آیا Trail Mix سالم است؟ مزایا و معایب


Trail mix یکی از محبوب ترین میان وعده های موجود است.

علاوه بر خوشمزه ، دلپذیر و قابل حمل بودن ، می توانید بر اساس ترجیحات شخصی خود سفارشی سازی کنید.

با این حال ، بسیاری از مردم مطمئن نیستند که این میان وعده واقعا برای شما مفید است یا خیر.

این مقاله برخی از مزایا و معایب ترکیب مسیر را بررسی می کند تا سالم بودن آن مشخص شود.

Trail mix ترکیبی از میان وعده است که در ابتدا به عنوان یک میان وعده قابل حمل و راحت برای مسافران طراحی شده بود.

اگرچه ممکن است مواد تشکیل دهنده متفاوت باشد ، اما بیشتر گونه ها شامل گرانول ، آجیل ، دانه ها و میوه های خشک هستند.

برخی از آنها شامل ذرت بوداده ، غلات ، آب نبات یا چیپس شکلات و همچنین ادویه جات و چاشنی ها مانند نمک دریا ، پودر سیر ، آویشن ، دارچین و پاپریکا هستند.

برخی از انواع مخلوط های دنباله دار همچنین ممکن است حاوی شیرین کننده ها مانند عسل یا شربت افرا باشند.

ترکیب پیش بسته ها به طور گسترده ای در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی و خرده فروشان آنلاین موجود است.

متناوبا ، بسیاری از دستور العمل ها به صورت آنلاین در دسترس هستند ، بنابراین به راحتی می توانید مخلوط مخصوص خود را در خانه با استفاده از مواد مورد علاقه خود تهیه کنید.

خلاصه

تریل میکس یک میان وعده محبوب است که می توان آن را در خانه با استفاده از موادی مانند گرانولا ، آجیل ، دانه ها و میوه های خشک تهیه یا تهیه کرد.

Trail mix چندین مزیت بالقوه را از نظر قابلیت حمل و محتوای تغذیه ای ارائه می دهد.

راحت و قابل تنظیم است

ترکیب مسیر برای حمل و نقل و راحتی بسیار محبوب است و آن را به گزینه ای عالی برای میان وعده های در حال حرکت تبدیل می کند.

اگر در حال سفر ، پیاده روی یا مسافرت هستید یک انتخاب عالی است زیرا انرژی خوبی را ارائه می دهد و جمع و جور است و لذت بردن از آن آسان است.

علاوه بر این ، به راحتی می توانید ترکیب دنباله خود را سفارشی کنید و مواد مورد علاقه خود را بر اساس ترجیحات خود تغییر دهید.

این به شما این امکان را می دهد که ترکیب مسیر خود را مطابق سلیقه خود تنظیم کرده و برای تکمیل رژیم غذایی خود با مواد جدید آزمایش کنید.

مقدار زیادی پروتئین

مخلوط دنباله معمولاً حاوی چندین ماده حاوی پروتئین بالا مانند آجیل و دانه ها است.

پروتئین یک ماده مغذی مهم مورد نیاز برای رشد عضلات ، بازسازی بافت ، سلامت سیستم ایمنی بدن و موارد دیگر است (1)

خوردن پروتئین بیشتر همچنین می تواند با کاهش اشتها و بهبود سیری به کاهش وزن کمک کند (2، 3)

منبع خوبی از چربی های سالم برای قلب

آجیل و دانه های موجود در مخلوط دنباله سرشار از چربی های مفید برای قلب هستند ، از جمله اسیدهای چرب چند غیر اشباع و چند غیر اشباع (4)

مطالعات نشان می دهد که چربی های اشباع نشده می توانند LDL (کلسترول بد) بالا را کاهش دهند ، یک عامل خطر برای بیماری های قلبی (5)

مطالعات دیگر همچنین نشان می دهد که جایگزینی کربوهیدرات های تصفیه شده و چربی های اشباع شده با غذاهای غنی از اسیدهای چرب غیر اشباع ممکن است با کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب مرتبط باشد.6)

علاوه بر این ، بسیاری از انواع آجیل و دانه ها حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که می تواند به کاهش التهاب و محافظت در برابر انواع بیماری های مزمن کمک کند.7)

خلاصه

ترکیب تریل منبع عالی پروتئین و چربی سالم برای قلب است. همچنین با توجه به انتخاب غذای شخصی شما راحت و به راحتی قابل تنظیم است.

همه انواع اختلاط مسیر از نظر تغذیه یکسان در نظر گرفته نمی شوند.

برخی از انواع حاوی مواد ناسالم زیادی هستند ، مانند آب نبات ، شکلات یا غلات ، میزان کالری و قند را در هر وعده افزایش می دهند.

مصرف قند اضافه شده نه تنها می تواند منجر به افزایش وزن شود ، بلکه به بیماری هایی مانند بیماری های قلبی ، دیابت نوع 2 و مشکلات کبدی نیز کمک می کند.8)

برخی از انواع نیز ممکن است سرشار از سدیم باشند ، به ویژه اگر حاوی ادویه جات ترشی جات حاوی سدیم یا آجیل و دانه های نمک دار باشند.

مصرف زیاد سدیم ممکن است فشار خون را در برخی افراد ، به ویژه افرادی که به نمک حساس هستند ، افزایش دهد (9)

علاوه بر این ، بسیاری از مواد موجود در ترکیب دنباله دار کالری بالایی دارند ، از جمله آجیل ، دانه ها ، میوه های خشک و شکلات.

بنابراین ، کنترل اندازه سهم برای جلوگیری از پرخوری و جلوگیری از افزایش وزن بسیار مهم است.

خلاصه

برخی از انواع مخلوط های دنباله دار می توانند سرشار از قند و سدیم باشند. ترکیب دنباله دار همچنین حاوی مواد پرکالری است ، بنابراین کنترل اندازه قسمت ها مهم است.

در حالی که ترکیب مسیر می تواند یک افزودنی سالم و مناسب برای رژیم متعادل باشد ، نوع ترکیب مسیر انتخابی مهم است.

برای شروع ، حتماً برچسب تغذیه را به دقت بررسی کنید و از انواع دارای قند یا سدیم بالا اجتناب کنید.

در حالت ایده آل ، شما همچنین باید به دنبال محصولاتی باشید که حاوی مواد غنی از مواد مغذی مانند آجیل ، دانه ها و میوه های خشک شده و همچنین در صورت وجود مقدار محدود آب نبات یا چیپس شکلات هستند.

با ایجاد ترکیب دنباله خود ، می توانید محتوای آن را کنترل کرده و مزایای بالقوه سلامتی آن را به حداکثر برسانید.

مواد سالم شامل بادام ، تخمه کدو ، بادام زمینی ، تخمه آفتابگردان ، میوه های خشک ، ذرت بوداده و شکلات تلخ است.

می توانید طعم آن را بیشتر با ادویه جات ترشی جات مانند دارچین ، جوز هندی و فلفل هندی افزایش دهید.

این که آیا در خانه خریداری می کنید یا آماده می کنید ، مهم است که اندازه قسمت ها را کنترل کنید تا از پرخوری جلوگیری کنید.

یک نکته برای نظارت بر اندازه بخش ، اجتناب از خوردن مستقیم از بسته و چسبیدن به حدود 1/4 فنجان (35 گرم) در یک زمان است تا میان وعده را در سفر آسان کنید.

خلاصه

مطمئن شوید که از مخلوط کردن انواع با میزان زیاد قند یا سدیم خودداری کرده و محصولاتی را انتخاب کنید که دارای مواد سالم و با کیفیت بالا هستند. در نهایت ، حتما اندازه قسمت را زیر نظر داشته باشید.

Trail mix یک میان وعده محبوب است که به دلیل طعم ، تطبیق پذیری و قابلیت حمل از آن لذت می برند.

این نه تنها سازگار و راحت است ، بلکه معمولاً سرشار از پروتئین و چربی های مفید برای قلب است.

با این حال ، از جهاتی می تواند کالری ، سدیم و شکر اضافه داشته باشد ، بنابراین انتخاب انواع سالم در صورت امکان بسیار مهم است.

علاوه بر این ، برای جلوگیری از پرخوری و جلوگیری از افزایش وزن ، حتما اندازه وعده را رعایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید