تغذیه کودک رژیم غذایی کودک بهترین برنامه غذای کودک


چاقی و لاغری در افراد از همان روزهای اول زندگی قابل مشاهده است. گاهی مادران نگران کمبود وزن فرزندان خود هستند و گاهی کودکان دارای اضافه وزن به متخصص تغذیه مراجعه می کنند.

رژیم غذایی در کودکان و بزرگسالان کاملاً متفاوت است. متخصص تغذیه و رژیم درمانی می تواند در این کار به والدین کمک کند.

پس از دو سالگی ، کودکان می توانند غذای زیادی بخورند. اگرچه ممکن است برخی از غذاها برای جلوگیری از خفگی نیاز به تغییر داشته باشند ، اما می توان آنها را در کنار دیگر اعضای خانواده مصرف کرد. با این حال ، اگرچه بزرگسالان می توانند غذا بخورند ، اما کودکان خردسال علاوه بر اعضای بزرگسال خانواده ، نیازهای تغذیه ای خاصی نیز دارند. این نیازهای ویژه ممکن است برای والدین کاملاً واضح نباشد ، اما کودکان بزرگسالان جوان نیستند و بنابراین عادات غذایی بزرگسالان همیشه مناسب نیست. تفاوت اصلی بین نیازهای کودکان و بزرگسالان این است که بدن کودک هنوز در حال رشد است ، بنابراین حفظ رژیم غذایی غنی از مواد مغذی بسیار مهم است. بافتهای جدید از هر چیزی که باید ساخته شود بوجود نمی آیند: رژیم غذایی آنها باید مواد اولیه این کار را تأمین کند.

به عنوان مثال ، پروتئین برای ساختن سلول های جدید استفاده می شود و نقش حیاتی در بدن ایفا می کند. کودکان به کلسیم بیشتری احتیاج دارند زیرا مواد معدنی برای ساخت استخوان های در حال توسعه مورد نیاز است. سایر ویتامین ها و مواد معدنی نیز برای کودکان بسیار مهمتر از بزرگسالان هستند ، زیرا کمبود آنها می تواند روند رشد قابل ملاحظه ای را مختل کرده و باعث آسیب های طولانی مدت شود. خوشبختانه در دو سال اول ، نوزادان کمتر مستعد این مشکلات هستند زیرا رشد سریع دوران نوزادی به مرحله کندتری منتقل شده است. با این حال ، ارائه رژیم غذایی غنی از مواد مغذی در نهایت به سلامت آنها کمک می کند. تفاوت دیگر این است که کودکان به غذای کمتری نسبت به بزرگسالان نیاز دارند و گاهی اوقات غذای کمتری از آنچه والدین تصور می کنند. همانطور که در فصل قبل گفتیم ، رژیم غذایی کودکان و نوزادان این توانایی را دارد که بدانند چه موقع گرسنه هستند و چقدر باید بخورند. والدین اغلب متفاوت فکر می کنند و فرزندان خود را مجبور می کنند با هر ترفندی بیشتر غذا بخورند و معتقدند که به اندازه کافی غذا نمی خورند. کودکانی که قادرند در زمان گرسنگی غذا بخورند و محدودیت غذایی ندارند تقریباً همیشه کالری کافی برای رشد دارند. والدین باید به توانایی بدن خود برای تنظیم میزان مصرف خود و تشویق فرزندان خود برای متوقف کردن غذا در هنگام سیری متکی باشند. همچنین ممکن است والدین نگران عادات غذایی فرزندان خود باشند. یک مطالعه جدید در فنلاند عادات غذایی کودکان پنج ساله ای را که والدین آنها را سوءتغذیه می دانند با گروهی به اصطلاح کنترل مقایسه می کند. محققان دریافتند غذاهای کم کالری کالری کمتری نسبت به غذاهای گرم و کالری بیشتری نسبت به میان وعده ها دارند. اما در نهایت هیچ تفاوت تغذیه ای واقعی بین دو گروه وجود نداشت. اگرچه ممکن است کودکان در یک وعده غذایی کمتر بخورند ، اما ممکن است نیاز داشته باشند که سه وعده غذایی کوچک را بیشتر بخورند ، معمولاً با چند میان وعده در طول روز. میان وعده ها را می توان “وعده های غذایی کوچک” دانست زیرا بخش بزرگی از مصرف روزانه کودک را تشکیل می دهند و تغذیه ای که به وعده های اصلی غذایی می دهید شایسته توجه است. به عبارت دیگر ، یک میان وعده چیزی بیشتر از تغذیه کودک شما تا شام است. این فرصتی برای افزودن برخی میوه ها ، سبزیجات ، منابع پروتئین و سایر اجزای رژیم متعادل است.

گونه هایش شکوفا می شوند ، صدای خنده اش در خانه می پیچد و لباس هایش سریعتر از آنچه انتظار دارید جمع می شوند. اگر به رژیم غذایی فرزند خود توجه کنید ، غذاهای ارگانیک را در رژیم غذایی خود بگنجانید و انواع مواد مغذی ضروری را در رژیم غذایی خود بگنجانید ، نه تنها از رشد مناسب فرزند خود اطمینان حاصل می کنید ، بلکه می توانید سلامت روانی و هوش خود را نیز ارتقا دهید. برای سالهای آینده. محققان و متخصصان تردیدی ندارند که تغذیه کودکان از همان روزهای اول بر سلامت جسمی و روحی آنها در سالهای آینده تأثیر می گذارد. برای اطلاع از جزئیات تغذیه سالم در 10 سال اول زندگی ما را دنبال کنید.

اصول تغذیه کودکان در سال اول زندگی

برای انتخاب میز غذاخوری رنگارنگ و امتحان دستور العمل های مختلف زود است. در اولین سال زندگی ، غذای اصلی نوزاد شما شیر مادر یا شیر خشک است. در طول 12 ماه اول ، نوزاد شما بیشتر کالری خود را از شیر مادر یا شیر خشک دریافت می کند.

در طول چهار ماه اول ، می توانید با واکنش بدن خود به شیردهی ، اولین علائم آلرژی را در نوزاد خود تشخیص دهید.

در این مدت ، ممکن است متوجه شوید که کودک شما به پروتئین گاو حساسیت دارد یا بدن او به ترکیبات خاصی در شیر مادر واکنش نشان می دهد.

توجه کافی به این امر شانس عوارض حاد فرزند شما را کاهش می دهد ، اما مشکلات گوارشی ، گریه و اضطراب فرزند شما را نیز کاهش می دهد.

برای تغذیه نوزاد تا شش ماهگی چه باید بدانید؟

در چهار ماه اول ، کودک شما حتی آب به رژیم غذایی روزانه شما اضافه نمی کند و بین چهار تا شش ماهگی ، فقط مواد ساده ای مانند آب برنج را به شیری که در طول روز مصرف می کند اضافه می کند. دکتر

بعد از شش ماهگی بتدریج طعم های مختلف را می چشد و باید بدانید که افزودن تدریجی غذاهای مختلف به رژیم غذایی کودک باعث می شود تا طی چند ماه با طعم ها آشنا شود. همین حالا وقت بگذارید و به فرزندتان فرصت دهید تا نسبت به غذای تازه واکنش نشان دهد. افزودن گام به گام غذا به رژیم غذایی روزانه فرزند شما به شما این امکان را می دهد تا حساسیت غذایی کودک خود را بهتر شناسایی و کنترل کنید.
برای تغذیه کودک از شش ماهگی تا یک سال چه باید بدانید؟

کودک شما از شش ماهگی تا یک سالگی خود را برای غذاهای کمکی آماده می کند و هنگامی که قادر به بلعیدن و هضم انواع غذاها در طول زمان است ، می توانید او را با غذاهای انگشتی آشنا کنید. در این دوره ، بیشتر مادران نگران سوء تغذیه فرزند خود هستند. اگر بدانید فرزند شما به چه مقدار غذا در روز احتیاج دارد و چه غذاهایی برای رشد کودک مناسب است ، با خوردن زیاد غذا ، سلامت کودک خود را به خطر نمی اندازید و با محروم کردن مواد مغذی ضروری از آن جلوگیری نمی کنید. رشد مناسب آن

اصول تغذیه برای کودکان از یک تا دو سال

با بزرگتر شدن فرزند شما ، تنوع غذاها در رژیم غذایی روزانه او افزایش می یابد که این امر نیاز به تغییر در رژیم غذایی کودک دو ساله دارد. در حال حاضر نقش شیر مادر یا شیر خشک در رژیم کاهش می یابد و جایی برای شیر غنی شده وجود دارد.

در این دوره از زندگی ، چربی های سالم بر سلامت نوزاد شما تأثیر می گذارد و با افزودن کربوهیدرات و پروتئین کافی به سبد غذایی کودک می توانید به سلامت بدن خود و رشد بهتر مغز کمک کنید. اگرچه گنجاندن انواع غذاها در رژیم غذایی کودک بسیار مهم است ، اما گاهی اوقات چاره ای جز توسل به مکمل های کودک ندارید.

در این مدت ، شما باید با غذاهای مضر آشنا شوید تا بتوانید یک رژیم غذایی سالم برای فرزندان خود ایجاد کنید. تربیت فرزند بزرگتر اخلاق خاص خود را دارد. شما می توانید از غذاهای آماده کودک بیشتر از قبل کمک بگیرید و باید از میوه ها و سبزیجات اولیه برای رشد کودک خود استفاده کنید. اگر اصول تغذیه کودک را در سالهای اول رعایت کنید ، هیچ نگرانی در مورد قد و وزن کودک در دو سالگی نخواهید داشت.

سوء تغذیه در دوران کودکی یکی از مشکلات تغذیه ناسالم است. کوتاهی قد در کودکان کوتاهی قد در کشورهای در حال توسعه به دلیل سوء تغذیه بیشتر از سایر کشورها شایع است. عوامل مختلفی از جمله قد ، نژاد و سلامت عمومی بر آن تأثیر می گذارد. در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، تغذیه کوتاه و کوتاهی قد ، اگرچه بسیار بهتر از سالهای ابتدایی انقلاب است ، اما هنوز در وضعیت خوبی نیست. همه والدین باید بدانند که فرزندشان از نظر تغذیه ، سلامت و رشد چگونه است. به والدین توصیه می شود از فرزندان خود در مورد منحنی رشد مراکز بهداشتی بپرسند. متأسفانه این مراکز قد و وزن کودکان را مانند قبل دقیق و دقیق اندازه گیری نمی کنند و نقش وزارت بهداشت در نظارت بر کار چنین مراکزی باید برجسته تر باشد. مراکز بهداشتی همچنین باید به مادران آموزش دهند که از چه ترفندهای تغذیه ای و سلامتی برای رسیدن به قد و وزن مناسب کودک استفاده کنند. تعادل در تغذیه کودک بسیار مهم است و از طریق این منحنی ها می توان کمبودهای تغذیه ای کودک را تشخیص داد. اقدامات تکمیلی برای بهبود تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید