بهترین و بدترین پنیرها را می توانید انتخاب کنید


رژیم کتو یک رژیم کم کربوهیدرات و کم چرب است که اغلب برای ترویج کاهش وزن استفاده می شود.

رژیم های غذایی به طور سنتی مصرف کربوهیدرات را به کمتر از 50 گرم در روز برای حفظ کتوز محدود کرده اند ، وضعیتی که در آن بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی به عنوان منبع اصلی سوخت استفاده می کند.

به همین دلیل ، برخی از غذاها برای رژیم کتو مناسب تر از بقیه هستند. به ویژه پنیر یک غذای کتو ایده آل است زیرا دارای چربی بالا ، پروتئین متوسط ​​و کربوهیدرات کم است.

این مقاله برخی از بهترین و بدترین انواع پنیر برای خوردن در رژیم کتو را بررسی می کند.

کسانی که از رژیم کتو پیروی می کنند مصرف کربوهیدرات خود را به شدت محدود می کنند.

علاوه بر این ، رژیم های کتو به طور کلی غذاهای پرچرب را ترجیح می دهند تا با محدود کردن کربوهیدرات ها کالری مورد نیاز خود را جبران کنند.

این بدان معناست که پنیر یک غذای عالی است ، زیرا اکثر انواع آن دارای چربی بالا ، پروتئین متوسط ​​و کربوهیدرات کم هستند.

با این حال ، برخی از پنیرها به دلیل محتوای چربی و سطح فرآوری متفاوت ، مناسب تر از سایرین هستند.

خلاصه

پنیر یک غذای کتو ایده آل است زیرا دارای چربی زیاد ، پروتئین متوسط ​​و کربوهیدرات کم است. با این حال ، برخی از انواع ممکن است به دلیل تفاوت در محتوای چربی و سطح پردازش بهتر از انواع دیگر باشند.

این پنیرها دارای محتوای چربی بالا هستند و حداقل پردازش می شوند و آنها را برای رژیم کتو ایده آل می کند.

پنیر چدار

چدار یک پنیر زرد محبوب است.

طعم انواع آنها تند تا ملایم است ، بنابراین اکثر مردم می توانند راهی برای مطابقت با سلیقه خود پیدا کنند.

یک اونس (28 گرم) پنیر چدار ملایم 9 گرم چربی ، 7 گرم پروتئین و کمتر از 1 گرم کربوهیدرات را تأمین می کند. این بدان معناست که برای رژیم کتو مناسب است (1)

با تعادل کامل اسیدیته و خامه و نقطه ذوب نسبتاً کم ، برای ذوب ساندویچ ها ، همبرگرهای سالاد دار ، نانهای کم کربوهیدرات و خورش ها مناسب است.

گودا

گودا یک پنیر کمی شیرین ، خامه ای و زرد است که از شیر گاو تهیه می شود.

با 8 گرم چربی ، 7 گرم پروتئین و فقط 1 گرم کربوهیدرات در هر وعده 1 اونس (28 گرم) ، به خوبی در رژیم کتو (2)

گودا دارای نقطه ذوب نسبتاً پایینی است ، بنابراین می توان آن را در کنار همبرگر استفاده کرد یا به دستور کتو مک و پنیر مورد علاقه خود اضافه کرد.

پنیر بز

پنیر بز ، همچنین به نام chevre شناخته می شود ، یک پنیر خامه ای است که از شیر بز تهیه می شود. طعم ترش دارد که گاهی اوقات بازیگوش یا خاکی توصیف می شود.

یک گرم (28 گرم) 9 گرم چربی ، 7 گرم پروتئین و حداقل کربوهیدرات را تأمین می کند ، و این یک پنیر عالی برای لذت بردن از رژیم کتو است (3)

اگرچه پنیر بز برای ذوب شدن چندان مناسب نیست ، اما در تنقلات ، سالاد ، خورش ها و املت ها به خوبی عمل می کند.

علاوه بر این ، پنیر بز دارای لاکتوز کمتری نسبت به انواع دیگر پنیرهای تهیه شده از شیر گاو است. افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز بهتر می توانند آن را هضم کنند (4)

پنیر آبی

پنیر آبی یک پنیر منحصر به فرد است. برای ایجاد طعم عمیق و بافت خامه ای با استفاده از نوع خاصی از قالب قالب ساخته شده است.

مشخصات مغذی مورد تأیید کتو شامل 8 گرم چربی ، 6 گرم پروتئین و 1 گرم کربوهیدرات در هر وعده (28 گرم) (5)

پنیر آبی وقتی به سالاد تازه اضافه شود ، با سس مخلوط شود یا با سس تمام شده ترکیب شود تا با نودل سبزیجات یا استیک میل شود.

خلاصه

برخی از بهترین پنیرهایی که می توانید در رژیم کتو بخورید ، چدار ، گودا ، پنیر آبی و پنیر بز هستند ، زیرا برای چربی زیاد و کربوهیدرات کم مناسب هستند.

پنیرهایی که باید در رژیم کتو اجتناب شوند از انواع کربوهیدرات و فرآوری شده بیشتر هستند.

پنیر کلوچه

کشک یک پنیر تازه است که از جداسازی کشک کازئین و آب پنیر مایع ، دو پروتئین اصلی شیر تهیه می شود.

اگرچه پنیر خامه ای به طور کلی یک نوع پنیر سالم تلقی می شود ، اما مواد مغذی آن با رژیم کتو به خوبی کار نمی کند.

1/2 فنجان (114 گرم) یک وعده پنیر پر چرب 5 گرم چربی ، 14 گرم پروتئین و 5 گرم کربوهیدرات (6)

اگرچه کربوهیدرات آن زیاد نیست ، حتی مقادیر کمی نیز به سرعت به آن اضافه می شود. بنابراین ، با پیروی از رژیم کتو ، بهتر است زیاد پنیر خامه ای نخورید.

پنیر کم چرب

با توجه به اینکه رژیم کتو بر غذاهای پرچرب و کم کربوهیدرات تمرکز دارد ، بهتر است از پنیرهای کم چرب خودداری کنید.

چدار معمولی در هر وعده (28 گرم) 9 گرم چربی فراهم می کند. در مقایسه ، یک وعده پنیر چدار کم چرب یا کلبی حاوی حدود 2 گرم چربی است. شما حتی می توانید پنیر بدون چربی بخرید (1، 7، 8)

اگر هدف شما پر کردن چربی با کتوز بدن است ، باید به یک پنیر پر چرب بچسبید.

پنیرهای فرآوری شده

یکی دیگر از انواع پنیرهایی که ممکن است بخواهید در صورت پیروی از رژیم کتو از آن اجتناب کنید ، پنیرهای فرآوری شده هستند.

این شامل انواع مختلفی مانند پنیر آمریکایی ، پنیر کنسرو شده و سایر محصولات حاوی مخلوط پنیر و سایر مواد است.

اگرچه معمولاً چربی بالایی دارند ، اما حاوی موادی هستند که در پنیرهای طبیعی یافت نمی شوند. اینها ممکن است شامل پودر آب پنیر ، روغن کلزا ، رنگهای اضافه شده و مواد نگهدارنده (9، 10).

مصرف زیاد غذاهای فرآوری شده با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سایر بیماری ها مرتبط است. این بدان معناست که شما باید میزان غذای مصرفی خود را محدود کنید ، خواه رژیم کتو را رعایت کنید یا نه (11، 12)

خلاصه

اگرچه اکثر پنیرها به خوبی در رژیم کتو جای می گیرند ، اما برخی از انواع با توجه به نسبت مواد مغذی و سطح فرآوری آنها ایده آل نیستند. اینها شامل پنیر خامه ای و پنیرهای کم چرب و فرآوری شده است.

رژیم کتو یک رژیم کم کربوهیدرات و چربی است. برای حفظ کتوز ، شرایطی که بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی استفاده می کند ، باید به شدت رعایت شود.

برای جبران کالری از دست رفته به دلیل محدودیت کربوهیدرات ، رژیم های کتو از غذاهای پرچرب مانند پنیر پیروی می کنند.

برخی از پنیرها بهتر از بقیه با رژیم کتو مطابقت دارند. این عمدتا به دلیل محتوای کربوهیدرات و چربی و سطح پردازش آنها است.

بهترین پنیرهای کتو چدار ، گودا ، پنیر بز و پنیر آبی هستند ، در حالی که بدترین آنها پنیر کاتیج و انواع کم چرب و فرآوری شده هستند.

اگر از رژیم کتو پیروی می کنید یا فردی را که از آن پیروی می کند می شناسید ، حتماً این پنیرها را در نظر داشته باشید تا کتوزیس را افزایش داده و به اهداف تغذیه ای برسید.

دیدگاهتان را بنویسید