با خطرات گیاهخواری آشنا شوید


امروزه بسیاری از مردم برای جلوگیری از بسیاری از بیماری ها و چاقی به رژیم های مختلف متوسل می شوند که یکی از آنها گیاه خواری است. با این حال ، خوردن رژیم گیاهخواری و عدم مصرف انواع پروتئین ها نیز می تواند به بدن آسیب برساند. زیرا بدن به مواد مغذی مختلف نیاز دارد. مواد لازم از انواع غذاها تهیه می شود. در این مقاله سعی داریم خطرات گیاهخواری را نشان دهیم تا افرادی که این رژیم غذایی را سرلوحه کار خود قرار می دهند با خطرات گیاه خواری آشنا شوند تا از ابتلا به بیماری های مختلف جلوگیری کنند.

درباره خطرات گیاهخواری بیشتر بدانید

توصیه می کنیم با ما همراه باشید تا با انواع بیماری هایی که ممکن است در رژیم گیاهخواری با آنها مواجه شوید آشنا شوید. می توانید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

انواع مختلف رژیم های گیاهی

انواع مختلفی از رژیم های گیاهی وجود دارد که مهمترین آنها را بررسی خواهیم کرد. در رژیم غذایی که استفاده از گوشت قرمز ، ماهی ، مرغ و تخم مرغ ممنوع است ، اما می توانید از محصولات لبنی مانند شیر ، ماست ، کره و پنیر استفاده کنید.

گیاهخواری و معایب آن

استفاده از گوشت قرمز ، مرغ و ماهی در رژیم گیاهخواری دیگر ممنوع است ، اما ممکن است از تخم مرغ و محصولات مرتبط نیز استفاده شود.

با این حال ، در نوع دیگری از این رژیم ، مصرف گوشت ، مرغ و ماهی ممنوع است ، اما می توانید از تخم مرغ (که قبلاً با رژیم تخم مرغ آشنا هستید) و محصولات لبنی استفاده کنید.

از گوشت و مرغ در سایر رژیم های گیاه خواری استفاده نمی شود ، اما ماهی و انواع غذاهای دریایی مجاز است.

از طرف دیگر ، مرغ و طیور در رژیم گیاهخواری استفاده می شوند ، اما نمی توان از گوشت و غذاهای دریایی استفاده کرد.

و در مورد دوم ، گیاهان مختلف بدون خوردن گوشت مصرف می شوند.

معایب گیاه خواری

معایب گیاه خواری

از جمله معایب گیاهخواری در روشهای فوق می توان به کمبود انواع ویتامین ها مانند B12 و کلسیم اشاره کرد. این کمبودها می تواند به بدن افرادی که از این نوع رژیم استفاده می کنند آسیب برساند. به همین دلیل ، استفاده از مواد زیر می تواند برای این نوع افراد بسیار مفید باشد.

اگر استفاده از انواع محصولات لبنی برای داشتن کلسیم کافی در بدن شما ممنوع است ، می توانید از سبزیجات برگ سبز تیره استفاده کنید. ماست سویا ، که یک محصول لبنی گیاهی است ، شیر سویا نیز می تواند جایگزین مناسبی برای محصولات لبنی باشد.

معایب گیاه خواری

ویتامین هایی مانند B12 برای تولید گلبول های قرمز خون و پیشگیری از کم خونی بسیار مهم هستند. از آنجا که این ویتامین فقط در محصولات حیوانی یافت می شود ، استفاده از مکمل های مختلف برای غلبه بر این کمبود برای بدن بسیار مهم است.

نتیجه

توجه داشته باشید که این تنها بخشی از آسیب گیاهخواری است که در این مقاله به مهمترین آنها اشاره شده است. اگر شما نیز می خواهید رژیم گیاه خواری را شروع کنید ، توصیه می شود با پزشک خود مشورت کنید و انواع رژیم های گیاهخواری را رعایت کنید تا از خطرات گیاه خواری جلوگیری کنید.

منبع: آرگا

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید