید هر روز چند آجیل و آجیل بخورید ، اما پروتئین کافی برای حفظ سلامت بدن شما را تامین نمی کند.

بر اساس یک مطالعه در سال 2016 ، میزان پروتئین مجاز در رژیم غذایی برای بزرگسالان به شرح زیر است:

بزرگسالان بدون فعالیت بدنی زیاد: 0.8 تا 1 گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن
بزرگسالان با فعالیت بدنی متوسط: 1.3 گرم پروتئین در هر کیلوگرم
بزرگسالان با فعالیت بدنی بالا: 1.6 گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن

کمبود پروتئین در رژیم غذایی میوه مشکلات زیر را ایجاد می کند:

• التهاب
• کم خونی
تضعیف سیستم ایمنی بدن
• ضعف جسمانی
مشکلات عروقی که باعث مشکلات قلبی عروقی می شوند
• مشکلات رشد جسمی

تغذیه به دلیل محدودیت هایی که بر رژیم غذایی میوه ها اعمال می شود ، یک نگرانی بسیار مهم است. علاوه بر این ، بدن می تواند بسیار گرسنه باشد. در این شرایط بدن سعی می کند مواد مغذی را ذخیره کند و در نتیجه متابولیسم بدن کاهش می یابد.

علاوه بر این ، رژیم میوه باعث کم خونی ، خستگی شدید و ضعف سیستم ایمنی بدن می شود. با گذشت زمان ، کمبود کلسیم می تواند منجر به پوکی استخوان شود.

یکی دیگر از ویژگی های رژیم میوه این است که حاوی مقادیر زیادی قند است ، اگرچه طبیعی است ، اما این رژیم برای افراد مبتلا به دیابت ، افراد مستعد دیابت و همچنین افرادی که سندرم تخمدان پلی کیستیک یا بدون آن دارند ، مناسب است. مقاومت به انسولین مفید نیست.

هیچ قاعده خاصی در رژیم میوه وجود ندارد ، بنابراین باید بتوانید این رژیم را با نیازهای تغذیه ای خود تطبیق دهید. برای این کار ، مصرف میوه را تا 50 درصد کاهش دهید و آجیل یا سبزیجات و مکمل های مختلف را در رژیم غذایی خود قرار دهید ، بنابراین کمبودهای تغذیه ای در رژیم میوه را جبران کنید.

رژیم میوه

رژیم غذایی میوه ای را شروع کنید

اگر رژیم میوه ای را شروع می کنید ، به تدریج شروع کنید. تغییرات رژیم غذایی به یکباره اتفاق نمی افتد ، به تدریج رژیم قبلی را کنار بگذارید و رژیم غذایی خود را تغییر دهید. برای انجام این کار ، موارد زیر را به تدریج از رژیم غذایی حذف یا کاهش دهید:

• الکل
• محصولات حیوانی
• محصولات تولید شده ازغلات
غذاهای فراوری شده
• کافئین
علاوه بر این ، باید غذاهای زیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید:
• میوه های خام
• فندق و گردو
• غلات
• سبزیجات

با شروع رژیم غذایی میوه ، می توانید میوه های مختلف را در سه وعده آزادانه بخورید ، یا می توانید در وعده های بیشتر یک وعده سبک تر بخورید. گروه های مختلفی که می توانید میوه های مورد نظر خود را از بین آنها انتخاب کنید عبارتند از:

میوه های ترش مانند پرتقال ، گریپ فروت ، گوجه فرنگی ، توت و آلو
میوه های کم اسید مانند سیب ، زردآلو ، تمشک و گیلاس
میوه های چرب مانند آووکادو ، زیتون و نارگیل
• میوه های قندی مانند موز ، خرما ، انجیر و انگور
• میوه های نشاسته ای مانند کدو تنبل
• طالبی و خربزه
• میوه های گروه سبزیجات مانند خیار و فلفل دلمه ای

نوشیدنی های توصیه شده در این رژیم شامل آب ، شیر نارگیل و مقدار کمی آب میوه طبیعی است.

نکته دیگر تنها رعایت رژیم غذایی سالم نیست ، فعالیت بدنی نیز یکی از مهمترین مسائل در حفظ سلامتی است. رژیم میوه ای باعث کاهش انرژی می شود و انرژی کافی برای ورزش آزاد نمی کند. اگر چنین شرایطی دارید ، بهتر است رژیم غذایی خود را کمی تغییر دهید ، کاهش انرژی بدن بسیار مهم است.
البته هدف شما از انتخاب رژیم غذایی خاص یکی از آنهاست: کاهش وزن ، بهبود سلامت کلی خود یا انتخاب شیوه زندگی سالم و طبیعی. هدف هر چه باشد ، بهتر است قبل از شروع با پزشک مشورت کنید. اگر بیماری ، رژیم غذایی یا داروی خاصی دارید ، بسیار مراقب باشید ، زیرا این رژیم تأثیر دارو را تغییر داده یا وضعیت را بدتر می کند.

برای کاهش وزن چه میوه هایی بخوریم؟

میوه یک میان وعده سالم غنی از انواع ویتامین ها ، فیبر و سایر مواد مغذی است که مکمل رژیم غذایی سالم است.

علاوه بر این ، میوه ها کالری کمی دارند و فیبر بالایی دارند که به کاهش وزن بسیار کمک می کند. در واقع خوردن میوه باعث کاهش وزن بدن می شود و خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند دیابت را کاهش می دهد.
فشار خون بالا ، سرطان و بیماری های قلبی.

در اینجا میوه هایی وجود دارد که به شما در کاهش وزن بسیار کمک می کند:

گریپ فروت

گریپ فروت یکی از مهمترین میوه ها در کاهش وزن است. نیمی از گریپ فروت تنها 39 کالری ، 65 درصد نیاز روزانه به ویتامین C و گریپ فروت قرمز 28 درصد از نیاز روزانه ویتامین A را تامین می کند.

یکی دیگر از ویژگی های گریپ فروت این است که دارای شاخص گلیسمی GI پایین است که به آرامی وارد خون می شود. رژیم غذایی با شاخص گلیسمی پایین به شما کمک می کند وزن خود را کاهش داده و حفظ کنید.
مطالعات نشان می دهد که خوردن گریپ فروت یا نوشیدن آب گریپ فروت قبل از هر وعده غذایی میزان کالری دریافتی و وزن بدن را به مدت 12 هفته به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و سطح کلسترول را بهبود می بخشد.

گریپ فروت را می توان به تنهایی یا همراه با سالاد میل کرد.

سیب

سیب میوه ای کم کالری و پر فیبر است ، هر سیب بزرگ 116 کالری و 5.4 گرم فیبر دارد. این میوه همچنین به کاهش وزن کمک می کند.

میوه ای مانند سیب به شما احساس سیری می دهد و در نتیجه تمایل کمتری برای خوردن در طول روز احساس می کنید. لازم به ذکر است که یک سیب سه برابر بیشتر از یک تکه شکلات پر می شود. برای کاهش اشتها ، بهتر است سیب کامل بخورید و فقط آب نخورید.

انواع مختلف توت

توت ها غذاهای کم کالری هستند. نصف وعده بلوبری (74 گرم) تنها 42 کالری دارد ، اما 12 درصد ویتامین C و منیزیم و 18 درصد ویتامین K روزانه را نیز تامین می کند.
یک وعده توت فرنگی (معادل 152 گرم) حاوی 50 کالری و 3 گرم فیبر رژیمی و همچنین 150 درصد ویتامین C روزانه و 30 درصد منیزیم است.

پر کردن توت ها ، علاوه بر این ، خوردن این میوه ها کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد و التهاب را کاهش می دهد ، که در کاهش همه این عوامل برای افراد دارای اضافه وزن بسیار مثر است.

میوه های سنگی یا آلو

میوه های سنگی یا آلو میوه های فصلی هستند که نمونه هایی از این نوع میوه ها هستند: آلو ، هلو ، گیلاس و زردآلو. این میوه ها دارای شاخص گلیسمی بالا ، کم کالری و سرشار از ویتامین A و C هستند که برای افرادی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند انتخاب خوبی است.

کیوی

کیوی یک میوه مغذی غنی از ویتامین C ، ویتامین E ، اسید فولیک و فیبر است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. خوردن کیوی نه تنها فشار خون را کاهش می دهد ، بلکه اندازه کمر را نیز کاهش می دهد. این میوه به کنترل قند خون ، بهبود کلسترول و حفظ سلامت روده کمک می کند.

کیوی دارای شاخص گلیسمی پایین است و به دلیل داشتن فیبر زیاد در این میوه در روند کاهش وزن بسیار موثر است.

رنگی

خربزه به دلیل کم کالری بودن و آب زیاد میوه ای موثر برای کاهش وزن است. اگرچه خربزه کالری کمی دارد ، اما سرشار از مواد مغذی مانند فیبر ، پتاسیم ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین C ، بتاکاروتن و لیکوپن است. هندوانه میوه دیگری است که شبیه خربزه است.

علاوه بر موارد فوق ، هیدراتاسیون بیش از حد به کاهش وزن بدن کمک می کند. اما به خاطر داشته باشید که هندوانه دارای شاخص گلیسمی بالا است ، بنابراین باید آن را به صورت متعادل بخورید.

نارنجی

پرتقال مانند دیگر مرکبات ، کالری کمی دارد اما ویتامین C و فیبر بالایی دارد. علاوه بر این ، مرکبات ، به ویژه پرتقال ، بسیار مغذی هستند ، اما اکثر مردم تمایل دارند آب پرتقال بنوشند ، که از همه آب پرتقال مغذی تر و سالم تر است.

موز

در روند کاهش وزن ، بسیاری از مردم به دلیل قند و کالری زیاد از خوردن موز اجتناب می کنند. اگرچه موز کالری بیشتری نسبت به سایر میوه ها دارد ، این میوه مغذی منبع پتاسیم است و همچنین سرشار از منیزیم ، فیبر ، بسیاری از آنتی اکسیدان ها ، ویتامین A ، B6 و C است.

شاخص گلیسمی پایین در یخ به مدیریت سطح انسولین و حفظ وزن – به ویژه در بیماران دیابتی – کمک می کند ، علاوه بر این ، اگر افراد دارای کلسترول بالا هر روز موز بخورند ، قند و کلسترول خون آنها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

در هر رژیم غذایی ، موز میوه مهمی برای کاهش وزن است.

دیدگاهتان را بنویسید