با این غذای خوشمزه از بی خوابی جلوگیری کنید – خبر خوب


مغز برای تولید سروتونین به اسید آمینه تریپتوفان نیاز دارد که عمدتاً از طریق غذا تامین می شود. در نتیجه، برخی از غذاها در راحت‌تر به خواب رفتن مؤثرتر هستند. در این مطلب به غذاهایی اشاره می کنیم که عادت به داشتن یک خواب راحت برای آنها موثر است. این غذاها عبارتند از:

موز

موز معمولاً به عنوان خواب آور طبیعی شناخته می شود زیرا سرشار از تریپتوفان، پتاسیم، منیزیم و سایر مواد معدنی است. گاهی اوقات بی خوابی می تواند با کمبود منیزیم مرتبط باشد و موز به دلیل داشتن مقدار زیادی از این ماده معدنی به خواب راحت کمک می کند. سایر ریزمغذی های موجود در موز نیز در آرامش عضلات، آرامش و کاهش استرس نقش دارند.

شیر گرم

یکی از توصیه های معمول برای داشتن خوابی آرام، نوشیدن یک لیوان شیر گرم است. این اثر به دلیل مقدار بالای تریپتوفان است. البته می توانید کمی عسل هم به شیر اضافه کنید.

نوشیدنی گیاهی گرم

برخی از افراد به دلیل مشکلات گوارشی قادر به نوشیدن شیر نیستند. بنابراین بهتر است قبل از خواب چای گیاهی بنوشید. به گفته محققان، مصرف نوشیدنی های گیاهی هنگام خواب روند کاهش دمای بدن را تسهیل می کند و در بهبود خواب موثر است که با کاهش جزئی دمای بدن همراه است.

شکلات تلخ

یک تکه شکلات تلخ در شب همچنین به شما کمک می کند تا بهتر بخوابید زیرا سرشار از منیزیم است. طبق مطالعات انجام شده، منیزیم یک ریز مغذی است که به طور موثر ساعت بیولوژیکی بدن را تنظیم می کند. سطح منیزیم در سلول ها با توجه به چرخه شبانه روزی متفاوت است، بنابراین دریافت مناسب برای تنظیم ریتم خواب و بیداری لازم است.

از کدام غذاها باید اجتناب کرد؟

همانطور که برخی از غذاها به خواب خوب کمک می کنند، برخی دیگر نیز می توانند باعث بی خوابی شوند. برای اینکه خواب را مختل نکنید بهتر است از خوردن غذاهای سنگین قبل از خواب خودداری کنید زیرا باعث سوء هاضمه می شود. نوشیدن قهوه و چای قبل از خواب نیز به دلیل اثر محرک آن توصیه نمی شود. به طور کلی، رعایت یک رژیم غذایی متعادل برای خواب مطلوب مهم است.