خوردن یا نخوردن گوشت – دکتر رضا اطمینانانی


گوشت بخورید یا نخورید

آیا گوشت حاوی مواد مفیدی است که برای حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟ در این مقاله که برگرفته از وب سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان است ، به پاسخ این س lookال می پردازیم و تأثیرات مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بر اساس علل آن بررسی می کنیم. ما همچنین اثرات خوردن یا نخوردن گوشت را بررسی خواهیم کرد.نکته مهمی که باید به آن توجه شود. یعنی گوشت شامل طیف گسترده ای از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کله پاچه ، مغز و سایر ارگانیسم های داخلی ، مرغ ، طیور و دیگر طیور و انواع ماهی های دریایی و پرورشی است.

اما اگر گوشت می خورید!

یکی از موضوعات مورد بحث در بازار این روزها ، مصرف گوشت است. بسیاری از مردم نظرات قوی و بسیار قوی در مورد نخوردن گوشت دارند ، در حالی که دیگران محتاط و مشکوک هستند. برخی گیج شدند و تصمیم گرفتند گوشت بخورند زیرا اخبار متناقضی در مورد آن شنیدند.

دقیقاً جواب چیست؟

بنابراین ما در مورد گوشت صحبت می کنیم. آیا باید مشخص کنیم که ما چه نوع گوشتی هستیم؟

زیرا ممکن است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت متفاوت باشد. اگرچه گوشت های مختلف در بسیاری از غذاها رایج است. با این حال ، برخی از گونه ها دارای خواصی هستند که می توانند ارزش غذایی را تغییر دهند ، در برخی از گونه ها ، حتی مضر است ، در حالی که در برخی دیگر مفید است و بر سلامت انسان تأثیر مثبت دارد.

گوشت ؛ منابع غنی از پروتئین

اول از همه ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید و ببینید آیا این گروه غذایی دارای ویژگی های انسانی هستند یا ارزش غذایی مناسبی ندارند. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از پروتئین است ، پروتئین موجود در آن به خوبی هضم و جذب پروتئین های حیوانی می شود. همچنین برای بدن انسان بسیار مفید است ، یعنی گوشت حاوی مقدار زیادی پروتئین است که توسط سلول ها تولید می شود. استفاده می شود. به این به این دلیل است که همه گوشت ها حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری هستند. اسیدهای آمینه اساسی که پروتئین ها را تشکیل می دهند در بدن تشکیل نشده و توسط بدن انسان تولید نمی شوند ، بنابراین باید از طریق غذا به دست آیند.

این اسیدهای آمینه که نقش مهمی در سلامتی انسان دارند ، در رشد ، بازسازی سلول های بیات ، تولید ترشحات غدد درون ریز مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (مسئول حفاظت بدن در برابر میکروب ها) و ترشحات غدد درون ریز مثر هستند. اندام ها در غیاب اسیدهای آمینه ضروری ، تشکیل پروتئین مختل می شود و عملکردهای بالا به خوبی انجام نمی شود. در نتیجه ، علاوه بر نقش ساختاری پروتئین ها در سلول ها ، سلامت انسان به طور جدی به خطر می افتد. ما می بینیم که گوشت دارای کیفیت پروتئین خوبی است. از نظر کمی ، این گروه غذایی حاوی مقادیر زیادی پروتئین است.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع عالی ویتامین B است و اگر به مقدار کم مصرف شود. آنها می توانند بخش قابل توجهی از نیاز فرد به این ویتامین را برطرف کنند.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و فعالیت سلول های عصبی دارند. یکی از مشکلات اصلی ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی امروزه مشکلات عصبی و اختلالات روانی ناشی از صنعت است. بنابراین ، انواع تغذیه که به حفظ سلامت اعصاب و ایجاد آرامش در افراد کمک می کند. این می تواند گامی م effectiveثر در حفاظت از سلامت و رفاه انسان باشد.
ویتامین های گروه B نیز در سلامت پوست موثر هستند. برخی از این ویتامین ها (گوشت منبع غنی است) برای خون سازی نیز مفید است.

آهن یکی دیگر از مواد مغذی است که در گوشت فراوان و از کیفیت بالایی برخوردار است. آهن عمدتا در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی با عوارض جانبی زیادی می شود. آهن موجود در گوشت نسبت به منابع آهن گیاهی جذب بالاتری دارد و در پیشگیری از کم خونی و حفظ مقاومت بدن مثر است.

مطالعات همچنین نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن در یادگیری و حافظه اختلال دارند که منجر به افت تحصیلی می شود.درمان کم خونی این بیماری را مختل می کند.
گوشت منبع غنی روی است. روی نمکی است که در رشد کودکان و نوجوانان ، نوجوانان و نوجوانان ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به پیشگیری از بیماری بسیار مثر است.

ماهی

ماهی از گونه های گوشتی (به ویژه ماهی دریایی) یکی از بهترین و سالم ترین غذاها است ، علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ ذکر کرده ایم ، حاوی مقادیر قابل توجهی ید برای سلامتی انسان است. و پیشگیری از گواتر بسیار مثر است.
علاوه بر این ، روغن ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که تأثیر بسزایی در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

با بررسی موارد فوق متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی افراد استفاده از آن را مجاز نمی دانند. گوشت قرمز ، و همچنین مرغ حاوی چربی یا پوست ، حاوی چربی های حیوانی است که چربی های نامطلوب خون (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهد. بدون شک این س inال در ذهن خوانندگان عزیز مجله ایجاد می شود که در چند سطر بالا بیان کردیم که چربی گوشت یک اسید چرب مفید است که در کاهش چربی های ناخواسته خون م effectiveثر است ، اما در اینجا برعکس گفته می شود.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


توضیح دهید که گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک سو ، منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع هستند که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند ، و از سوی دیگر ، برخی اسیدهای چرب اشباع نشده وجود دارد که سیستم عروقی را در برابر این بیماری محافظت می کند. خسارت. به

توجه به این نکته ضروری است که ماهیچه قرمز حاوی برخی از چربی هایی است که با چشم غیر مسلح نمی بینیم ، بنابراین می توانیم از اسیدهای چرب مفید گوشت استفاده کرده و از آسیب اسیدهای چرب اشباع موجود در آن جلوگیری کنیم. برای جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی و سایر آسیب های این نوع اسیدهای چرب ، لازم است تمام چربی های قابل مشاهده گوشت قرمز ، از جمله گوشت گوسفند یا گوشت گاو ، با دقت جدا شود ، پوست مرغ مصرف نشود و همچنین چربی ها از گوشت مرغ جدا شوند. و از آن استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش چربی های خون ناخواسته پیدا نکرده اند. با این حال ، مطالعات دیگر این ارتباط را نشان داده اند.
خوردن بیش از حد گوشت قرمز ممنوع است!

ادامه هید…

بقیه این مقاله (خوردن گوشت یا نخوردن) را می توانید در مقاله بعدی بخوانید. دوستان عزیز ، می توانید از کادر زیر با ما تماس بگیرید (نظر ارسال کنید) و سوالات ، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید. از حمایت شما متشکریم.


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با معرفی روشهای اساسی تغذیه و میزان و سبک غذا نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی متخصص تغذیه و پزشک اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

بررسی آثار مضر قند

غذاهای دودی پرخطر

اهمیت غذاهای سرد و گرم

6 راه برای دریافت امگا 3



دیدگاهتان را بنویسید