دستور درست برای کاهش وزن


رژیم قلیایی برای کاهش وزن یکی از محبوب ترین رژیم ها برای بازیگران هالیوود است. رژیم قلیایی یکی از بهترین و سالم ترین راه ها برای کاهش وزن و حفظ سلامتی است. رژیم قلیایی به شما کمک می کند تا با مصرف مقدار زیادی غذاهای قلیایی و کاهش غذاهای اسیدی از رژیم غذایی خود به کاهش وزن و تناسب اندام مورد نظر خود برسید.

رژیم قلیایی برای کاهش وزن نیز سلامت شما را بهبود می بخشد. به این ترتیب هر چه میزان اسیدیته بدن کمتر باشد ، سلامت بدن نزدیکتر می شود و این یکی از مزایای اصلی رژیم قلیایی برای کاهش وزن است.

رژیم قلیایی چگونه کار می کند؟

رژیم قلیایی برای کاهش وزن PH خون را متعادل می کند. یکی از مهمترین موادی که بدن همیشه در تعادل نگه می دارد ، میزان اسید و قلیایی است که با pH اندازه گیری می شود. pH خون بر فشار خون ، عروق خونی ، فرایندهای تنفسی و متابولیسم تأثیر مستقیم دارد. بنابراین ، اگر غذاهای اسیدی زیادی در رژیم غذایی خود دارید ، قطعاً شما را در معرض برخی بیماری ها قرار می دهد.

برای قلیایی بودن ، میزان pH مناسب خون باید بین 7 تا 14 باشد و اگر این عدد بین 0 تا 6 باشد ، اسیدی است. pH استاندارد خون 7.365 است و از خنثی تا قلیایی متفاوت است. با این حال ، اگر این عدد زیر 7 ۰ 220 باشد ، ممکن است فرد به کما برود.

فواید قلیائیت pH خون

وقتی pH خون قلیایی باشد ، خطر بیماری های مختلف مانند فشار خون بالا ، آرتریت ، کمبود ویتامین D و تراکم استخوانی پایین به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

  • کاهش درد و التهاب

رژیم قلیایی باعث افزایش پتاسیم و منیزیم می شود که از مواد معدنی مهم برای کاهش التهاب در بدن هستند. التهاب باعث کمردرد ، سردرد ، اسپاسم عضلانی و درد مفاصل می شود.

  • پیشگیری از سرطان

باکتری ها و سلول های سرطانی در بدن اسیدی راحت تر رشد می کنند و نمی توانند در محیط قلیایی زنده بمانند. بنابراین ، رژیم غذایی قلیایی برای کاهش وزن می تواند شما را در برابر انواع سرطان محافظت کند.

تقویت سیستم ایمنی ، مقاومت بدن را در برابر بیماری ها و میکروب های مختلف تضمین می کند. رژیم قلیایی به دلیل استفاده از میوه ها و سبزیجات ، که آنتی اکسیدان هستند ، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و بدن را قلیایی می کند.

  • تقویت سیستم گوارش

رژیم قلیایی از بازگشت معده و اسید مری و سوزش سر دل جلوگیری می کند ، بنابراین این رژیم برای سیستم گوارش بسیار مفید است. غذاهای قلیایی مانند سیب عملکرد گوارش را بهبود می بخشد و فرهنگ را آرام می کند.

  • به سلامت قلب خود کمک کنید

رژیم قلیایی شامل بسیاری از میوه ها و سبزیجات غنی از پلی فنول ها و مواد ضد التهابی است. التهاب یکی از علل اصلی فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی است.

با کاهش التهاب ، خطر تشکیل پلاک در عروق و لخته شدن خون ، که برای سلامت قلب مهم هستند را کاهش می دهید. پلی فنول ها همچنین از جذب کلسترول بد جلوگیری می کنند. کاهش سطح کلسترول خون به کاهش فشار خون و کاهش خطر حمله قلبی کمک می کند.

  • غذای بدن را تامین کنید

رژیم های قلیایی برای کاهش وزن کمبود مواد معدنی مانند کلسیم ، منیزیم و پتاسیم را ندارند. این چهار ماده معدنی به تعادل PH بدن کمک می کند و اکثر غذاهای قلیایی سرشار از این مواد معدنی هستند.

  • کمک به کاهش وزن

رژیم قلیایی سرشار از میوه ها و سبزیجات تازه است و استفاده از این مواد به بهبود شاخص توده بدن کمک می کند. علاوه بر این ، رژیم قلیایی سم زدایی می کند و از تجمع سموم در بدن جلوگیری می کند. مواد زائد می تواند منجر به انسداد اندام ها و همچنین کاهش میزان متابولیسم شود که منجر به افزایش وزن می شود.

غذاهای قلیایی ، ترش و خنثی

غذاهای قلیایی غذاهایی هستند که حاوی کلسیم ، منیزیم و پتاسیم هستند.

میوه ها

میوه هایی مانند سیب ، موز ، آووکادو ، آناناس ، مرکبات ، هندوانه و انجیر اسیدیته بدن را متعادل کرده و با قلیایی سازی سطح pH خون به کاهش وزن کمک می کند. به عنوان مثال ، pH موزها 5 و آووکادوها pH 7 دارند.

سبزیجات: فلفل دلمه ای ، سیب زمینی شیرین ، اسفناج ، گوجه فرنگی ، خیار ، کلم ، پونه کوهی ، سیر ، زنجبیل ، لوبیا سبز ، کاسنی ، کرفس ، چغندر قرمز و قارچ سبزیجاتی هستند که قلیائیت را افزایش می دهند.

مغز

بادام ، دانه های مختلف

لوبیا

لوبیا دریایی ، عدس و انواع دیگر حبوبات

آب قلیایی

آب قلیایی 6 تا 11 است و بهتر است فقط آب مقطر بنوشید. آب تصفیه شده با فیلتر اسمز معکوس کمی اسیدی است ، اما همچنان انتخاب بهتری نسبت به آب لوله کشی یا آب بطری تمیز است. افزودن کمی لیمو یا آهک یا جوش شیرین به آب می تواند قلیائیت را افزایش دهد.

غذاهای اسیدی

غذاهای اسیدی حاوی پروتئین ، فسفات ، سدیم و گوگرد هستند که PH خون را اسیدی کرده و برای سلامتی بسیار مضر است.

گوشت ، مرغ ، ماهی ، غلات ، تخم مرغ ، نوشیدنی های کافئین دار ، نمک ، غذاهای فرآوری شده ، جو و محصولات گندم ، بادام زمینی ، گردو ، ماکارونی و الکل

اصلان

لبنیات سرشار از کلسیم هستند و از پوکی استخوان جلوگیری می کنند.این به این دلیل است که اسیدیته را در بدن ایجاد می کند.

وقتی گردش خون شما بسیار اسیدی است ، کلسیم (یک ماده قلیایی دیگر) را از استخوان ها برای تنظیم سطح pH می گیرد ، بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از پوکی استخوان ، خوردن مقدار زیادی سبزیجات برگ سبز قلیایی است.

خوردن خنثی

نشاسته ، قند و روغن طبیعی

اخرین حرف

یکی از ویژگیهای خوب رژیم قلیایی برای کاهش وزن ، استفاده از میوه ها و غذاهای سالم است که به کاهش وزن و همچنین ارتقاء سلامت کمک می کند.

برخی از عاداتی که باعث اسیدی شدن می شوند عبارتند از مصرف الکل و مواد مخدر ، مصرف زیاد کافئین ، مصرف زیاد آنتی بیوتیک ها ، استرس ، شیرین کننده های مصنوعی ، کمبود فیبر در رژیم غذایی ، عدم ورزش ، مصرف زیاد گوشت حیوانات ، استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی و بهداشتی ، مواد شیمیایی ، قرار گرفتن در معرض رنگهای خوراکی و نگهدارنده ها برای سلامتی مضر است.

دیدگاهتان را بنویسید