آیا می توانید با رعایت رژیم کتو هموس بخورید؟


هیچ میان وعده ای سبک تر (یا خوشمزه تر) از هوموس و چیپس پیتا وجود ندارد.

علاوه بر این ، هوموس به عنوان یک میان وعده مغذی بسیار ارزش دارد ، به ویژه در مقایسه با سس ها و روان کننده های دیگر که معمولاً چربی و کالری بالایی دارند.

با این حال ، شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که آیا می توانید با رژیم غذایی کم کربوهیدرات و کتو کم چرب ، حمص بخورید.

حمص معمولاً فقط از چهار ماده – نخود ، روغن زیتون ، تاهینی و آب لیمو تهیه می شود. از بین این چهار ماده ، تنها ماده ای که رژیم کتو را نگران می کند نخود است.

در حالی که اکثر افرادی که از کتو استفاده می کنند ، سعی می کنند کل کربوهیدرات روزانه خود را زیر 50 گرم (یا کربوهیدرات خالص – که در کل کربوهیدرات کمتر فیبر است – کمتر از 25 گرم) نگه دارند ، 1/2 فنجان (90 گرم) نخود پخته در یک بسته حاوی 20 عدد است. گرم کربوهیدرات و 13 گرم کربوهیدرات خالص (1)

این مقاله توضیح می دهد که آیا هوموس کتو دوست است و برخی از جایگزین ها را لیست می کند.

2 قاشق غذاخوری (30 گرم) از یک قسمت ساده هوموس حاوی (2):

  • کالری: هفتاد و هشت
  • پروتئین: 2 گرم
  • چربی: 5 گرم
  • کل کربوهیدرات ها: 6 گرم
  • فیبر: 2 گرم
  • کربوهیدرات خالص: 4 گرم

این قسمت از هوموس تقریباً به اندازه یک توپ گلف است ، بنابراین ممکن است کوچکتر از چیزی باشد که معمولاً در یک جلسه برای خود سرو می کنید.

حتی این مقدار کمی حاوی 4 گرم کربوهیدرات خالص است.

اکثر طعم ها ، مانند سیر بو داده یا فلفل قرمز ، تعداد کربوهیدرات ها یا سایر مواد مغذی را به میزان قابل توجهی تغییر نمی دهند.

خلاصه

2 قاشق غذاخوری (30 گرم) هوموس 6 گرم کربوهیدرات کل و 4 گرم کربوهیدرات خالص را تأمین می کند.

هوموس مطمئناً می تواند بخشی از رژیم کتو شما باشد ، اما فقط یک یا دو وعده می تواند به سرعت بخش قابل توجهی از کربوهیدرات مصرفی روزانه شما را مصرف کند.

اگر هوموس می خورید ، می خواهید خود را به مقدار کمی محدود کنید-شاید فقط 2-4 قاشق غذاخوری (30-60 گرم) ، که 4-8 گرم کربوهیدرات خالص را تأمین می کند.

علاوه بر این ، بهتر است برای سایر غذاهایی که می خورید برنامه ریزی دقیقی انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که سطح کربوهیدرات شما به اندازه کافی پایین است تا کتوز را حفظ کنید ، که حالت متابولیسم چربی سوزی است و نه کربوهیدرات (3)

همچنین به یاد داشته باشید که سهم خود را با دقت اندازه گیری کنید ، زیرا برآورد 2-4 قاشق غذاخوری (30-60 گرم) آسان است.

علاوه بر این ، شما می خواهید از هوموس دسر ، که معمولاً طعم شکلات دارد و شکر اضافه شده است (.4)

از آن به عنوان سس برای تزئین استفاده کنید

اگر از هوموس به عنوان سس استفاده می کنید ، باید آنچه را که در هوموس غوطه ور می کنید به دقت در نظر بگیرید.

بیشتر کراکرها کربوهیدراتهای زیادی برای رژیم کتو دارند ، درست مانند نان پیتا-مگر اینکه به دنبال نسخه های مناسب کتو باشید. حتی کربوهیدراتهای موجود در هویج به سرعت تجمع می یابند (5، 6، 7)

در عوض ، کرفس ، کلم بروکلی خام و گل کلم خام گزینه های خوبی برای غوطه وری هستند.

اگر نگران غوطه ور شدن در خود هستید ، سعی کنید از هوموس به عنوان یک تزئین استفاده کنید. آن را به سالادها یا سوپ ها اضافه کنید تا عطری معطر و خامه ای داشته باشند یا هنگام تهیه ساندویچ های کم کربوهیدرات از آن به عنوان سس مایونز کم کالری استفاده کنید.

درمان هوموس به عنوان یک زیور آلات به جای غوطه وری ، مدیریت اندازه بخش را آسان تر می کند.

خلاصه

هوموس در رژیم کتو به مقدار کم عمل می کند ، اما ممکن است بخواهید از آن به عنوان یک تزئین به جای سس استفاده کنید. این به این دلیل است که کربوهیدرات خالص آن به سرعت افزایش می یابد.

اگر گهگاه رژیم کتو را رعایت کنید ، یک یا دو وعده هوموس خوب است ، اما ممکن است جایگزینی بخواهید که کربوهیدرات کمتری داشته باشد ، به ویژه اگر می خواهید خود را غوطه ور کنید. در اینجا چند گزینه وجود دارد:

  • باباگانوش. بابا گانوش نوعی مربا و سس مدیترانه ای است که به جای نخود از بادمجان تهیه می شود ، اگرچه سایر مواد مشابه هستند. این دستور گانوش بچه حاوی 3 گرم کربوهیدرات خالص در هر 3 قاشق غذاخوری (45 گرم) در هر وعده است.
  • پیت پته یک خمیر صاف است که از مرغ آب پز ، گوشت گاو یا اردک تهیه می شود. چربی بالایی دارد و معمولاً فقط مقادیر کمی کربوهیدرات دارد (اگرچه خرید آن گران است و آماده شدن آن زمان زیادی می برد). 2 قاشق غذاخوری (30 گرم) از این دستور پته کبد مرغ حاوی کربوهیدرات نیست.
  • هوموس سیاه سویا. همچنین می توانید هوموس خود را از دانه های سویای سیاه تهیه کنید که فیبر بسیار بالایی دارند تا شمارش کربوهیدرات خالص را پایین نگه دارد. این هوموس سویا سیاه حاوی 2 گرم کربوهیدرات خالص در 3 قاشق غذاخوری (30 گرم) در هر وعده است.

خلاصه

پماد ها و نوشیدنی ها ، مانند بابا گانوش ، پته کبد و هوموس سویا سیاه ، حاوی کربوهیدرات بسیار کمتری نسبت به هوموس هستند و ممکن است برای رژیم کتو مناسب تر باشد.

اگرچه هوموس برای رژیم کتو مناسب است ، اما می خواهید خود را به مقدار کمی محدود کنید. استفاده از آن را به عنوان چاشنی به جای سس در نظر بگیرید و از طعم دسرها خودداری کنید.

همچنین ممکن است بخواهید دیپ ها و خمیرهای کم کربوهیدرات مانند بابا گانوش ، پاته یا هوموس سیاه سویا را در نظر بگیرید.

در نهایت ، به یاد داشته باشید که کراکرهای دوستدار کتو ، نان پیتا یا سبزیجات را برای غوطه وری انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید