با تغذیه مناسب درد قاعدگی خود را کاهش دهید!


با تغذیه درد قاعدگی را کاهش دهید

قاعدگی یک مشکل ماهانه برای زنان است. اگرچه پریودهای به موقع نشانه سلامتی تلقی می شوند ، اما دویدن 3-5 روزه می تواند باعث اضطراب و درد زیادی شود.

گاهی اوقات این درد تقریباً غیرقابل تحمل است و مانع از زندگی عادی زنان می شود. اما خبر خوب این است که راه های ساده و آسانی برای مقابله با گرفتگی های قاعدگی وجود دارد.

این شامل رژیم غذایی سالم است. غذاهای متعددی وجود دارند که می توانند به کاهش درد قاعدگی و اضطراب مربوطه کمک کرده و پریود بعدی شما را به تجربه ای کمتر دردناک تبدیل کنند. در اینجا لیستی از 7 مورد از آنها وجود دارد.

غذاهایی که درد قاعدگی را کاهش می دهند

زردچوبه

زردچوبه یک ادویه رایج با خواص درمانی است. نشان داده شده است که زردچوبه التهاب را در بدن کاهش می دهد و بنابراین در کاهش درد و ناراحتی قاعدگی نقش دارد.


جزئیات: آیا زردچوبه برای پوست مفید است؟

بعد از ظهر

بلغور جو دوسر یک انتخاب عالی برای صبحانه است زیرا به راحتی آماده می شود و بسیار مغذی است. آنها سرشار از فیبر هستند ، بنابراین می توانید برای مدت طولانی سیر بمانید و نیاز به خوردن میان وعده را قبل از وعده غذایی بزرگ بعدی برطرف کنید.

بلغور جو دوسر منبع خوبی از روی و منیزیم است که باعث شل شدن عروق خونی می شود. به کاهش سروتونین ، ماده شیمیایی که سلامت روانی مثبت را در مغز شما کمک می کند ، کمک می کند.

اگر می خواهید آنچه را که می خواهید درد قاعدگی خود را کاهش دهید بخورید ، باید با یک بلغور جو دوسر خوشمزه ، بلغور جو دوسر یا حتی یک شبه جو دوسر یا بلغور جو دوسر با توپ های توت سخاوتمندانه تقلب کنید.


از فواید جو دوسر چه می دانید؟

زنجبیل

زنجبیل یک ماده رایج است که در آشپزخانه خانواده های هندی یافت می شود. زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به طور طبیعی به هر گونه درد عضلانی مرتبط با نقرس پایان دهد.

بر اساس مطالعه سال 2018 مجله پزشکی مادر ، جنین و نوزاد ، زنجبیل حالت تهوع و استفراغ را کاهش می دهد.

این که آیا می خواهید از زنجبیل / آب نبات متبلور بعد از ناهار یا شام لذت ببرید یا ذهن و بدن خود را با کمی چای گرم زنجبیل آرام کنید ، زنجبیل تنها یکی از مواردی است که دردهای قاعدگی را کاهش می دهد.


زنجبیل فراوان است و دارای خواص دارویی و درمانی شگفت انگیزی است

چای بابونه

اگر به این فکر می کنید که چگونه می توانید از دردهای قاعدگی خلاص شوید ، چای بابونه سریع یکی دیگر از مواد غذایی با خواص ضد التهابی است.

چای بابونه بیشتر یک نوشیدنی است تا یک وعده غذایی ، به راحتی تهیه می شود و با آرامش سیستم عصبی و همچنین آرامش روحیه شما به رفع اسپاسم عضلانی کمک می کند.


با 8 فایده چای بابونه آشنا شوید

شکلات تلخ

بر اساس مطالعه ای در مجله پرستاری و مامایی ایران ، منیزیم علائم شدید PMS را کاهش می دهد.

عاشقان شکلات خوشحال خواهند شد بدانند که شکلات تلخ نه تنها به عنوان یک میان وعده سالم ، بلکه به عنوان وعده غذایی که به کاهش علائم مربوط به قاعدگی کمک می کند ، توصیه می شود.


7 ویژگی منحصر به فرد شکلات تلخ برای سلامتی

ویتامین سی.

غذاهای غنی شده با ویتامین C در بالای لیست غذاهایی هستند که به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کنند.

در دوران قاعدگی ، مقدار زیادی گلبول قرمز از دست می دهید که بدن شما می تواند جبران کند.

به همین دلیل ، یک دوز روزانه ویتامین C مانند لیمو و پرتقال می تواند برای بدن برای جذب بهتر آهن از غذاهایی که در دوران قاعدگی می خورید (به ویژه 3-5 روز در ماه) بسیار مفید باشد.

لیموترش حاوی فیبر است که به درمان اسپاسم ماهیچه ها کمک می کند ، در حالی که پرتقال حاوی پتاسیم و منیزیم و همچنین ویتامین C بیشتر از لیمو است که در هنگام گرفتگی قاعدگی بسیار موثر است.

انگور را خیس کرده و خرد کنید

خوردن کشمش خیس شده در طول شب و نوشیدن آب گزل ، که حاوی چند تکه زعفران آغشته به یک لیوان آب است ، باعث کاهش درد قاعدگی ، تغییرات خلقی و نفخ می شود.

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد

اگرچه ما اغلب به کارهایی که باید در دوران قاعدگی انجام دهیم یا بخوریم توجه می کنیم ، اما چه غذاهایی را قطعاً نادیده می گیریم؟ اینها غذاهایی هستند که برای داشتن احساس سلامتی و شادی باید از آنها اجتناب کنید.

غذای کنسرو شده

غذاهای کنسروی غنی از مواد نگهدارنده و نمک تورم را بدتر می کنند.

قهوه

اگر بدانند که مصرف کافئین در دوران قاعدگی می تواند باعث استرس و اضطراب شود و شما را عصبی و تحریک پذیر در طول روز کند ، متخصصان قهوه بسیار ناراحت خواهند شد.

علاوه بر این ، قهوه توانایی بدن برای حفظ آب را افزایش می دهد و بنابراین تورم را افزایش می دهد ، که اگر بدنبال غذاهایی هستید که درد قاعدگی را کاهش می دهند ، می تواند باعث تحریک و خنثی شدن آن شود.

در حالی که قطع قهوه می تواند باعث علائم ترک شود که باعث سردرد و میگرن می شود ، چسبیدن فقط به یک یا دو فنجان ممکن است بهترین راه حل بعدی باشد.


آیا قهوه کلسترول را افزایش می دهد؟
آیا قهوه فشار خون را افزایش می دهد؟

غذاهای ادویه دار

غذاهای تند باعث ناراحتی معده و اسیدیته می شوند. حتی می تواند باعث تهوع و اسهال شود. بهتر است در دوران قاعدگی غذاهای تازه و سالم با ادویه جات ملایم میل کنید.

غذاهای چرب

مصرف زیاد غذاهای چرب ، سرخ شده و چرب می تواند گرفتگی عضلات را افزایش دهد و بنابراین غذاهای چرب (مانند گوشت خوک) ممکن است غذای مناسبی در هنگام درد نباشد.

شیرینی پزی

به دلیل داشتن قند زیاد در دوران قاعدگی ، توصیه می شود از خوردن شیرینی و شیرینی در دوران قاعدگی خودداری کنید.

نتیجه

بهترین راه برای از بین بردن گرفتگی و نفخ در دوران قاعدگی ، خوردن غذاهای مقوی و تند است. در طول روز به طور منظم غذاهای سالم بخورید و از شر تشنج خلاص شوید.

علاوه بر این ، نوشیدن مقدار زیادی آب برای جلوگیری از تشنگی ، که می تواند شدت یبوست را افزایش دهد. علاوه بر غذاهایی که به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کند ، ورزش های سبک که بر مرکز و نیمی از بدن شما متمرکز است ، مانند یوگا و پیاده روی ، می تواند به کاهش دردهای قاعدگی کمک کند.به

دیدگاهتان را بنویسید