دکتر متخصص تغذیه باورهای غلط انوشه در مورد اندازه و اندازه بدن


باورهای غلط در مورد اندازه و ابعاد بدن

افراد بسیار دقیق و دقیق ، بدترین دشمنان هستند ، زیرا همیشه در مورد خود حرف های منفی می زنند. آنها از بدن خود خجالت می کشند و فکر می کنند تناسب اندام از ارزش و قیمت آنها نمی کاهد. چنین افرادی فکر می کنند که ارزش های آنها بستگی به ترازویی دارد که روی آن قدم می گذارند یا آینه ای که به آن نگاه می کنند. ارزشها چیزی است که برای آنها واقعی است یا آنچه انجام می دهند.

آنها با اندازه بدن و مقیاس برآورد شده خود مشکل دارند و این بر روابط اجتماعی ، کار و تصمیمات روزانه آنها تأثیر می گذارد.

در جامعه ای که کاهش وزن ارزش و ارتقاء پیدا می کند ، جای تعجب نیست که نارضایتی از وزن بدن در میان افرادی که اضافه وزن یا چاقی دارند حاکم باشد.

تفاوت بین “ایده آل” و “واقعی” اغلب از نظر اندازه بدن ، ظاهر ظاهری ، اجتناب از موقعیت ها و مکان های اجتماعی تعیین می شود.

ناراضی ترین قسمت های بدن معمولاً در ناحیه کمر ، شکم ، ران و باسن است. نارضایتی از اندازه و ابعاد بدن معمولاً با عزت نفس پایین و حتی علائم افسردگی همراه است.

خوشبختانه درک نادرست از اندازه بدن برای افراد اقلیت مشکل ساز است و عموماً افرادی را شامل می شود که قصد دارند وزن زیادی از دست بدهند یا دارای نسبت مناسب و اندام استاندارد هستند.

نارضایتی جدی از شکل ، فرم و اندازه بدن یک عارضه بالینی به نام اختلال بدشکلی بدن (BDD) است که در تعداد کمی از زنان چاق رخ می دهد.

افرادی که تصویر منفی از بدن خود دارند در برنامه های کاهش وزن موفق تر از کسانی هستند که به بدن خود مثبت نگاه می کنند. مطالعه بر روی دو گروه از افرادی که از ساختار بدن خود ناراضی بودند و از ساختار بدن خود راضی بودند ، نشان داد که تنها 26 درصد از افرادی که از بدن خود ناراضی هستند ، توانستند BMI خود را دو برابر کاهش دهند. در حالی که این مقدار در گروه مقابل 63 درصد است.

برنامه های کاهش وزن با هدف بهبود ظاهر بدن معمولاً پس از مدتی دنبال نمی شوند. اگرچه برنامه های کاهش وزن بر تغییرات رژیم غذایی متمرکز است و دستاوردهای سلامتی بیشتر دنبال می شود ، اما افرادی که آنها را دنبال می کنند تغییرات رفتاری مثبت درازمدتی از خود نشان می دهند.

مشکلات اندازه و ابعاد بدن می تواند بزرگترین مانع برای کاهش و حفظ وزن باشد. این به این دلیل است که نارضایتی از بدن در پایان برنامه کاهش وزن (حتی اگر شخصی در برنامه خود موفق باشد) می تواند منجر به اقدامات بیش از حد و نادرست در نتیجه افزایش وزن شود.

افرادی که از رژیم غذایی پیروی می کنند نسبت به افرادی که بیشتر با رژیم غذایی خود هماهنگ هستند از ساختار و اندازه بدن خود ناراضی هستند.

افرادی که رژیم غذایی سختی دارند علائم نوسانات خلقی و نارضایتی از اندازه بدن را دارند.

در مورد فرم بدن خود واقع بین باشید.

برای برخی افراد اندازه گیری دور کمر و باسن و میزان از دست دادن آنها از آنچه برای یک زندگی سالم انجام می دهند مهمتر است. این می تواند به یک چرخه اشتباه و منفی تبدیل شود. تصویر نادرست از بدن منجر به تصویر کاذب ، عزت نفس پایین و احساس عدم کفایت می شود. عزت نفس پایین می تواند مانعی برای هر شیوه زندگی سالم باشد.

شکستن این چرخه می تواند با درست بودن اندازه بدن شروع شود.

بین اصطلاح “ظاهر ظاهری” (یعنی ظاهر شخص) و “ادراک فیزیکی” (نحوه فکر فرد در مورد بدن) تفاوت زیادی وجود دارد.

معمولاً همه از برخی جنبه های بدن خود ناراضی هستند. اما اگر این نارضایتی فرد را از پذیرفتن خود و ارزش و ارزشی که برایش تعیین کرده است باز دارد و ارتباط اجتماعی او را مختل کند ، به درمان و مشاوره نیاز دارد.

در اینجا چند پیشنهاد در مورد نحوه ظاهر شدن یا قرار ملاقات برای درمان آکنه آورده شده است:

  • لیستی از ویژگیهای خوب که یک فرد می تواند در زندگی به آن افتخار کند ، تهیه کنید. زیرا اینها ارزشهای واقعی هستند ، نه تصویر بدن انسان یا شکل نشان داده شده با ترازو.
  • تصور کنید که شما به دنیایی منتقل شده اید که تحت کنترل کارمی ارل قرار دارد.
  • کنترل بدن خود را متوقف کنید. کنترل روزانه بدن را متوقف کنید ، مانند نگه داشتن پهلوها با انگشتان دست یا دقت در ران ، باسن و شکم جلوی آینه. (این باعث می شود بدن آن را منفی و منفی درک کند).
  • از تمرکز روی یک نقطه تماس اجتناب کنید و کل بدن را خم کنید.
  • پهلوها و شکم را بین دو انگشت نگه ندارید یا اندازه نگیرید. زیرا این عمل دقیق نیست و منجر به تصور غلط بعدی می شود.
  • سعی کنید چشم ها را به بدن و جلوی آینه معطوف کنید.
  • مثبت فکر کنید. اظهارنظرهای انتقادی در مورد تصویر بدن ، مانند “من چاق هستم” یا “من زشت و وحشتناک به نظر می رسم” ، فقط درک منفی شما از بدن را افزایش می دهد. این مکالمات منفی را به مکالمات مثبت تبدیل کنید (این رفتار آگاهانه افکار را بر اساس دانش ، آگاهی و واقعیت بازسازی می کند). لیستی از کلمات مثبت درباره افکار و احساسات در مورد بدن تهیه کنید و از کلمات منفی استفاده نکنید. آنها اغلب کلمات انتقادی می گویند. آنها قانع کننده تر می شوند و اثر آن ماندگار است. هنگام توصیف بدن خود چربی ، زشتی و غیره. از اصطلاحات دیگر مانند بزرگ و بزرگ به جای کلمات منفی مانند استفاده کنید. به جای این که بگویید بدن من شبیه توده چربی است ، مثلاً بگویید که 90 کیلو وزن دارم یا همیشه لباس های تمیز و مرتب می پوشم و امیدوارم لباس های شیک و شیک تری بپوشم.
  • با خود به عنوان یک دوست محترم رفتار کنید.
  • از بدن خود لذت ببرید و غیره. ارتباطات اجتماعی بیشتر ، اعتماد به نفس و تشویق ، خرید لباس جدید ، ایجاد روابط جدید از اهداف مهم افرادی است که از ساختار بدن خود ناراضی هستند. تعیین هدف آگاهانه به شما کمک می کند احساس بهتری نسبت به بدن خود داشته باشید. مدل مو ، آرایش جدید ، لباس زیبا و … در ظاهر شما. بر نکات مثبت و مهم دیگر تمرکز کنید ، مانند.
  • به فعالیتها و وظایفی که قبلاً از آنها لذت می بردید و اکنون آنها را رها کرده اید فکر کنید و آنها را کنار بگذارید و دوباره انجام دهید.
  • مواردی را بنویسید که به بدن شما کمک می کند از آن لذت بیشتری ببرد ، مانند ورزش ، رفتن به کلاس یوگا ، گوش دادن به موسیقی آرامش بخش ، حمام گرم ، استفاده از عطر و غیره. احساس داشتن اندام خوب را افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید