دستورالعمل های جدید رژیم غذایی فدرال گام های جدیدی بردارید

هر پنج سال یک بار وزارت کشاورزی ایالات متحده دستورالعمل های غذایی را برای آمریکایی ها صادر می کند تا به بهبود سلامت عمومی کمک کند. توصیه‌های امسال قوی‌تر از سال‌های گذشته است، اما با توجه به تأثیری که شرکت‌های بزرگ مواد غذایی از طریق لابی کردن بر کنگره و شاخه اجرایی دارند، هنوز نسبتاً ضعیف هستند. پیروی از توصیه های امسال می تواند شروع خوبی برای افرادی باشد که در حال حاضر از یک رژیم غذایی معمولی آمریکایی استفاده می کنند.

وزارت کشاورزی یک بخش بزرگ از قوه مجریه با وضعیت کابینه است. این وزارتخانه به مدت ۳۰ سال است که توصیه‌های غذایی سالانه صادر می‌کند، که اغلب باعث بحث و جدل در میان متخصصان رژیم می‌شود که این وزارتخانه را برای توصیه غذاهای پرچرب مانند پنیر، شیر و گوشت دعوت کرده‌اند.

توصیه امسال تا حدودی بهتر است و به مردم توصیه می‌کند «نصف بشقاب‌هایشان را با میوه و سبزیجات پر کنند» و از آنها می‌خواهد نمک مصرفی خود را کاهش دهند. توصیه‌های خوب دیگر شامل این است که به مردم بگویید به جای نوشیدنی‌های گازدار پر از شربت ذرت با فروکتوز بالا که باعث افزایش وزن می‌شوند، آب بنوشند و به مقدار زیاد در رستوران‌های فست فود و فروشگاه‌های رفاه سرو می‌شوند.

این دستورالعمل‌ها نه تنها به افراد کمک می‌کنند بهتر غذا بخورند، بلکه بر شرکت‌های مواد غذایی فشار می‌آورند تا مواد موجود در غذاهای فرآوری‌شده خود را بهبود بخشند. به عنوان مثال، بسیاری از سوپ های کنسرو شده دارای نمک بسیار بالایی هستند در حالی که غذاهایی مانند نان را می توان با شکر مخلوط کرد.

در این سند آمده است: “برای مهار اپیدمی چاقی و بهبود سلامت خود، بسیاری از آمریکایی ها باید کالری مصرفی خود را کاهش دهند و کالری مصرفی خود را از طریق فعالیت بدنی افزایش دهند.” در حال حاضر دو سوم آمریکایی‌ها اضافه وزن دارند و بسیاری از کارشناسان مانند دکتر کولین کمپبل از دانشگاه کرنل رژیم‌های غذایی سرشار از چربی‌های اشباع شده مانند چربی‌های موجود در گوشت و لبنیات را مقصر می‌دانند.

این گزارش تأیید می کند که این کارشناسان از مردم می خواهند کالری کمتری از چربی های جامد، قندهای افزوده شده و غلات تصفیه شده مصرف کنند. اما این گزارش از پرداختن به مشکل گوشت‌های چرب و محصولات لبنی کوتاهی می‌کند و محصولات لبنی کم‌چرب (هنوز دارای چربی بسیار بالا)، گوشت‌ها و تخم‌مرغ «لاغر» را توصیه می‌کند. این گزارش بر غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات، آجیل، لوبیا، نخود و دانه‌ها تاکید می‌کند و در عین حال به مردم می‌گوید به دنبال سبزیجات سبز پررنگ باشند.

حذف غذاهای تصفیه شده از رژیم غذایی توصیه خوبی است زیرا غذاهای بسیار فرآوری شده سرشار از قندهای تصفیه شده، سدیم، چربی های ترانس و افزودنی های شیمیایی هستند. با افزایش تعداد آمریکایی هایی که به طور کلی گوشت را ترک می کنند، این گزارش توصیه های متعددی را برای گیاهخواران ارائه می دهد. این راهنما کاهش مصرف روزانه سدیم را به ۱۵۰۰ میلی گرم در روز و کاهش کلسترول را به ۳۰۰ میلی گرم در روز توصیه می کند.

این راهنما با تلاش‌های دولت اوباما برای درخواست فهرست مواد در منوی رستوران‌ها، تلاش آن‌ها برای بهبود برنامه‌های ناهار مدارس که در گذشته زمینه‌ای را برای غذاهای بی‌کیفیت تولیدکنندگان انبوه فراهم کرده بود، و شرکت‌ها را برای قرار دادن نمک کمتر در غذاهای بسته‌بندی شده مرتبط می‌کند. تمام تلاش هایی که توسط بانوی اول میشل اوباما انجام شده است.

در سمت شرکت، وال مارت اخیراً اعلام کرد که یک برنامه پنج ساله برای کاهش چربی و نمک غذاهایی که می‌فروشند در نظر گرفته است و صدها تامین‌کننده بزرگ را تحت فشار قرار می‌دهد تا مواد خطرناک موجود در محصولات خود را کاهش دهند، چیزی که بر غذاهای فروخته شده در سایر محصولات تأثیر می‌گذارد. فروشگاه ها نیز با توجه به اندازه خریدهای وال مارت.

چربی اشباع شده در فشار خون بالا، دیابت، بیماری قلبی و سرطان نقش دارد در حالی که نمک می تواند فشار خون را بدتر کند.

دستورالعمل ها همچنین ورزش بسیار بیشتری را برای آمریکایی ها توصیه می کنند. محققان توصیه می کنند بین یک ساعت تا یک ساعت و نیم در روز فعالیت بدنی داشته باشید تا کالری سوزی مطابق با کالری دریافتی باشد.

افرادی که خواهان مسیر روشنی برای سلامتی هستند، می‌توانند تقریباً تمام محصولات گوشتی و لبنی را از رژیم غذایی خود حذف کنند، همانطور که در کتاب‌هایی مانند «طیف» نوشته دکتر دین اورنیش توصیه شده است.

برای اطلاع از اخبار سلامت به لینک زیر مراجعه کنید.