برای داشتن تناسب اندام و سلامت ، چقدر پروتئین بخورم


پروتئین یک ماده مغذی ضروری است ، اما آیا نیازهای شما با افزایش سن تغییر می کند؟ متخصص تغذیه ما جواب می دهد.

س: من 70 ساله مبتلا به دیابت هستم ، برای حفظ تناسب اندام و سلامت چقدر پروتئین بخورم؟

در کنار کربوهیدرات ها و چربی ها ، پروتئین اصلی ترین رژیم غذایی کلان در رژیم غذایی شما است.

این نقش های مختلفی در بدن شما ایفا می کند ، از جمله ساختن ماهیچه ، کمک به واکنش های بیوشیمیایی و تقویت سیستم ایمنی بدن (1، 2، 3)

میزان توصیه شده رژیم غذایی (RDA) – مقدار توصیه شده برای تأمین مقدار توصیه شده مواد مغذی – پروتئین 0.36 گرم در هر پوند (0.8 گرم در کیلوگرم) وزن بدن است.

با این حال ، مطالعات نشان داده است که افراد مسن ، به ویژه افراد بالای 70 سال ، ممکن است از پروتئین بیشتری نسبت به RDA سود ببرند (4، 5)

این به این دلیل است که افزایش مصرف پروتئین می تواند به مبارزه با سارکوپنی ، از دست دادن ماهیچه ها که به طور طبیعی با افزایش سن رخ می دهد ، کمک کند و استخوان های شما را قوی و سالم نگه دارد ، بنابراین خطر شکستگی را کاهش می دهد (6، 7)

در حقیقت ، مطالعات نشان می دهد که افراد مسن ممکن است از 0.45 تا 0.68 گرم پروتئین در هر پوند (1.0 تا 1.5 گرم در کیلوگرم) وزن بدن استفاده کنند ، زیرا این می تواند به حفظ توده عضلانی و سلامت آنها کمک کند (4، 5)

علاوه بر این ، افزایش مصرف پروتئین می تواند با ثابت نگه داشتن سطح قند خون و حفظ سیری طولانی مدت به بیماران دیابتی کمک کند (5، 8)

اگر به دنبال راه هایی برای افزایش مصرف پروتئین خود هستید ، سعی کنید غذاهای سالم و پر پروتئین را در رژیم غذایی خود مانند گوشت بدون چربی ، ماهی ، تخم مرغ ، محصولات لبنی ، توفو و آجیل قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید