در اینجا حقیقت در مورد بچه ها و نوشیدنی های ورزشی وجود دارد


آیا کودکان باید Gatorade و سایر نوشیدنی های ورزشی بنوشند؟ حقایق را دریابید!

روز بعد از فروشگاه مواد غذایی خارج شدم و چیزی غیر منتظره را روی دوشم نگه داشتم: محفظه ای از بطری های رنگ روشن Gatorade.

چرا غیر منتظره؟ سالهاست که من در زمینهای فوتبال محلی مان برای جایگزینی نوشیدنیهای ورزشی با آب لابی می کنم و به والدین دیگر در انجام این کار در جوامع خود کمک می کنم. (راهنمای تنقلات ورزشی رایگان دریافت کنید اگر می خواهید به تغییر فرهنگ میان وعده های ورزشی تیمی فرزند خود کمک کنید.)

از آنجا که بازیکنان pee-wee که 30 دقیقه در خارج از خانه طول می کشند نیازی به Gatorade ندارند. تنیس بازان در یک تورنمنت چند ساعته در یک روز گرم رقابت می کنند؟ این یک داستان دیگر است.

نوشیدنی های ورزشی چیست؟

نوشیدنی های ورزشی مانند Gatorade برای ورزشکاران نخبه و استقامتی ساخته شده است تا از هیدراتاسیون سریع و جایگزینی کربوهیدرات و الکترولیت اطمینان حاصل شود. اجزای اصلی نوشیدنی های ورزشی عبارتند از:

  • اب: برای جلوگیری از کم آبی بدن
  • کربوهیدرات ها نوعی قند اضافه شده: برای حفظ انرژی عضلات در طول تمرین ، قند خون و طعم خود را ثابت نگه دارید
  • الکترولیت ها مانند سدیم و پتاسیم: جایگزین عرق مواد معدنی از دست رفته (سدیم طعم را نیز بهبود می بخشد)

آیا Gatorade یک نوشیدنی انرژی زا است؟

اگرچه مصرف کنندگان گاهی اوقات آنها را اشتباه می گیرند ، اما نوشیدنی های ورزشی مانند نوشیدنی های انرژی زا نیستند. نوشیدنی های انرژی زا معمولاً حاوی کافئین و سایر محرک ها هستند و برای کودکان مناسب نیستند.

اکثر کودکان نیازی به نوشیدنی های ورزشی ندارند

ممکن است برای ورزشکاران نخبه در نظر گرفته شده باشد ، اما نوشیدنی های ورزشی در تمام سطوح و شدت ورزش ، از جمله بازی های ادرار ، نمایش داده می شود. و اکثر بچه ها فقط به آنها احتیاج ندارند. آنچه آنها نیاز دارند: آب معمولی.

آکادمی اطفال آمریکا در گزارش بالینی خود در مورد نوشیدنی های ورزشی و نوشابه های انرژی زا می گوید:

“آب همچنین معمولاً اولین انتخاب خوب برای هیدراتاسیون قبل ، حین و بعد از اکثر رژیم های ورزشی است … برای اکثر کودکان و نوجوانان ، نیاز روزانه به الکترولیت ها به میزان کافی با یک رژیم غذایی متعادل و سالم تامین می شود. بنابراین ، نوشیدنی های ورزشی هیچ مزیتی نسبت به آب معمولی ندارند. “

آکادمی اطفال آمریکا

بدست آوردن الکترولیت ها کار سختی نیست

الکترولیت ها مواد خاصی نیستند ، فقط در نوشیدنی های ورزشی یافت می شوند. سدیم و پتاسیم ، که می توانند عرق خود را از دست بدهند ، برای اکثر کودکان به راحتی با غذا جایگزین می شوند.

غذاها و تنقلات مانند موز ، نصف ساندویچ ، کراکر و پنیر ، یا ماست و میوه می توانند سدیم و پتاسیم از دست رفته را دوباره پر کنند و مواد مغذی مانند پروتئین را تأمین کنند.

بازاریابی گمراه کننده است

AAP هشدار می دهد که “نوشیدنی های ورزشی و انرژی زا” برای اهداف مختلف نامناسب به کودکان و نوجوانان فروخته می شود.

این بازاریابی برخی از والدین را گمراه کرده است که فکر می کنند نوشیدنی های ورزشی برای هر رویداد ورزشی ضروری هستند ، مانند بازی های فوتبال Pee-wee یا بازی های توپ ، که بیشتر از نشستن و تعریق شامل نشستن و انتظار است.

من همچنین از والدین شنیده ام که می گویند بچه ها اگر در هوای گرم بازی می کنند یا فقط در حیاط بازی می کنند و عرق می کنند به آنها نیاز دارند.

حقیقت این است که بسیاری از کودکانی که ورزش می کنند به اندازه والدین خود ورزش نمی کنند. بیش از نیمی از زمان ورزش جوانان در فعالیتهای کم تحرک یا با شدت کم سپری می شود، طبق تحقیقات دانشگاه مینه سوتابه

ورزش ها نوشیدنی ها هاله سلامتی دارند

در یک مطالعه دانشگاه ییل، بیش از یک چهارم والدین نوشیدنی های ورزشی را “کمی سالم” یا “بسیار سالم” ارزیابی می کنند. این اعتقاد وجود دارد که نوشیدنی های ورزشی برای کودکان بهتر از سایر نوشیدنی های شیرین است.

اما یک بطری 12 اونسی Gatorade هنوز حاوی بیش از پنج قاشق چای خوری شکر افزوده است (این تقریباً به همان اندازه است که انجمن قلب آمریکا برای کل روز توصیه می کند). نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه و نوشیدنی های ورزشی در دسترس هستند منبع شماره یک قند اضافه شده برای کودکان و نوجوانان.

در اینجا مواد موجود در بطری Gatorade Fruit Punch عبارتند از: آب ، شکر ، دکستروز ، اسید سیتریک ، نمک ، سدیم سدیم ، فسفات منوپاتاسیوم ، کوره غذایی جایگزین شده ، کوپل طبیعی ، رزولر ، رزولین ، رزولین ،

به عبارت دیگر:

  • دو نوع شکر اضافه شده
  • اسید سیتریک ، که می تواند مینای دندان را از بین ببرد
  • رنگهای غذایی مصنوعی
  • امولسیفایرها و تثبیت کننده ها
  • سدیم و پتاسیم که کودکان می توانند با خوردن آن دریافت کنند

اینها همه مواد تایید شده و بی خطر هستند. اما برای اکثر کودکان ساده ترین آب به سادگی انتخاب بهتری است.

نوشیدنی های ورزشی می توانند به دندان های شما آسیب برسانند

ممکن است گازدار نباشند ، اما نوشیدنی های ورزشی مانند نوشابه اسیدی هستند. pH نوشیدنی های ورزشی 3-4 است (اسید سیتریک اضافه شده می تواند مینای دندان را خراب کند). قندها و اسیدهای موجود در نوشیدنی های ورزشی نیز خطر ایجاد حفره را افزایش می دهند.

چه زمانی نوشیدنی های ورزشی مفید هستند؟

من آن قاب گاتوراد را خریدم زیرا تیم پسرم در هوای گرم یک مسابقات تنیس چند ساعته انجام داد. تنیس یک ورزش پرانرژی است و کودکان مسابقات زیادی را زیر نور آفتاب و گرما انجام داده اند. برای من منطقی بود که از بطری های کوچک Gatorade مراقبت کنم.

اگر کودکان بیش از 60 دقیقه ورزش یا ورزش شدید می کنند و به مکمل سریع نیاز دارند ، نوشیدنی های ورزشی می تواند مفید باشد. خوردن چند جرعه نوشیدنی ورزشی در یک استراحت کوتاه بین مسابقات بسیار راحت تر (و برای معده شما ملایم تر) است تا نشستن و خوردن.

نوشیدنی های ورزشی همچنین برای ورزشکاران استقامتی مفید است ، مانند دوندگان ماراتن که باید در جاده مکمل مصرف کنند.

با این حال ، برای انواع تمرینات و بازی های باغ ، کودک شما سپس یک میان وعده یا وعده غذایی سالم می خورد. لیستی از 21 میان وعده ورزشی مغذی برای کودکان من تهیه کنیدبه

چگونه در مورد نوشیدنی های ورزشی با بچه ها صحبت کنیم

بله ، نوشیدنی های ورزشی جای خود را دارند. با این حال ، تبلیغ یک نوشیدنی برای افرادی که به آن نیازی ندارند ، هزینه زیادی برای بازاریابی از جمله کودکان و نوجوانان هزینه می کند.

بنابراین اطمینان حاصل کنید که فرزندان شما درک می کنند که نوشیدنی های ورزشی به طرز معجزه آسایی به آنها کمک نمی کند در زمین فوتبال سرعت بیشتری بگیرند یا بهتر است در فوتبال پرچم ، بدون توجه به آنچه در تبلیغات و تبلیغات آنلاین مشاهده می کنند – و مگر اینکه ورزش کنند. برای مدت طولانی ، به ویژه در هوای گرم ، آب ساده عالی است.

برای بچه ها یک نوشیدنی ورزشی درست کنید

بله ، می توانید یک نوشیدنی الکترولیت خانگی درست کنید! و حاوی مواد بسیار کمتری نسبت به اقلام خریداری شده در فروشگاه است. در اینجا یک دستور العمل ساده از متخصص تغذیه Jill Castle آورده شده است.



دیدگاهتان را بنویسید