بهترین رژیم غذایی برای نوجوانان درمان کاهش وزن در نوجوانان _ و رژیم


هر مرحله از رشد انسان یک فرایند شگفت انگیز و حیرت انگیز است و انسان در هر مرحله از زندگی خود به مراقبت ویژه ای نیاز دارد تا سلامت و شادی را تجربه کند. نوجوانی شاید یکی از حساس ترین دوره های زندگی باشد ، زیرا در این مرحله نوجوان دچار تغییرات فیزیکی زیادی می شود ، زیرا ریشه های درخت سلامت در آینده آن را تقویت می کند ، به مراقبت و تغذیه خاصی نیاز دارد. سالم و متعادل است.

بنابراین دریغ نکنید و اگر در خانه یک بچه دانه دارید ، مطمئن شوید که یک رژیم غذایی متنوع و متعادل برای او در نظر گرفته اید تا بتواند تمام انرژی و مواد مغذی مورد نیاز خود را از خوردن و آشامیدن گرفته تا رفتار و عادات غذایی دریافت کند. حتماً مقاله زیر را بخوانید تا یاد بگیرید چگونه به بدن نوجوان خود اجازه دهید به درستی رشد کند تا در سنین جوانی شکوفا شود.

امروزه به دلیل زندگی مدرن و صنعتی ، متأسفانه چاقی در بین کودکان و نوجوانان گسترش یافته است و بسیاری از خانواده ها ، به ویژه در این دوران ، نگران افزایش وزن نوجوانان به دلیل مرحله رشد و بلوغ هستند. به نظر می رسد تنها کلید سلامت و جوانی جوانان تنها یک رژیم غذایی سالم و مغذی است. اگر می خواهید بچه ها را چاق و سازگار کنید ، ما را دنبال کنید.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن نوجوانان چیست؟

خوب است بدانید که غذاهای سالم به معنای کنار گذاشتن غذاهای خوشمزه و به ویژه مورد علاقه نوجوانان نیست. به کودک خود بیاموزید که غذاهای چرب و نوشیدنی های شیرین مانند نوشیدنی های شیرین ، کیک و شکلات را کاهش دهد. به یاد داشته باشید که این غذاها نباید برای یک نوجوان حذف شوند ، باید کمتر مصرف شوند و در عوض باید با غذا و ویتامین جایگزین شوند. برخی از مهمترین مواد مغذی برای رشد جوان آهن ، ویتامین D و کلسیم است. باید دید چه غذاهایی در ترکیب نوجوان وجود خواهد داشت.

اگر نگران وزن نوجوان خود هستید ، تنها راه کاهش وزن نوجوان ، رعایت رژیم غذایی سالم و متعادل است. در اینجا نکاتی برای کمک به نوجوانان در رژیم غذایی سالم و کاهش وزن در دوران نوجوانی آورده شده است:

صبحانه را از دست ندهید

رژیم غذایی این است که صبحانه را حذف نکنید یا گرسنه نشوید. غذا خوردن به کاهش وزن شما کمک نمی کند و در عین حال برای رشد شما در دوران نوجوانی و نوجوانی مضر است ، زیرا مواد مغذی مهم را از دست می دهید و ممکن است در طول روز بر اثر گرسنگی عصبی تر شوید. برو سراغ تنقلات. صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهم است – می تواند روز شما را خوشایند یا مختل کند.

روزانه 5 وعده میوه و سبزیجات بخورید

میوه ها و سبزیجات منبع بسیار خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در دوران نوجوانی هستند. خوردن حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات در روز اشتهای شما را کاهش می دهد. بنابراین ، بهترین غذا برای رژیم غذایی ، نوجوانی است.

میان وعده های سالم تری بخورید

از خوردن غذاها و نوشیدنی های پر چرب ، شیرین و شور و پرکالری مانند شیرینی ، شکلات ، کیک ، کلوچه و نوشابه های گازدار قنددار خودداری کنید. مصرف بیش از حد کالری می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود.

بدن خود را مرطوب کنید

به یاد داشته باشید که در دوران نوجوانی ، بدن شما باید 6-8 لیوان مایع در روز بنوشد. آب کم چرب و شیر هر دو از نوشیدنی های سالم هستند. هنگام نوشیدن آب برای کاهش وزن در دوران نوجوانی مراقب باشید ، زیرا اگرچه طبیعی است ، اما حاوی قند است. نوشیدنی های مخلوط شامل آب میوه ، آب سبزیجات و اسموتی نباید از 150 میلی لیتر در یک لیوان کوچک در روز تجاوز کند.

رژیم چاقی برای نوجوانان

همانطور که باید در دوران نوجوانی افزایش وزن را کنترل کرد ، راه حل های مناسب برای درمان کاهش وزن فیزیکی و ضعف جسمانی در دوران نوجوانی نیز باید جستجو شود. که در زیر به آن اشاره شده است.

آیا نوجوان شما احساس خستگی می کند؟

یکی از مهمترین دلایلی که باعث می شود نوجوانان وزن کم کرده و از نظر جسمی ضعیف شوند ، به ویژه در دوران نوجوانی ، فقدان آهن و سایر ویتامین های مورد نیاز بدن است. اگر نوجوانان شما ، به ویژه دختران نوجوان ، زود خسته شوند ، ممکن است دچار کمبود آهن شوند. دختران نوجوان به ویژه در معرض کمبود آهن هستند زیرا در دوران قاعدگی آهن خود را از دست می دهند. بنابراین ، آنها باید سعی کنند آهن مورد نیاز خود را از منابع غذایی غنی شده دریافت کنند. برخی از این منابع خوب عبارتند از گوشت قرمز ، غلات و نان های صبحانه غنی شده با آهن. کلسیم و ویتامین D هم در شیر و هم در فراورده های لبنی مختلف وجود دارد که غذاهای بسیار مهمی برای درمان کاهش وزن و ضعف در نوجوانان هستند. همچنین ، منابع غنی ویتامین D را از دست ندهید. علاوه بر نور خورشید ، غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو نیز سرشار از ویتامین D هستند.

به طور کلی ، سه کمبود ویتامین یکی از عوامل کاهش وزن در نوجوانان است: (اینفوگرافیک)

  • کمبود آهن ، به ویژه در دختران جوان
  • کمبود ویتامین D
  • کمبود کلسیم

از رژیم های لاغری شیک خودداری کنید!

رژیم های کاهش وزن که نوید کاهش وزن سریع را می دهند امروزه به دلیل تبلیغات ناسالم ، محبوبیت زیادی در دنیای مد پیدا کرده اند. اما مراقب باشید ، زیرا اغلب از نظر تغذیه و تغذیه نامتعادل هستند. این بدان معنی است که شما می توانید ویتامین ها و مواد معدنی مهم را در نتیجه این رژیم ها از دست دهید. رژیم های مد روز نیز بیشتر بر نتایج کوتاه مدت تمرکز می کنند ، بنابراین وزن شما در نتیجه برمی گردد. خوشبختانه می توانید از سایت من و متخصصان تغذیه برای دریافت رژیم غذایی سالم کمک بگیرید ، آنها رژیم های استاندارد و سالم را با توجه به قد ، وزن ، جنس و سن شما در اختیار شما قرار می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید