آیا مردم باید گوشت بخورند؟ زیست شناسی ، تغذیه و فرهنگ


بحث در مورد تغذیه مناسب انسان به سرعت داغ می شود ، به ویژه در مورد خوردن گوشت. ممکن است استدلال هایی مبنی بر اینکه مردم یا بر اساس ملاحظات مختلف تکاملی ، بیولوژیکی یا اخلاقی گوشت می خورند یا نباید آن را بخورند ، بشنوید.

بسته به این که از چه کسی می پرسید و تجربه زندگی آنها چیست ، ممکن است پاسخی دریافت کنید که از جامع تا بسیار شخصی متغیر است.

این مقاله به بررسی رویکردهای مختلف در مورد اینکه آیا مردم باید گوشت بخورند می پردازد.

برای زنده ماندن و توسعه ، موجودات زنده دائماً در حال تغییر شرایط ، زیستگاه ها و دسترسی به غذا هستند.

شواهد DNA برای 300000 سال نشان می دهد که مردم دائما در حال تکامل و سازگاری با محیط خود هستند (1)

بنابراین ، از آنجا که مردم همیشه به شرایط اطراف واکنش نشان می دهند ، منطقی که بدن شما در ابتدا برای خوردن غذاهای خاص ایجاد شده است ، و باید متوقف شود ، رد نمی شود.

اجداد همه حیوانات ، از جمله پستانداران ، گوشتخوار (گوشت خوار) محسوب می شوند. اما امروزه حیوانات بی شماری علف خوار شده اند (جوندگان گیاهی / علفی) (2)

در واقع ، ساختار دندان شما نشان می دهد که انسانها همه چیز خوار هستند یا قادر به خوردن حیوانات و گیاهان هستند (3)

دندانهای پیشین شما – چهار دندان جلویی – دندانهای آسیاب و دندانهای پیشین – مانند دندانهای گیاهخوار برای برش و آسیاب گیاهان هستند ، در حالی که دندانهای سگ شما – تیز در کنار دندانهای پیشین – شبیه دندانهای گوشتخوار هستند. اشک در بدن می گذارد

خلاصه

انسانها همه چیز خوار شده اند و برای زنده ماندن هم حیوانات و هم گیاهان را می خورند. با این حال ، این واقعیت تکامل به این معنا نیست که شما مجبور به خوردن گوشت هستید.

به طور کلی ، مردم می توانند دانه ها ، میوه ها ، سبزیجات ، ریشه و بسیاری از قسمتهای دیگر گیاهان را بخورند. این بدان معناست که بدن ما نمی تواند همه آنها را به طور کامل هضم کند.

لایه بیرونی هر سلول گیاهی دیواره سلولی است که از ترکیبات فیبر مانند سلولز ، همی سلولز و لیگنین تشکیل شده است. شما نمی توانید این ترکیبات فیبر را هضم کنید زیرا فاقد آنزیم سلولاز لازم هستید (4)

گیاهخوارانی مانند گاو ، بز و گوزن نیز نمی توانند خود سلولاز تولید کنند. با این حال ، آنها دارای باکتری های روده دوستانه هستند که آن را تولید می کنند ، اگرچه انسان چنین باکتری های روده ای ندارد (5، 6)

با این حال ، بدن ما تمام آنزیم ها مانند پروتئاز و لیپاز را تولید می کند که برای تجزیه و جذب گوشت مورد نیاز است.7)

از نظر تکاملی ، اندازه دستگاه گوارش هر حیوان به دو عامل بستگی دارد – رژیم غذایی و میکروب های روده.

هرچه کالری بیشتری در رژیم غذایی (مانند هر گونه شکارچی) وجود داشته باشد ، زمان و کمک میکروبی کمتری برای هضم و جذب مورد نیاز است – بنابراین روده گوشتخواران کوتاهتر است (8)

در همین حال ، رژیم گیاهخوار شامل گیاهان کم کالری است.

در نتیجه ، گیاهخواران برای تأمین نیاز روزانه خود به کالری بیشتر باید از این غذاها استفاده کنند و سیستم گوارشی آنها باید بیشتر کار کند تا مواد مغذی دریافت کند – بنابراین روده های طولانی تری برای گیاهخواران وجود دارد.

به عنوان همه چیز خوار ، انسان ها می توانند گوشت و گیاهان را بخورند و هضم کنند ، بنابراین روده شما در وسط قرار دارد (9، 10)

خلاصه

از نظر بیولوژیکی ، انسان ها می توانند گوشت و گیاهان را بخورند و هضم کنند ، اگرچه بدن ما قادر به هضم قسمت های خاصی از گیاهان نیست.

گیاهان مواد مغذی خاصی را که توسط محصولات با منشاء حیوانی تأمین می شود ، تامین نمی کنند.

یکی از مواد مغذی ضروری که از گیاهان به دست نمی آید ، ویتامین B12 است که برای عملکرد طبیعی سیستم عصبی و تشکیل گلبول های قرمز مورد نیاز است (11، 12)

بنابراین ، مکمل های ویتامین B12 برای افرادی که رژیم غذایی دارند و شامل همه محصولات با منشاء حیوانی نیست ، توصیه می شود.

رژیم گیاهی همچنین فاقد مواد مغذی دیگر مانند کراتین ، ویتامین D3 و اسیدهای چرب امگا 3 مانند اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) است. با این حال ، بدن شما می تواند آنها را در مقادیر کم تولید کند ، بنابراین برای دریافت آنها مجبور نیستید فقط به رژیم غذایی خود تکیه کنید (13)

با این حال ، این فرایند بدن چندان مثر نیست. علاوه بر این ، مطالعات نشان می دهد که گیاهخواران و گیاهخواران دارای سطح پایین تری از امگا 3 در خون هستند ، مانند ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و DHA ، بنابراین به طور کلی توصیه می شود از مکمل های امگا 3 ساخته شده از جلبک استفاده کنید (14، 15، 16، 17)

علاوه بر این ، گوشت تنها منبع کراتین یا ویتامین B12 و D3 نیست. این مواد مغذی نیز از طریق رژیم لاکتو گیاهی شامل محصولات لبنی ، رژیم غذایی تخم مرغ و گیاهخواری که شامل تخم مرغ است و رژیم غذایی ماهی شامل ماهی تأمین می شود.

با این حال ، گیاهخواران و گیاهخواران ممکن است آهن کافی در رژیم غذایی خود نداشته باشند ، زیرا غذاهای گیاهی تنها مقادیر کمی از این ماده معدنی را ارائه می دهند (18، 19، 20)

به خاطر داشته باشید که رژیم گیاهخواری و گیاهخواری باید به درستی برنامه ریزی شود تا از کمبود مواد مغذی جلوگیری شود. پروتئین ، ید ، روی و کلسیم از جمله دیگر مواد مغذی هستند که به دست آوردن آنها در چنین رژیم هایی دشوار است (21، 22، 23، 24)

اثرات رژیم های غذایی همه چیز خوار و گیاهی بر سلامتی

لازم به یادآوری است که خوردن برخی از انواع گوشت ها معایب خود را نیز دارد.

گوشت فرآوری شده ممکن است با کمی افزایش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ همراه باشد ، اگرچه عوامل دیگری نیز وجود دارد و مصرف زیاد گوشت با افزایش خطر مرگ به هر دلیلی (25، 26، 27، 28)

از سوی دیگر ، رژیم گیاهخواری و گیاه خواری از بیماری های قلبی محافظت می کند. آنها همچنین می توانند به محافظت در برابر سرطان کمک کنند ، اگرچه تحقیقات فعلی متفاوت است (29، 30، 31، 32)

اگرچه می توانید تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را از رژیم گیاهی دریافت کنید ، اما برنامه ریزی و تکمیل وعده های غذایی مناسب بسیار مهم است (33)

خلاصه

حتی اگر گوشت مواد مغذی خاصی را که گیاهان تأمین نمی کنند تامین کند ، خوردن گوشت برای سلامتی یا بقای شما ضروری نیست. با برنامه ریزی مناسب و مکمل های غذایی ، رژیم غذایی گیاهی می تواند مواد مغذی لازم را در اختیار بدن قرار دهد.

غذاها و غذاهایی که جامعه ، خانواده و اجداد شما به شما منتقل می کنند اغلب غذای فرهنگی نامیده می شود.

گوشت بخشی جدایی ناپذیر از بسیاری از محصولات غذایی در سراسر جهان است.

این که آیا یک فرهنگ از غذای خاصی استفاده می کند ، بر اساس شرایطی مانند محیط ، باورهای مذهبی و زندگی گیاهی و جانوری محلی تعیین می شود.

این طبیعی است که مردم غذا را با هم مرتبط کنند. اگر گوشت بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ شماست ، می تواند به عنوان بخش مرکزی هویت شما نیز شناخته شود.

درک شیوه ها و سنت های فرهنگ غذایی اصلی شما ممکن است برای شما مهم باشد که رشد کنید ، خوب غذا بخورید و با ریشه خود ارتباط برقرار کنید – و این دلایل کاملاً موثری برای خوردن یا اجتناب از برخی غذاها است (34)

خلاصه

خوردن یا نخوردن گوشت جنبه مهمی از برخی محصولات است. در نتیجه ، رعایت هنجارهای فرهنگی مربوط به شیوه های رژیم غذایی می تواند برای برخی از افراد بسیار مهم باشد.

بزرگسالان سالم به طور کامل قادر به خوردن و هضم گوشت هستند. با این حال ، از نظر تغذیه ای و بیولوژیکی ، می توانید بدون آن زندگی کنید.

با این حال ، انسانها حیوانات اجتماعی هستند که دیدگاه آنها در مورد خوردن گوشت به هنجارهای فرهنگی و مذهبی آنها نیز بستگی دارد.

اگر علاقه دارید که آیا باید گوشت بخورید ، بدانید که هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد. ممکن است مجبور شوید به نفع رژیم های گیاهخواری یا گیاهخواری بحث کنید – یا بخواهید نحوه پخت غذاهای گوشتی را که والدین شما برای شما آماده کرده اند یاد بگیرید.

پس از همه ، این که آیا گوشت می خورید یک انتخاب فردی است.

دیدگاهتان را بنویسید