بهترین راه ها برای ثابت نگه داشتن وزن


در این مقاله راه هایی را برای ثابت نگه داشتن وزن خود برای جلوگیری از مشکلات تغییر وزن به شما معرفی کرده ایم. به خصوص برای افرادی که وزن خود را بسیار سخت می کنند و می خواهند وزن خود را ثابت نگه دارند. مطالعات و گزارشات متخصصان تغذیه نشان می دهد که می توان وزن ثابت را حفظ کرد.

با عضله سازی وزن خود را کاهش دهید

اولین راه حل این است که ماهیچه بسازید. افزایش متابولیسم بدن به ساخت این ماهیچه ها کمک می کند. متابولیسم ماهیچه ها بیشتر از چربی است. اطمینان حاصل کنید که تمرینات عضله سازی را به برنامه روزانه خود اضافه کرده و با گذشت زمان بیشتر تلاش کنید. چنین تمرینات روزانه را 30 دقیقه پس از پیاده روی انجام ندهید.

آیا گرسنگی بر کاهش وزن تأثیر می گذارد؟

در برابر احساس گرسنگی مقاومت نکنید ، بلکه آن را با غذاهای فیبری اشباع کنید. احساس گرسنگی شما را در وزن ایده آل خود نگه نمی دارد و شما را ناامید می کند. در طول روز میوه ، سبزیجات و غلات کامل بخورید. همچنین ، هر روز از محصولات لبنی استفاده کنید. شیر کم چرب علاوه بر سیری شما ، به سلامت استخوان ها نیز کمک می کند (مخصوصاً برای زنانی که قبلاً به پوکی استخوان مبتلا شده اند).

تاثیر فست فود و شیرینی بر وزن

با غذاهای چرب آزمایش نکنید. مشاهدات نشان داده است افرادی که در برابر فست فودها و شیرینی ها مقاومت بیشتری دارند ، در طولانی مدت تغییر وزن چندانی ندارند. این روش شما را از غذاها و دسرهای مورد علاقه خود محروم نمی کند ، بلکه به معنای خوردن کمتر است. در برخی موارد ، وزن مطلوب می تواند منجر به فراموشی و کمبود رژیم غذایی شود ، بنابراین همیشه به رژیم غذایی و کالری دریافتی توجه کنید. اگر گرسنگی را به درستی از بین ببرید و کاملاً راضی باشید ، می توانید به راحتی از این وسوسه ها خلاص شوید.

وزن را ثابت نگه دارید

دریافت کالری

میزان کالری موجود در وعده های غذایی و میان وعده ها را بیاموزید و همیشه مقدار تقریبی آن را به طور مساوی اندازه بگیرید. از طریق این پیوند می توانید مطالب مربوط به میزان کالری دریافتی روزانه برای مردان و زنان را بخوانید. وعده های غذایی خود را برنامه ریزی کنید. برای راحتی بیشتر ، یک بشقاب متوسط ​​انتخاب کنید و مقدار غذا را مطابق همان بشقاب مطابق سلیقه خود اندازه بگیرید.

تأثیر اندازه گیری ها و اندازه گیری وزن بر حفظ وزن

اندازه نواحی مختلف بدن خود را اندازه بگیرید تا همیشه از تناسب آنها مطلع باشید. این استراتژی به شما کمک می کند تا پاسخ بدن خود را به میزان کالری مصرفی و غذاهایی که می خورید کنترل کنید. ترازوی روزانه نشان می دهد که چقدر در حفظ وزن ایده آل و افزایش انگیزه برای ادامه کار موفق هستید.

تاثیر صبحانه بر کاهش وزن

همانطور که مدت هاست شنیده ایم صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است. هرگز صبحانه را حذف نکنید و یک صبحانه کامل بخورید.

به تناسب اندام خود توجه کنید!

اگر به وزن خود توجه نکنید ، با افزایش سن دچار چاقی و بیماری های مربوط به آن می شوید ، زیرا متابولیسم بدن به تدریج کاهش می یابد. تغییر وزن تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند جنسیت ، سن ، ژنتیک ، شیوه زندگی ، برنامه خواب و فرهنگ است.

دیدگاهتان را بنویسید