آیا پسته حاوی ملاتونین است؟


بدن شما به طور طبیعی هورمون ملاتونین را تولید می کند تا سیگنال دهد که زمان خواب است (1، 2)

از آنجا که خواب می تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامتی شما بگذارد ، مفید است بدانید که برخی از غذاها ، از جمله پسته ، حاوی ملاتونین هستند (3، 4، 5، 6)

در حقیقت ، پسته و سایر منابع غذایی ملاتونین مانند غلات و قارچ می توانند بدون ایجاد ناراحتی به بهبود خواب کمک کنند (3، 4، 5، 6)

این مقاله محتوای ملاتونین پسته و چگونگی تأثیر آن بر بدن را توضیح می دهد.

بدن شما معمولاً در پاسخ به تاریکی ملاتونین تولید می کند. برای اکثر مردم ، تولید آن معمولاً حدود ساعت دو شب (1، 2، 7، 8)

غذاهای حاوی ملاتونین ممکن است میزان این هورمون تقویت کننده خواب را در بدن افزایش دهند (2، 7)

این بدان معنی است که ملاتونین موجود در پسته به بدن شما کمک می کند تا بفهمد که زمان خواب فرا رسیده است (2، 7)

فقط 1 اونس (28 گرم) پسته می تواند حدود 6 میلی گرم ملاتونین را بسته بندی کند که با مقدار موجود در مکمل ملاتونین متوسط ​​(قابل مقایسه است)2، 7)

توجه به این نکته ضروری است که ملاتونین باعث ایجاد ناراحتی نمی شود. به سادگی به بقیه بدن شما اشاره می کند زیرا زمان خواب است (8)

علاوه بر این ، ملاتونین می تواند به طرق دیگر به بدن کمک کند. به عنوان مثال ، می تواند به حفظ سلامت چشم ها ، تسکین زخم معده و سوزش سر دل و کاهش وزوز گوش کمک کند (1، 2، 8)

خلاصه

ملاتونین موجود در غذاهایی مانند پسته باعث ایجاد اضطراب در شما نمی شود ، اما ممکن است به بدن شما نشان دهد که زمان خواب است. یک اونس (28 گرم) پسته حاوی حدود 6 میلی گرم ملاتونین است.

تحقیقات بیشتری در مورد میزان ملاتونین برون زا – یعنی ملاتونین که از غذاها یا مکمل ها به دست می آید – برای تأثیر بر بدن شما لازم است.

یک وعده 3.5 گرم (100 گرم) پسته پوسته دار حاوی 23 میلی گرم ملاتونین است. برای مرجع ، 1 فنجان حاوی تقریبا 4.5 اونس (128 گرم) پسته پوسته دار (2، 7، 9)

در همین حال ، مکمل ملاتونین معمولاً حاوی 0.2 تا 10 میلی گرم در هر دوز است (8، 10، 11، 12)

به خاطر داشته باشید که سازمان غذا و دارو (FDA) مکمل های غذایی را مانند داروهای تجویزی تنظیم نمی کند و دوز مطلوب هنوز مشخص نشده است (8، 10، 11، 12)

با توجه به کاهش نظارت ، تعیین محتوا و ترکیب مکمل خاصی مانند ملاتونین آسان نیست.

با این حال ، در بسیاری از کشورهای دیگر ، مکمل های ملاتونین بدون نسخه فروخته نمی شوند و ممکن است به نسخه نیاز داشته باشند ، بنابراین بر اساس آن تنظیم و نظارت می شود.

اگرچه بیشتر مطالعات با مکمل های ملاتونین با 1 تا 10 میلی گرم همزمان تجویز می شوند ، اما در حال حاضر هیچ دستورالعمل دوز توصیه شده ای وجود ندارد (8، 10، 11، 12)

با این حال ، مصرف 0.2-5 میلی گرم 60 دقیقه قبل از خواب به طور کلی برای بزرگسالان بی خطر تلقی می شود. ملاتونین با بیش از 30 میلی گرم مکمل ممکن است به طور بالقوه مضر باشد (10، 12، 13)

تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود آیا بدن ملاتونین را از منابع غذایی متفاوت از ملاتونین از منابع افزودنی جذب می کند یا خیر.

قبل از مصرف مکمل های ملاتونین ، به ویژه اگر از داروهای رقیق کننده خون یا داروهایی برای درمان صرع استفاده می کنید ، با پزشک خود مشورت کنید.

غلات ، قارچ و پسته از جمله بالاترین منابع ملاتونین هستند (2)

محتوای ملاتونین برخی از غذاهای رایج در زیر است (2، 9):

  • پسته: 230،000 نانو گرم ملاتونین در گرم
  • قارچ: 4300-6 400 نانوگرم در گرم
  • جو دوسر: 91 نانوگرم در گرم
  • گیلاس: 10-20 نانوگرم در گرم
  • گوجه فرنگیها: 1-67 نانوگرم در گرم
  • شیر گاو: 0.014 نانوگرم در میلی لیتر

شایان ذکر است که اگرچه شیر گاو حاوی مقدار قابل توجهی ملاتونین نیست ، اما حاوی مقادیر زیادی تریپتوفان است. تریپتوفان یک آمینو اسید است که بدن شما می تواند به ملاتونین تبدیل کند (7)

خلاصه

پسته حاوی میزان قابل توجهی ملاتونین طبیعی نسبت به بسیاری از غذاهای معمولی است.

ملاتونین هورمونی است که به بدن شما سیگنال می دهد که زمان خواب فرا رسیده است.

اگرچه بدن شما به طور طبیعی ملاتونین تولید می کند ، اما می توان آن را در مکمل ها و غذاهایی مانند پسته نیز یافت.

با این حال ، باید در نظر داشت که ملاتونین در پاسخ به تاریکی عمل می کند. تاریکی در اتاق چند ساعت قبل از خواب و خاموش کردن صفحه نمایش نیز می تواند به شما در آرامش بهتر کمک کند.

تحقیقات بیشتری در مورد ارتباط بین ملاتونین طبیعی موجود در غذا و اثرات آن بر بدن مورد نیاز است. با این حال ، به غیر از هر گونه حساسیت به آجیل ، مطمئناً امتحان آن ضرری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید