دستور العمل چای تقویت کننده متابولیسم خامه ای – Wellness Mama®


فهرست مطالب[Hide][Show]

متابولیسم ما به کنترل نحوه استفاده از انرژی کمک می‌کند و وقتی کند است، می‌توانیم احساس تنبلی و وزن کنیم. مواد مغذی مانند سلنیوم برای متابولیسم سالم مهم هستند. این دستور چای تقویت کننده متابولیسم یکی دیگر از راه های سالم (و خوشمزه!) برای حمایت از سوختن انرژی است.

به گفته دانشگاه هاروارد، متابولیسم نحوه استفاده بدن از انرژی و سوزاندن کالری در ۲۴ ساعت شبانه روز است. بدون آن، ما نمی‌توانیم غذای خود را به انرژی برای تنفس، ترمیم سلول‌ها و انجام هر کار دیگری تبدیل کنیم.

در حالی که گفته می‌شود ژن‌های ما نقش بزرگی در متابولیسم ما دارند، مطمئناً راه‌هایی برای حمایت از آن وجود دارد. خوردن غذای سالم و دریافت مواد مغذی کافی برای سلامت کلی حیاتی است و این امر متابولیسم را رد نمی کند. ما برای عملکرد مناسب تیروئید به مواد مغذی مانند سلنیوم، ید و آهن نیاز داریم. به نوبه خود، غده تیروئید ما با هدایت میتوکندری در سلول های ما به تنظیم متابولیسم ما کمک می کند. غده تیروئید تنها یک عضو درگیر در این فرآیند است و حمایت از بدن به عنوان یک کل برای متابولیسم مطلوب مهم است.

متابولیسم و ​​کاهش وزن

بسیاری از ما زمانی که به متابولیسم فکر می کنیم به کاهش وزن فکر می کنیم، اما این بسیار بیشتر از این است. متابولیسم روشی است که بدن ما کارها را انجام می دهد، نه فقط چربی سوزی. وقتی متابولیسم را تسریع می کنیم، از سلامت بدن در سراسر بدن حمایت می کنیم.

دستور العمل های چای چربی سوز زیادی وجود دارد که ترکیبی از مواد را مشخص می کند. می‌خواستم مطمئن شوم که وقتی این دستور چای را درست می‌کردم، می‌توانم علمی برای حمایت از فواید آن پیدا کنم. خدا رو شکر که چند تایی پیدا کردم! در زیر به تفکیک مواد تشکیل دهنده و نحوه عملکرد آنها در این دستور العمل چای تقویت کننده متابولیسم آورده شده است.

چای سبز (Camellia sinensis)

نوع چایی که انتخاب می کنید مهم است. چای سبز یکی از محبوب ترین و پرمصرف ترین دمنوش ها برای کمک به افزایش متابولیسم است. چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های قوی یا پلی فنول هایی است که کاتچین نامیده می شوند و در برابر اکسیداسیون محافظت می کنند.

هاروارد گزارش داد که چگونه چای سبز در برخی از مطالعات باعث کاهش خطر بیماری قلبی و بهبود فشار خون می شود.

یک متاآنالیز نشان داد که کاتچین EGCG موجود در چای سبز نیز تأثیر مثبتی بر کاهش وزن دارد. با این حال، در مورد چای سبز نکاتی وجود دارد. چینی‌ها و آسیایی‌هایی که چای سبز می‌نوشیدند، نسبت به قفقازی‌ها فواید بیشتری داشتند. و قفقازی‌هایی که مقادیر بسیار بالایی کافئین مصرف می‌کردند، از مزایای کنترل وزن کمتری نسبت به EGCG برخوردار بودند.

این نتایج ترکیبی نشان می دهد که ژن ها و رژیم غذایی احتمالاً در فواید متابولیک چای سبز نقش دارند. به طور کلی، چای سبز مملو از آنتی اکسیدان ها و فواید سلامتی است که از وزن بدن سالم پشتیبانی می کند!

اگر چای سبز در دسترس ندارید، چند گزینه دیگر وجود دارد. بهترین چای ها با کیفیت عالی، ارگانیک هستند و از میزان متابولیسم شما پشتیبانی می کنند. در اینجا به تفکیک انواع مختلف چای و اینکه کدام یک (و کار نمی کنند) در این دستور غذا آورده شده است.

جایگزین های چای متابولیک

  • چای اولانگ همچنین سرعت سوخت و ساز بدن را برای سوزاندن سلول های چربی افزایش می دهد. در صورت در دسترس بودن می توان آن را با چای سبز جایگزین کرد. بدانید که کافئین آن بیشتر از سبز است.
  • ماچا نوعی چای سبز پودری است که رشد کمی متفاوت دارد. در حالی که آنها مملو از آنتی اکسیدان هستند، طعم بسیار قوی تری می دهند. من از آن در این دستور غذا استفاده نمی کنم اما اگر آن را امتحان کردید به ما اطلاع دهید!
  • چای سیاه سرشار از کافئین است و به اندازه چای سبز حاوی آنتی اکسیدان و پلی فنول نیست. این یک گزینه است، اما اولین انتخاب من نیست.
  • چای سفید این گیاه از همان گیاه کاملیا سیننسیس (به عنوان چای سیاه) می آید. اگرچه آنها زود برداشت می شوند و طعم بسیار لطیفی دارند. چون فرآوری نشده است، خواص آنتی اکسیدانی مشابهی با چای سبز دارد، اما مطالعات کمتری از آن حمایت می کند.
  • چای Pu-erh این چای سیاه کمیاب با زمان دم طولانی است. این چای چینی حاوی آنتی اکسیدان کمتری نسبت به چای سفید یا چای سبز است. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد کلسترول را بهبود می بخشد، اما مطالعات انسانی وجود ندارد. بهترین چای غنی از آنتی اکسیدان اینجاست.
  • دمنوش های گیاهی مانند نعناع فلفلی، هیبیسکوس و رویبوس خوشمزه هستند، اما فوایدی مشابه چای سبز ندارند. آنها همچنین طعم های خود را اضافه می کنند که همیشه به خوبی با سایر مواد ترکیب نمی شود.

من عاشق این چای داغ هستم، اما اگر دوست دارید، می توانید فنجان چای داغ خود را به یک چای سرد تبدیل کنید. فقط مقدار آب را نصف کنید و بعد از اتمام تخمیر مقداری یخ بریزید.

زنجبیل

آیا می دانستید که ما انواع مختلفی از چربی ها را در بدن خود داریم؟ طبق گفته کلینیک مایو، چربی قهوه ای حاوی میتوکندری است که کالری می سوزاند و ما را گرم می کند. حمام یخ (بله، واقعاً!) یکی از راه‌های قهوه‌ای شدن چربی‌های سفید ناسالم است، اما راه دیگری نیز وجود دارد.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ نشان داد که زنجبیل متابولیسم را افزایش می دهد و عملکرد بافت چربی قهوه ای را افزایش می دهد. زنجبیل حتی به تبدیل چربی های سفید ناسالم به چربی های قهوه ای کمک کرده است. زنجبیل به هضم و چاقی کمک می کند و اعتقاد بر این است که از جریان خون سالم حمایت می کند.

ادویه ها

برخی دیگر از ادویه ها نتایج امیدوارکننده ای را در مورد متابولیسم نشان داده اند. زردچوبه و فلفل قرمز نیز مانند فلفل هندی تأثیر مثبتی بر فرآیندهای متابولیک ما دارند. کپسایسین موجود در فلفل قرمز نه تنها به چربی سوزی بیشتر کمک می کند، بلکه به ما انرژی نیز می دهد.

فلفل چیلی نیز سرشار از ویتامین C است. یک بررسی در سال ۲۰۰۵ نشان داد که افرادی که ویتامین C کافی داشتند نسبت به افرادی که کمبود ویتامین C داشتند بهتر چربی سوزی می کردند. هر چه یک فرد ویتامین C بیشتری داشته باشد، وزن او سالم تر است. در مورد حفظ وزن سالم بیش از یک عامل وجود دارد، اما ویتامین C بخشی از این معما است.

هل

هل یکی دیگر از ادویه های با فواید متابولیک است. یک کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده روی دیابتی‌های دارای اضافه وزن نشان داد که هل به طور قابل توجهی کمک می‌کند. هل حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد و سایر عوامل سلامت مرتبط با دیابت را بهبود می بخشد. حتی برای افراد بدون دیابت، هل می تواند فواید مثبت قند خون داشته باشد.

معامله را با عسل شیرین کنید

من از عسل خام بسیار در دستور العمل هایم استفاده می کنم، مانند شربت سنجد مورد علاقه ام. عسل خام هیپوگلیسمی دارد، به این معنی که تأثیر کمتری بر سطح قند خون دارد. عسل به خودی خود یک غذای فوق العاده است و انتخاب مورد علاقه من در اینجاست.

همه چیز را با هم جمع کن

ترکیبات موجود در این چای تقویت کننده متابولیسم به حمایت از بدن شما کمک می کند و در عین حال خوشمزه است. طعمی شیرین و تند دارد که می تواند اعتیاد آور باشد. چای مقداری کافئین دارد و من دوست ندارم هر روز کافئین بخورم.

من در دوران بارداری این نوشیدنی را نمی‌نوشم، و مادران شیرده ممکن است متوجه شوند که کافئین باعث بیدار نگه داشتن نوزاد می‌شود.

مطمئن شوید که چای سبز با کیفیت بالا و ارگانیک بنوشید. گونه های برگ شل فلوراید کمتری نسبت به واریته های کیسه ای ارزان دارند. این چای از نظر طعم بسیار شبیه به دستور شیر طلایی من است اما با تغییراتی که متابولیسم را افزایش می دهد.

دستور العمل چای تقویت کننده متابولیسم

دستور العمل چای خامه ای تقویت کننده متابولیسم

کیتی ولز

صاف و خامه ای، این چای خوشمزه به شروع سوخت و ساز بدن برای انرژی بهتر کمک می کند.

زمان آماده سازی ۳ دقیق

زمان پخت و پز ۸ دقیق

کل زمان ۱۱ دقیق

دستورالعمل ها

  • آب، زردچوبه، زنجبیل، رازیانه، کاین و هل را با هم حرارت دهید تا به جوش بیاید. حرارت را کم کنید و بگذارید ۵ دقیقه بجوشد.

  • چای سبز را اضافه کنید و بگذارید ۳ دقیقه دم بکشد.

  • همه چیز را از طریق یک الک توری ریز صاف کنید.

  • عسل و شیر را اضافه کنید و در مخلوط کن هم بزنید تا کف کند.

یادداشت

در اینجا می توانید از شیر نارگیل استفاده کنید، اما بسیار غنی است، بنابراین من از یک فنجان کامل استفاده نمی کنم. من از ۱/۴ فنجان شیر نارگیل کنسرو شده پر چرب و ۳/۴ فنجان آب اضافی در دستور غذا به جای شیر بادام یا جو دوسر استفاده می کنم.
اگر شیر نارگیل خامه‌تری می‌خواهید، به جای ۱ فنجان شیر بادام یا جو دوسر، ۱/۲ فنجان شیر نارگیل و ۱/۲ فنجان آب اضافه کنید.

این مقاله توسط جسیکا مایرز، MPAP، PA-C، RH (AHG)، متخصص در پروتکل‌های گیاهی و پزشکی کاربردی، از نظر پزشکی بررسی شده است. می توانید جسیکا را در اینستاگرام نیز پیدا کنید. طبق معمول، این توصیه پزشکی شخصی نیست و به شما توصیه می کنیم با پزشک خود صحبت کنید.

راه مورد علاقه شما برای حمایت از متابولیسم چیست؟ برای ما کامنت بگذارید و به ما بگویید و حتما این پست را با یک دوست به اشتراک بگذارید!

منابع:

  • ماگانو. و همکاران (۲۰۰۸). فعالیت آنتی اکسیدانی و میکروبی چای شیمی مواد غذایی، ۱۰۸ (۱)، ۵۵-۶۳
  • Erejuwa، O.O.، و همکاران. (۲۰۱۰). اثرات هیپوگلیسمی و آنتی اکسیدانی مکمل عسل در موش های صحرایی دیابتی ناشی از استرپتوزوتوسین. مجله بین المللی تحقیقات ویتامین و تغذیه. ۸۰(۱)، ۷۴-۸۲.
  • فاطمه، ی، و همکاران. (۲۰۱۷). تأثیر مکمل‌سازی هل بر چربی‌های سرم، شاخص‌های گلیسمی و فشار خون در زنان دارای اضافه وزن و چاق پیش دیابتی: یک کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده. مجله دیابت و اختلالات متابولیکو ۱۶، ۴۰.
  • انتشارات سلامت هاروارد. (۳۰ مارس ۲۰۲۱). حقیقت در مورد متابولیسم
  • هنسرود، دونالد. (۲۰۲۰). چربی قهوه ای چیست؟ چه تفاوتی با سایر چربی های بدن دارد؟ کلینیک مایو.
  • جانستون سی اس (۲۰۰۵). استراتژی های کاهش وزن سالم: از ویتامین C تا پاسخ گلیسمی. مجله کالج آمریکایی تغذیهو ۲۴(۳)، ۱۵۸-۱۶۵.
  • Mullur، R.، Liu، Y.Y.، & Brent، GA (2014). تنظیم متابولیسم هورمون تیروئید بررسی های فیزیولوژیکیو ۹۴(۲)، ۳۵۵-۳۸۲.
  • وانگ، جی.، لی، دی، وانگ، پی، هو، ایکس، و چن، اف. (۲۰۱۹). زنجبیل با تنظیم متابولیسم انرژی و فعال کردن قهوه ای شدن در موش های چاق پرچرب و ناشی از رژیم غذایی از چاقی جلوگیری می کند. مجله بیوشیمی مواد غذاییو ۷۰، ۱۰۵-۱۱۵.
  • ویل، اندرو. (۲۸ مه ۲۰۱۲). چای Pu-erh چیست؟