آیا کتو کره بادام زمینی دوست است؟ کربوهیدرات ها ، جایگزین ها و موارد دیگر


اگر از رژیم کتو کم کربوهیدرات و کم چرب پیروی می کنید ، احتمالاً همیشه به دنبال غذاهای کم کربوهیدرات هستید که نیازهای شما را برآورده کند و وعده های غذایی و میان وعده ها را تکمیل کنید.

یافتن غذاهایی که کربوهیدرات آنها به اندازه کافی مناسب است و برای اکثر رژیم های کتو مناسب است ، که محدود به حدود 50 گرم کربوهیدرات کل یا 25 گرم کربوهیدرات خالص در روز است ، دشوار است. (کربوهیدراتهای خالص آنهایی هستند که پس از کسر فیبر قابل هضم از کل کربوهیدراتها باقی می مانند.)

در حالی که بسیاری از آجیل ها و کره آجیل یک انتخاب کتو عالی هستند زیرا سرشار از فیبر ، چربی و پروتئین و کربوهیدرات کم هستند ، هنوز می توانید تعجب کنید که آیا کره بادام زمینی انتخاب ایده آل است.

این مقاله توضیح می دهد که آیا کره بادام زمینی برای رژیم کتو مناسب است.

هنگام تعیین اینکه آیا غذای خاصی برای کتو مناسب است یا خیر ، توجه به کربوهیدراتهای خالص بسیار مهم است.

2 قاشق غذاخوری (32 گرم) از یک وعده معمولی کره بادام زمینی حاوی (1):

  • کالری: 191
  • پروتئین: 7 گرم
  • چربی: 16 گرم
  • کل کربوهیدرات ها: 7 گرم
  • فیبر: 2 گرم
  • کربوهیدرات خالص: 5 گرم

اگرچه کره بادام زمینی لزوماً دارای کربوهیدرات زیاد نیست ، اما در بخش کوچکی از رژیم های کتو از 20 درصد کربوهیدرات خالص روزانه شما استفاده می شود.

خلاصه

کره بادام زمینی حاوی 7 گرم کربوهیدرات کل و 5 گرم کربوهیدرات خالص تنها در 2 قاشق غذاخوری (32 گرم) است. این باعث می شود که کربوهیدرات آن متوسط ​​باشد.

یک وعده از 2 قاشق غذاخوری (32 گرم) کره بادام زمینی حاوی 5 گرم کربوهیدرات خالص است ، بنابراین می توانید آن را در رژیم غذایی کتو ، به شرطی که غذاهای دیگر را برای خوردن با دقت برنامه ریزی کرده اید ، در حد متعادل بخورید.

با این حال ، مهم است که لیست مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید. برخی از محصولات حاوی قند یا عسل هستند که به طور قابل توجهی تعداد کربوهیدرات ها را افزایش می دهد (2)

علاوه بر این ، باید سایر محصولات تهیه شده از کره بادام زمینی را در نظر بگیرید ، زیرا دسرهایی مانند شیرینی ، کیک ، پای و بیسکویت هایی که از این ماده استفاده می کنند اغلب دارای کربوهیدرات بالایی هستند (3، 4، 5، 6)

بنابراین ، ایمن ترین است که از کره بادام زمینی ساده که فقط از بادام زمینی و نمک تهیه شده است استفاده کنید.

در نهایت ، اگر در حال کاهش وزن کتو هستید ، توصیه می شود که به مقدار کمی – 2 قاشق غذاخوری (32 گرم) بچسبید و دفعات مصرف کره بادام زمینی را محدود کنید. این به این دلیل است که مقدار کمی از کالری آن غنی است.

جایگزین هایی برای امتحان کردن

چندین کره آجیل دیگر کربوهیدرات کمتر و فیبر بیشتری نسبت به کره بادام زمینی دارند. بنابراین ، آنها جایگزین های خوبی برای کتو هستند.

در اینجا سه ​​کره آجیل دوستدار کتو وجود دارد که می توانید امتحان کنید (7، 8، 9):

  • کره بادام: 6 گرم کربوهیدرات کل و 3 گرم کربوهیدرات خالص در هر 2 قاشق غذاخوری (32 گرم)
  • کره آجیل ماکادامیا: 4 گرم کربوهیدرات کل و 2 گرم کربوهیدرات خالص در هر 2 قاشق غذاخوری (28 گرم)
  • کره فندق: 6 گرم کربوهیدرات کل و 3 گرم کربوهیدرات خالص در هر 2 قاشق غذاخوری (32 گرم)

با این وجود ، همه این کره های آجیل سرشار از کالری هستند ، بنابراین اگر هدف شما کاهش وزن است ، باید آنها را در حد متعادل بخورید.

خلاصه

کره ساده بادام زمینی برای رژیم کتو خوب است ، به شرطی که آن را در حد متعادل بخورید و سایر وعده های غذایی را برنامه ریزی کنید. بادام ، مغز ماکادامیا و کره فندق جایگزین مناسبی هستند زیرا کربوهیدراتهای خالص کمتری دارند.

کره بادام زمینی دارای کربوهیدرات نسبتاً کمی است و حاوی 7 گرم کربوهیدرات کل و 5 گرم کربوهیدرات خالص در هر 2 قاشق غذاخوری (32 گرم) است.

می توانید با رعایت رژیم کتو در حالی که دوز خود را کنترل کرده اید و سایر وعده های غذایی را برنامه ریزی کرده اید از آن لذت ببرید. با این حال ، کره آجیل با میزان کربوهیدرات کمتر ، مانند بادام ، ماکادامیا یا کره فندق ، ممکن است انتخاب بهتری باشد.

صرف نظر از این ، به دلیل تعداد زیاد کالری ، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، باید مقدار کره آجیل را که می خورید محدود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید