آیا Chick-fil-A سالم است؟ مرغ ، ساندویچ ، سوپ و موارد دیگر


اگر سعی می کنید غذای سالم تری بخورید ، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا هنوز می توانید در هر رستوران فست فود غذا بخورید.

فست فودها – غذاهایی که معمولاً بسیار پردازش می شوند – شهرت واقعی ندارند. با این حال ، بسیاری از رستوران های فست فود پیشرفت فوق العاده ای در افزودن گزینه های مغذی به منو داشته اند.

Chick-fil-A یکی از این نمونه ها است. این یک رستوران فست فود محبوب است که به دلیل ساندویچ مرغ سرخ شده و سیب زمینی وافل معروف است ، اما منوی این مارک نیز به طرز شگفت انگیزی دارای گزینه های تازه تر است.

در اینجا نحوه انتخاب سالمتر برای Chick-fil-A آورده شده است.

Chick-fil-A احتمالاً بیشتر به خاطر فیله سینه مرغ سرخ شده با ساندویچ مرغ و ترشی روی نان های سفید برشته شده شناخته شده است.

این نام تجاری چندین نوع ساندویچ مانند ساندویچ مرغ تند و ساندویچ لوکس معمولی و تند ارائه می دهد. آنها سالاد ، گوجه فرنگی و پنیر دارند.

این ساندویچ ها حاوی 440 تا 550 کالری در هر وعده هستند و دارای کربوهیدرات (از نان) و چربی (از مرغ سرخ شده) هستند (1).

با این حال ، Chick-fil-A گزینه هایی را ارائه می دهد که کربوهیدرات یا چربی کمتری دارند.

ساندویچ مرغ کبابی روی نان چند دانه دارای سالاد و گوجه فرنگی است. کالری کمی از چربی دارد و به 320 کالری می رسد. با این حال ، یک ساندویچ کباب مرغ کبابی با پنیر و بیکن اضافه شده دارای 520 کالری است (1).

Chick-fil-A همچنین Cool Wrap را ارائه می دهد که شامل سالاد ، پنیر خرد شده و سینه مرغ کبابی در نان دانه کتان است. بدون خیساندن ، حاوی 350 کالری است (1).

خلاصه

Chick-fil-A یک ساندویچ مرغ کبابی تهیه شده از مرغ کبابی و نان چند دانه را به عنوان جایگزینی کم کالری برای ساندویچ مرغ کلاسیک این برند که پخته و روی نان سفید سرو می شود ، ارائه می دهد.

Chick-fil-A به خاطر مرغ خود معروف است که با مخلوط ادویه ثبت شده شرکت طعم دار شده است.

این برند قطعات مرغ ، تکه های کبابی و چوب مرغ را ارائه می دهد. نوارها و ناگت های معمولی پخته و سرخ می شوند.

گزینه های کبابی و سرخ شده از نظر محتوای پروتئین تقریباً یکسان هستند. با این حال ، غذاهای سرخ شده به دلیل نان و روغن سرخ شده حاوی کالری ، چربی و کربوهیدراتهای تصفیه شده بیشتری هستند.

به عنوان مثال ، 8 قطعه مرغ قابل شمارش حاوی 250 کالری ، 11 گرم چربی و 11 گرم کربوهیدرات است ، در حالی که 8 قطعه برش خورده حاوی 130 کالری ، 3 گرم چربی و 1 گرم کربوهیدرات است (1).

یکی دیگر از نکاتی که برای مرغ Chick-fil-A وجود دارد این است که چه سسی را انتخاب کنید. این رستوران انتخاب بسیار زیادی را ارائه می دهد ، اما برخی از سس ها حاوی چربی بیشتر ، شکر یا هر دو هستند. برخی از گزینه های سس با کالری کمتر از چربی و شکر عبارتند از (1):

  • سس بوفیال زستی
  • سس شیراچا شیرین و تند
  • سس BBQ عسل بو داده
  • سس باربیکیو

خلاصه

ناگت های کبابی Chick-fil-A جایگزین کم چربی و کربوهیدرات برای قطعات مرغ معمولی و Chick-n-Strips هستند. این مارک سس هایی را ارائه می دهد که کالری و چربی کمتری دارند.

منوی Chick-fil-A همچنین شامل چندین سالاد است. اگر به دنبال یک غذای سالم Chick-fil-A هستید ، آنها معمولا بهترین انتخاب هستند.

گزینه های سالاد شامل موارد زیر است:

  • سالاد سزار با کلم لیمو
  • سالاد کوبا
  • سالاد تند جنوب غربی
  • سالاد بازار

برای هر یک از این سالادها می توانید مرغ کبابی ، مرغ سرخ شده یا بدون مرغ (نسخه گیاهی) را انتخاب کنید.

Chick-fil-A مانند سس های انتخابی خود دارای طیف چشمگیری از سس سالاد است. بانداژهای کرمی معمولاً چربی و کالری بیشتری دارند. با این حال ، بسیاری از امکانات دیگر با شکر پر شده است (1).

این بانداژهای قند بالا عبارتند از:

  • مرهم سبک
  • سیب خوشمزه
  • خردل چرب بدون چربی

با این حال ، سس سبک ایتالیایی فقط 25 کالری در هر وعده دارد و قند کمتری نسبت به سایر گزینه ها دارد (1).

خلاصه

می توانید سالاد Chick-fil-A را با مرغ سرخ شده یا کبابی سفارشی کنید. پانسمان خامه ای دارای چربی و کالری زیادی است ، در حالی که سس سبک ایتالیایی کمترین میزان چربی و کالری را دارد.

محبوب ترین طرف جوجه فیل- A سیب زمینی وافل است. آنها سرشار از چربی ، کالری و کربوهیدرات هستند – درست مانند بیشتر سیب زمینی سرخ کرده. غذای جانبی Mac & Cheese همچنین دارای مقدار زیادی چربی ، کالری و کربوهیدرات از ماکارونی و سس پنیر است (1).

با این حال ، رستوران چندین مهمانی دیگر ارائه می دهد که اگر سعی می کنید غذای مقوی بیشتری بخورید ، می تواند انتخاب بهتری باشد. این شامل:

  • فنجان میوه
  • سالاد کنار بشقاب
  • سوپ پاستا مرغ
  • Kale Crunch Side
  • ماست یونانی کامل
  • دوستان سس سیب میوه ای

اطلاعات غذاهای مورد علاقه خود را بررسی کنید ، زیرا برخی از نیازهای تغذیه ای شما ممکن است بهتر از بقیه عمل کنند.

به عنوان مثال ، سوپ رشته فرنگی مرغ نمک زیادی دارد ، و پارافیت ماست یونانی تقریباً به اندازه برخی از دسرهای موجود در منوی غذا دارای قند است ، اگرچه حاوی 13 گرم پروتئین نیز می باشد.

چیپس سیب زمینی وافل را نیز می توانید به جای سیب زمینی سرخ کرده انتخاب کنید. اگرچه هنوز سرخ شده اند ، اما نصف کالری یک سیب زمینی معمولی Chick-fil-A هستند (1).

خلاصه

در حالی که طرفهایی مانند سیب زمینی وافل و Mac و پنیر دارای چربی ، کربوهیدرات و کالری زیادی هستند ، چندین گزینه جانبی دیگر نیز وجود دارد که سالم تر هستند.

منوی Chick-fil-A شامل میلک شیک ، بستنی ، شکلات ، بیسکویت ، قهوه یخ زده و لیموناد است.

این مواد دارای قند ، چربی و کالری زیادی هستند ، بنابراین ممکن است بهترین انتخاب نباشند. اگر مراقب میزان قند ، چربی یا کالری خود هستید ، فقط گاهی اوقات آنها را بخورید (1).

خلاصه

دسرهای منوی Chick-fil-A سرشار از کالری ، چربی و شکر هستند. به طور کلی ، آنها گزینه های سالم نیستند.

منوی صبحانه Chick-fil-A شامل برخی از گزینه های مرغ مانند کوکی مرغ و Chick-n-Minis است که کوکی های مینیاتوری با ناگت هستند.

با این حال ، منو همچنین شامل برخی از گزینه های صبحانه سنتی تر ، مانند کوکی ها و شیرینی های انگلیسی با سوسیس یا بیکن ، تخم مرغ و پنیر است. این رستوران همچنین Hash Brown Scramble Burrito و Hash Brown Scramble Bowl را سرو می کند.

این گزینه ها سرشار از پروتئین مرغ ، سوسیس و تخم مرغ هستند ، اما همچنین سرشار از چربی و کربوهیدرات تصفیه شده هستند (1).

برای یک گزینه ساده تر ، می توانید کباب سفیده تخم مرغ را با مرغ برشته ، سفیده تخم مرغ و پنیر روی شیرینی برشته شده انگلیسی انتخاب کنید (1).

خلاصه

منوی صبحانه Chick-fil-A بسیاری از اقلام استاندارد صبحانه ای را که از چند غذای مرغ انتظار دارید ارائه می دهد. برای یک صبحانه سبک ، یک کوره سفیده تخم مرغ تهیه شده از مرغ کبابی و سفیده تخم مرغ را انتخاب کنید.

خوشبختانه ، منوی Chick-fil-A می تواند طیف وسیعی از نیازهای تغذیه ای-از جمله کالری کم ، کربوهیدرات کم (کتو) ، کم سدیم و گیاهخواری را برآورده کند.

کم کالری

همه این غذاها کمتر از 400 کالری در هر وعده دارند (1):

  • کباب سفیده تخم مرغ (290 کالری)
  • Chick-n-Minis (360 کالری)
  • ساندویچ مرغ کبابی (320 کالری)
  • ناگت های 8 یا 12 رقمی (250 یا 380 کالری)
  • 8 یا 12 عدد ناگت کبابی (130 یا 200 کالری)
  • 3 عدد نوار مرغ (310 کالری)
  • بسته بندی سرد (350 کالری)
  • کاسه سوپ رشته مرغ (255 کالری)

اگر سسی را انتخاب می کنید ، به سس بوفیال Zesty بچسبید تا در هر کاسه فقط 25 کالری دریافت کنید (1).

وعده غذایی را با یک سالاد کنار با سس ایتالیایی سبک ترکیب کنید تا 25 کالری اضافی دریافت کنید ، یا یک فنجان میوه برای دریافت 60 کالری دیگر (1).

با این حال ، باید توجه داشته باشید که همه سالاد های تجاری مارک دار بیش از 400 کالری در هر وعده دارند ، حتی اگر با مرغ کبابی سفارش داده شوند. اگر سالاد می خواهید ، کم کالری ترین گزینه سالاد سزار کلم لیمویی است که حاوی 470 کالری از جمله سس است (1).

کربوهیدرات کم دارد

خوردن Chick-fil-A با کربوهیدرات کم یا کتو بسیار شگفت آور است. 8 تکه کبابی فقط 1 گرم کل کربوهیدرات ، اما 12-2 گرم دارد.

می توانید 8 گرم کربوهیدرات اضافی به Kale Crunch Side اضافه کنید یا یک سالاد فرعی با سس آووکادو برای 16 گرم کربوهیدرات انتخاب کنید. برای کاهش بیشتر کربوهیدرات ها ، گوجه فرنگی و فلفل قرمز ترد مارک را بردارید (1).

همچنین می توان با انتخاب مرغ کبابی و برداشتن گوجه فرنگی ، فلفل قرمز ترد ، ذرت ، لوبیا سیاه ، نوارهای ترتیلا ادویه دار ، سیب ، توت فرنگی ، زغال اخته و گرانولا ، هر نوع سالاد را کتو پسند کرد.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که سس ها و سس ها اغلب حاوی قند هستند. سس ها و سس های خامه ای ، اگرچه کالری بیشتری دارند ، اما برای کربوهیدراتهای کم کربوهیدرات و کتو انتخاب بهتری هستند زیرا کربوهیدرات کمتری دارند (1).

اگر از رژیم کم کربوهیدرات یا کتو پیروی می کنید (1) از سس های زیر و سس Chick-fil-A اجتناب کنید:

  • سس باربیکیو
  • سس مرغ
  • سس خردل عسلی
  • سس پولینزی
  • سس شیراچا شیرین و تند
  • سس خردل عسل بدون چربی
  • سس وینایگرت سبک بالزامیک
  • سس وینایگرت سیب خوشمزه

نمک کم

اگر مصرف نمک خود را به دلیل فشار خون یا سلامت قلب خود محدود کنید ، ممکن است بدانید که پیدا کردن غذاهای سریع سدیم کم سدیم چقدر دشوار است (2)

اگرچه Chick-fil-A دارای غذاهای کم سدیم است ، اما این پیشنهادات بسیار محدود است.

موارد زیر منو حاوی کمتر از 600 میلی گرم سدیم (نمک) در هر بخش (1) است:

  • ماست یونانی کامل (80 میلی گرم)
  • 8 قطعه ناگت کبابی (440 میلی گرم)
  • سیب زمینی وافل متوسط ​​(240 میلی گرم)
  • فنجان میوه (0 میلی گرم)
  • Kale Crunch Side (140 میلی گرم)
  • چیپس سیب زمینی وافل (250 میلی گرم)
  • سس سیب Buddy Fruits (0 میلی گرم)

همه غذاهای منو مانند میلک شیک ، بستنی و کوکی ها نیز نمک کمتری دارند. با این حال ، آنها دارای قند ، چربی و کالری زیادی هستند (1).

سرانجام ، به استثنای سس کبابی کباب شده با عسل ، که حاوی 75 میلی گرم سدیم در هر وعده است ، همه سس ها و سس Chick-fil-A حاوی حداقل 100 میلی گرم سدیم در هر وعده و بسیاری از آنها بیش از 400 میلی گرم وعده (1 )

گیاه خواری

اگرچه منوی Chick-fil-A دارای مقدار زیادی مرغ است ، اما تبدیل برخی از وعده های غذایی به گیاهخواری بسیار آسان است ، به خصوص اگر تخم مرغ و محصولات لبنی را نیز بخورید. با این حال ، Chick-fil-A یک گزینه عالی برای گیاهخواران سخت گیر نیست.

برای گیاه خواران ، بهترین گزینه ها Cool Wrap بدون مرغ یا سالاد بدون مرغ است.

به طور خاص ، سالاد کاب حاوی پروتئین تخم مرغ و پنیر است و سالاد جنوب غربی حاوی پروتئین لوبیا سیاه و پنیر است ، بنابراین اگر با سبک خوردن گیاه شما مطابقت داشته باشد ، کاملترین انتخاب خواهد بود (1).

خلاصه

Chick-fil-A غذاهای کم کالری ، کم کربوهیدرات ، کم سدیم و گیاهی را برای نیازهای مختلف تغذیه ای ارائه می دهد.

در مقایسه با بسیاری از رستوران های فست فود دیگر ، Chick-fil-A طیف گسترده ای از گزینه های سالم تر را ارائه می دهد که می تواند تعدادی از نیازهای مختلف تغذیه ای مانند کالری کم ، کربوهیدرات کم و کتو ، گیاهخواری و نمک کم را برآورده کند.

علاوه بر این ، مرغ سرشار از پروتئین است. یکی از مزایای بزرگ منوی مرغ Chick-fil-A این است که هر عنصر منو حاوی مرغ حداقل 15 گرم پروتئین در هر وعده-و به طور قابل توجهی بیشتر از اکثر موارد-ارائه می دهد.

پروتئین نه تنها برای حفظ و رشد ماهیچه ها مهم است ، بلکه به سیری شما نیز کمک می کند. این به این دلیل است که بدن شما دیرتر از کربوهیدرات ها آن را هضم می کند (1 ، 3، 4)

با این حال ، صرف نظر از محتوای مواد مغذی غذای ارائه شده توسط Chick-fil-A ، مهم است که به یاد داشته باشید که همه آن بسیار پردازش شده است. حتی مرغ کبابی رستوران حاوی مواد افزودنی است.

به نظر می رسد غذاهای بسیار فرآوری شده ، صرف نظر از محتوای مواد مغذی ، برای سلامتی شما بدتر از غذاهای کامل هستند. بنابراین مهم است که Chick-fil-A فقط گاهی اوقات حضور داشته باشد و نه به عنوان یک جزء اصلی رژیم غذایی (5 ، 6)

خلاصه

مرغ منبع عالی پروتئین است و Chick-fil-A غذای سالم تری نسبت به چندین رستوران فست فود دیگر ارائه می دهد. با این حال ، غذای رستوران هنوز بسیار پردازش شده است ، بنابراین برای سلامت مطلوب ، فقط گاهی اوقات از آن استفاده کنید.

در حالی که ساندویچ مرغ Chick-fil-A و سیب زمینی سرخ کرده ممکن است بهترین چیز برای سلامتی شما نباشند ، منوی شرکت چندین گزینه سبک تر دارد-مانند ساندویچ مرغ کبابی ، ناگت های کبابی ، سالاد و چندین گزینه جانبی.

بهتر است منوی Chick-fil-A بتواند افرادی را که از کالری کم ، کربوهیدرات کم ، سدیم کم و گیاهخواران استفاده می کنند ، در خود جای دهد.

با این حال ، از آنجا که Chick-fil-A هنوز بسیار پردازش می شود ، باید یک چیز یکبار مصرف باشد و جزء اصلی رژیم غذایی شما نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید