بیکن و سرطان: ارتباط چیست؟


برخی چیزها مانند یک تکه بیکن برنج در صبح غیرقابل مقاومت هستند.

با این حال ، اگرچه بسیاری از مردم می دانند که بیکن مغذی ترین غذا نیست ، اما گزارش های اخیر این گوشت قرمز خوشمزه را با سرطان مرتبط کرده است.

این ممکن است این س raiseال را ایجاد کند که آیا پیوند علمی بین بیکن و سرطان وجود دارد و چقدر بیکن می توان با خیال راحت خورد – و آیا راه هایی برای کاهش خطرات مربوط به سلامتی وجود دارد یا خیر.

این مقاله به بررسی مطالعات برای تعیین اینکه آیا بیکن باعث سرطان می شود ، می پردازد.

مطالعات نشان می دهد که گوشت خوک می تواند خطر سرطان را از جهات مختلف افزایش دهد.

گوشت فرآوری شده

منظور از گوشت فرآوری شده هرگونه فرآورده گوشتی است که با نگهداری ، سیگار کشیدن ، نمک زدن ، نگهداری یا استفاده از روش های دیگر نگهداری شده است.

گوشت شور ، مانند بیکن ، در کنار غذاهای سرد ، سوسیس ، سوسیس و ترد در نظر گرفته می شود.

به طور خاص ، تمام گوشت های فرآوری شده ، از جمله بیکن ، اخیراً توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان سرطان زا طبقه بندی شده است (1).

این امر به این دلیل است که در چندین مطالعه ، مصرف بیشتر گوشت فرآوری شده با خطر بیشتری برای ابتلا به برخی سرطان ها از جمله سرطان روده بزرگ ، معده و سینه همراه است (2، 3، 4)

ترکیباتی که باعث سرطان می شوند

اکثر محصولات بیکن حاوی نیتریت سدیم هستند که از رشد باکتری ها جلوگیری کرده و طعم و رنگ آنها را بهبود می بخشد (5)

هنگامی که در معرض حرارت قرار می گیرد ، نیتریت سدیم می تواند نیتروزامین تولید کند ، ترکیبی که با سرطان ارتباط دارد (6، 7)

علاوه بر این ، کنسرو ، کباب کردن و سیگار کشیدن به تشکیل ترکیبات مضر مانند هیدروکربن های معطر چند حلقه ای (PAH) ، آمین های هتروسیکلیک (HCA) و محصولات نهایی افزایش قند (AGE) کمک می کند ، که همه آنها سرطان زا محسوب می شوند (8، 9، 10، 11)

سدیم

بیکن دارای مقدار زیادی سدیم است ، هر برش حاوی حدود 193 میلی گرم است. وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) محدودیت سدیم را به 2300 میلی گرم در روز توصیه می کند (12، 13).

مصرف مقادیر زیاد سدیم نه تنها فشار خون را افزایش می دهد بلکه خطر ابتلا به سرطان را نیز افزایش می دهد (14)

به طور خاص ، برخی مطالعات مصرف سدیم را با خطر بیشتر سرطان معده و ریه افزایش می دهند (15، 16، 17)

خلاصه

گوشت فرآوری شده ، مانند گوشت خوک ، سرطان زا تلقی می شود. گوشت کنسرو شده به ویژه دارای مقدار زیادی سدیم ، نیترات ، PAH ، HCA و AGE است که همه آنها می توانند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهند.

در این مطالعه که تقریباً 475000 نفر در آن شرکت کردند ، هر 20 گرم افزایش در گوشت فرآوری شده روزانه – حدود 2 تکه بیکن – با 18 درصد افزایش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در طول 7 سال ارتباط داشت.18)

بنابراین ، خوردن حتی چند برش بیکن در روز می تواند در طولانی مدت به سلامتی شما آسیب برساند.

با این حال ، اگرچه بیکن ممکن است سالم ترین گزینه صبحانه نباشد ، اما نباید آن را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

در حقیقت ، شما می توانید گهگاه از بیکن به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و جامع لذت ببرید ، به شرطی که آن را با بسیاری از مواد مغذی و حداقل فرآوری شده ترکیب کنید.

اگر به طور منظم بیکن می خورید ، سعی کنید میزان مصرف خود را تا حد ممکن کاهش دهید ، اما با خیال راحت هفته ای یک یا دو بار از آن به عنوان یک غذای معمولی لذت ببرید.

خلاصه

هر از گاهی خوردن گوشت خوک به عنوان بخشی از یک رژیم متعادل بی خطر است ، اما باید سعی کنید میزان مصرف خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و آن را با انواع غذاهای سالم کم فرآوری شده ترکیب کنید.

یکی از ساده ترین و م effectiveثرترین روشها برای کاهش ترکیبات سرطان زا در بیکن ، تغییر روش پخت است.

این امر به این دلیل است که بسیاری از ترکیبات مضر و سرطان زا در طی واکنشهای قهوه ای شدن میلارد تولید می شوند ، که واکنشهای شیمیایی هستند که هنگام قرار گرفتن در معرض دمای بالا بین پروتئین ها و قندها رخ می دهند (19، 20).

بنابراین ، سرخ کردن در تابه و سرخ کردن در دمای بالا می تواند خطرناک باشد.

به سادگی پختن بیکن در دمای پایین تر می تواند غلظت این ترکیبات مضر را کاهش دهد (21)

برخی از مطالعات همچنین نشان می دهد که گوشت خوک در اجاق مایکروویو نیتروزامین ها را در مقایسه با سرخ کردن در تابه کاهش می دهد (22)

همچنین ، در صورت امکان ، بیکن غیر اشباع را بدون گوشت خوک بخرید و به دنبال محصولاتی باشید که سدیم کمی دارند.

خلاصه

پختن بیکن در دمای پایین تر یا در اجاق مایکروویو می تواند غلظت ترکیبات مضر را کاهش دهد. علاوه بر این ، بهتر است بدون بیکن سفت شده ، که حاوی سدیم نیست ، خرید کنید.

اگرچه حذف کامل بیکن از رژیم غذایی ضروری نیست ، این گوشت قرمز بسیار فرآوری شده ممکن است حاوی چندین ترکیب سرطان زا باشد.

بنابراین ، بهتر است به جای غذای روزمره ، میزان مصرف خود را کاهش دهید و از بیکن به عنوان یک غذای نامنظم لذت ببرید.

علاوه بر این ، برای کاهش اثرات مضر ، باید بیکن بدون پخت را انتخاب کنید که حاوی نیتریت نیست و به جای پخت در دمای پایین تر یا در اجاق مایکروویو بپزید.

دیدگاهتان را بنویسید