با این ترفندها از خشکی کف پا جلوگیری کنید – پایگاه خبر خوب


به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب به نقل از همشهری آنلاین، پوشیدن صندل و کفش های دم باز و پیاده روی در ساحل از جمله فعالیت هایی است که پاهای ما را در معرض حرارت زیاد و سطوح داغ قرار می دهد و می تواند باعث خشکی پوست، لک های تیره و عوارض مختلف شود. ظاهر و سلامت پاها با این حال، با رعایت برخی توصیه های بهداشتی و مراقبتی می توان این مشکلات را به راحتی حل کرد.

متخصصان توصیه می‌کنند در فصل بهار و تابستان از پاهای خود مراقبت بیشتری کنید تا در تمام طول سال سالم بمانند.

در زیر به نقل از روزنامه ایندیپندنت به چند توصیه ضروری برای بهبود مراقبت از پا و حفظ سلامت این اندام مهم و پرمشغله می پردازیم:

محافظت در برابر آفتاب

هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب به بدن، اکثر ما پاها را فراموش می کنیم که اشتباه بزرگی است. هنگامی که شاخص UV بالا باشد، آفتاب سوختگی یا لکه های تیره می تواند در عرض چند دقیقه روی پوست در معرض دید ظاهر شود.

محافظت در برابر آفتاب فقط مربوط به پوست نیست. ناخن ها نیز از ترکیبات پروتئینی ساخته شده اند که به محافظت بیشتری نیاز دارند و به اندازه پوست به اشعه UV حساس هستند.

هنگامی که در معرض عوامل خارجی مانند آفتاب، هوای بسیار خشک، رطوبت بالا، شن یا آب نمک قرار می گیرید، پوست اطراف ناخن های شما بیشتر مستعد خشک شدن می شود که در نهایت به ناخن ها و سلامت کلی پاهای شما آسیب می رساند.

آبیاری عمیق

در تابستان، ما به طور طبیعی تمایل داریم زمان بیشتری را در خارج از منزل بگذرانیم. این به این معنی است که ما بیشتر از حد معمول از پاهای خود استفاده می کنیم که می تواند باعث خشک شدن سریعتر از حد معمول شود. پاشنه‌ها بیشتر وزن ما را حمل می‌کنند، بنابراین پوست روی آن‌ها تمایل به ساییدگی دارد و سریع‌تر از بین می‌رود.

به همین دلیل است که مرطوب کردن پاها، به خصوص پاشنه پا، باید به طور منظم بخشی از برنامه روزانه شما باشد. این کاری نیست که فقط وقتی احساس خشکی یا پینه می کنید انجام دهید.

همچنین برای مرطوب نگه داشتن کرم ها، ماسک ها و روغن ها باید بلافاصله بعد از حمام از آن ها استفاده کنید، زیرا پوست زمانی که مرطوب است مواد را به بهترین وجه جذب می کند.

تا حد امکان از راه رفتن با پای برهنه خودداری کنید

راه رفتن با پای برهنه در اطراف خانه، استخر یا روی شن ها در تابستان ممکن است سرگرم کننده به نظر برسد، اما می تواند منجر به آسیب های زیادی شود. هنگامی که پابرهنه هستید، پاهای شما گرمای سطح را سریعتر جذب می کنند، که می تواند در عرض چند ثانیه باعث آفتاب سوختگی و قرمزی شود.

پاهای خود را خشک نگه دارید

پاها نقش مهمی در تنظیم دمای بدن دارند. به همین دلیل تمایل به تعریق دارند و اگرچه این تعریق کاملاً طبیعی است، اما می تواند باعث ایجاد مشکلات متعددی از رشد باکتری گرفته تا علائم، بوی نامطبوع و قارچ شود.

اگر کفش های بسته می پوشید، سعی کنید همیشه جوراب بپوشید تا مقداری از رطوبت را جذب کند. اگر ترجیح می دهید در ماه های گرم از جوراب استفاده نکنید، پودر پا می تواند کمک کند.

لایه بندی کلید است

هر دو هفته یک یا دو بار سطوح زبر پاهای خود را لایه برداری کنید تا از شر سلول های خشک سطح پوست خلاص شوید که می توانند پاهای شما را خشن و زبر کنند.

گزینه های مختلفی برای لایه برداری پا وجود دارد. لایه بردارهای فیزیکی مانند سنگ های پوکه طبیعی و مصنوعی گزینه های خوبی هستند به شرطی که آنها را تمیز نگه دارید.

هنگام استفاده از سوهان یا پوکه برای از بین بردن پوست خشک یا پینه، به خاطر داشته باشید که هنگام کار روی پوست نرم فشار کمتری وارد کنید و زمانی که پینه دارید فشار بیشتری وارد کنید تا به پوست آسیب نرسانید.

یکی دیگر از گزینه های عالی یک بسته لایه بردار است. ماسک های جورابی شکل که به نرم شدن لکه ها و تسهیل لایه برداری طبیعی پوست کمک می کند. این روند چند روز طول می کشد و اولین علائم لایه برداری حدود روز سوم ظاهر می شود و تا ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.