آیا می توان در روزه داری آدامس جوید؟


در طول روزه داری ، فهمیدن اینکه چه چیزی می توانید بخورید یا بنوشید می تواند گیج کننده باشد.

به طور خاص ، ممکن است از خود بپرسید که آیا جویدن آدامس مانع از روزه داری می شود؟

این مقاله با جزئیات بیشتری به مطالعه ای می پردازد تا مشخص شود آیا آدامس باید در روزه داری جویده شود یا خیر.

معمولاً بیشتر انواع آدامس حاوی مقدار کمی کالری است.

به عنوان مثال ، یک چوب آدامس در حدود 11 کالری تأمین می کند ، در حالی که یک چوب قند بدون قند حاوی 6 کالری است.1، 2)

برای انواع شدیدتر روزه داری ، مانند روزه گرفتن در آب ، دریافت کالری از نظر فنی روزه داری را متوقف می کند. این امر به ویژه در مورد جویدن چندین چوب لاستیکی در روز یا انتخاب نوع لاستیکی با قند بالا صادق است.

در حقیقت ، برخی از انواع آدامس های حبابی می توانند تا 30 کالری در هر وعده داشته باشند ، که اگر چندین تکه را در طول روز بجوید ، بسیار سریع افزایش می یابد (3)

با این حال ، از آنجا که بسیاری از انواع دیگر کالری بسیار کمی دارند ، بعید است که یک چوب جویدن یا دو آدامس در روز بر روزه داری شما تأثیر قابل توجهی نگذارد.

خلاصه

بیشتر انواع آدامس کالری دارند. با این حال ، اگرچه جویدن چندین چوب لاستیکی قندی می تواند به روزه داری آسیب برساند ، اما به احتمال زیاد یک چوب یا دو آدامس جویدنی تأثیر قابل توجهی بر آدامس نمی گذارد.

نشان داده شده است که جویدن آدامس گرسنگی و اشتها را کاهش می دهد ، که می تواند به ویژه در روزه داری مفید باشد.

در یک مطالعه کوچک ، جویدن آدامس باعث افزایش سیری به مدت 30 دقیقه با معده خالی و تثبیت پپتید -1 شبه گلوکاگون (GLP-1) شد ، هورمونی که اشتها را کاهش می دهد.4)

در مطالعه ای دیگر ، آدامس های بدون قند روزه داری را به مدت 1 ساعت در طول روزه داری کاهش داد و مصرف غذا در وعده بعدی را کاهش داد (5)

نشان داده شده است که جویدن باعث کاهش اشتها و توجه به محرک های مرتبط با غذا می شود که می تواند از خوردن بی رویه جلوگیری کند (6)

بنابراین ، یک چوب جویدن یا دو آدامس می تواند به کاهش سطح گرسنگی و سهولت روزه داری کمک کند.

خلاصه

جویدن آدامس می تواند به کاهش گرسنگی و اشتها کمک کند ، که می تواند در طول روزه داری مفید باشد.

انسولین یک هورمون مسئول انتقال قند از جریان خون به سلول ها است تا بتواند به عنوان سوخت مورد استفاده قرار گیرد.7)

روزه داری باعث کاهش سطح انسولین می شود. اگر شما از کتوز استفاده می کنید ، یک وضعیت متابولیکی که وقتی بدن شما برای چربی سوزی می کند ، نه کربوهیدرات ها ، این امر می تواند بسیار مهم باشد. روزه داری طولانی مدت می تواند منجر به کتوز شود (8، 9)

برخی معتقدند که کتوز مسئول بسیاری از مزایای متابولیک مرتبط با روزه داری دوره ای است (10)

طبق یک مطالعه ، آدامس بدون قند به مدت 30 دقیقه بر سطح انسولین در 12 روزه دار تأثیر نمی گذارد (4)

برخی از مطالعات نشان می دهند که جویدن آدامس ممکن است بر انسولین یا سطح قند خون تأثیر نگذارد و این نشان می دهد که آدامس واقعاً قادر به توقف روزه داری نیست.

مطالعه دیگری روی 59 زن مبتلا به دیابت بارداری نشان داد که جویدن آدامس بر سطح قند خون بعد از غذا تأثیر نمی گذارد (11)

با این حال ، به خاطر داشته باشید که اگر چندین چوب لاستیکی را بجوید یا انواع لاستیکی را انتخاب کنید که دارای قند بسیار بالایی هستند ، ممکن است این مورد اعمال نشود.

خلاصه

برخی مطالعات نشان می دهند که جویدن آدامس ممکن است سطح انسولین یا قند خون را افزایش ندهد ، و نشان می دهد که نباید روزه داری را متوقف کند.

آدامس بدون قند روی سطح انسولین حداقل تأثیر می گذارد و کالری بسیار کمی دارد ، به این معنی که بعید است روزه را قطع کنید.

با این حال ، اشکال شدیدتر روزه داری ممکن است مصرف کالری را ممنوع کند. علاوه بر این ، برخی از انواع رزین ها سرشار از قند هستند و می توانند به سرعت خراب شوند ، به خصوص اگر چندین چوب را در طول روز بجوید.

اگر برای کاهش گرسنگی و ولع مصرف ، آدامس می جوید ، حتماً به انواع بدون قند پایبند باشید و از آن در حد اعتدال لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید