روندا پاتریک در مورد ویتامین C


این مقاله قبلاً در ۶ ژوئن ۲۰۲۰ منتشر شده بود و با اطلاعات جدید به روز شده است.

ویتامین C، یک ویتامین محلول در آب که به وفور در میوه ها و سبزیجات یافت می شود، یک ماده مغذی ضروری است که انسان باید از رژیم غذایی یا مکمل های خود دریافت کند. ویتامین C که به نام اسید اسکوربیک نیز شناخته می شود، شاید بیشتر به دلیل خواص آنتی اکسیدانی اش شناخته شده باشد – خواصی که به دلیل توانایی اهدای الکترون به مولکول های اکسید شده حفظ می شود.

در ویدئوی بالا، روندا پاتریک، دکترا، ویتامین C را به طور عمیق مورد بحث قرار می‌دهد و همه چیز را از اثرات آن بر عملکرد سیستم ایمنی و عفونت‌های ویروسی گرفته تا فراهمی زیستی اشکال و تجویزهای مختلف ویتامین C، مانند خوراکی یا داخل وریدی – به‌علاوه موارد بسیار، پوشش می‌دهد. بیشتر. اگر دوست دارید بدانید ویتامین C چگونه می تواند برای سلامتی شما مفید باشد، این ویدیو را حتما ببینید.

نقش های فراوان ویتامین C در سلامتی شما

ویتامین C، حتی در مقادیر کم، از پروتئین‌ها، لیپیدها و حتی DNA و RNA بدن شما در برابر گونه‌های فعال اکسیژنی که در طول متابولیسم طبیعی و همچنین به دلیل قرار گرفتن در معرض سموم (مانند دود سیگار و آلودگی هوا) تولید می‌شوند، محافظت می‌کند.

به گفته پاتریک، ویتامین C همچنین در بیوسنتز کلاژن، کارنیتین و کاتکول آمین‌ها نقش دارد و به این ترتیب، ویتامین C در عملکرد سیستم ایمنی، بهبود زخم، متابولیسم اسیدهای چرب، تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی و تشکیل عروق خونی و همچنین سایر موارد مشارکت دارد. فرآیندها و مسیرهای کلیدی.”۱

ویتامین C داخل وریدی (IV) همچنین در کمک به درمان عفونت‌های ویروسی و سرطان، نویدبخش بوده است، در حالی که ویتامین C در فرآیند پردازش سایر ویتامین‌ها، مانند ویتامین E، که از فرم اکسید شده آن بازسازی می‌شود، نیز نقش دارد. ویتامین C همچنین آهن از منابع غذایی را در دسترس زیستی‌تر می‌کند، زیرا جذب روده آهن غیرهم را افزایش می‌دهد.۲

ویتامین C و عملکرد سیستم ایمنی

نقش ویتامین C در عملکرد سیستم ایمنی قابل توجه است. به گفته پاتریک، این ماده تولید گلبول‌های سفید خون، به ویژه نوتروفیل‌ها، لنفوسیت‌ها و فاگوسیت‌ها را تحریک می‌کند و عملکرد طبیعی سلول‌ها را تقویت می‌کند، مانند توانایی آن‌ها در شناسایی، حرکت به سمت و جذب پاتوژن‌ها.۳

ویتامین C همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان در سلول های شما عمل می کند و به محافظت از سلول های ایمنی در برابر آسیب کمک می کند و ممکن است باعث تولید اینترفرون شود که به دفاع در برابر ویروس ها کمک می کند.

همچنین شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه ویتامین C ممکن است در برخی موارد اختلال عملکرد ایمنی ناشی از ورزش کمک کند. در حالی که ورزش به طور کلی برای عملکرد سیستم ایمنی مفید است، ورزش بیش از حد یا تمرینات با شدت بالا مکرر می تواند بر سیستم ایمنی بدن تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، در مورد دوندگان ماراتن، اسکی بازان و سربازان، کسانی که از مکمل ویتامین C استفاده می کردند ۵۰ درصد کمتر دچار سرماخوردگی می شدند.۴

اثرات ضد سرماخوردگی ویتامین C از جمله مواردی است که بیشتر مورد مطالعه قرار گرفته است و تحقیقات نشان می دهد که استفاده از ویتامین C به صورت پیشگیرانه و همچنین درمانی در شروع علائم سرماخوردگی ممکن است علائم و مدت سرماخوردگی را کاهش دهد.۵ همچنین ممکن است در برابر COVID-19 مفید باشد.

در مصاحبه ۱۷ مارس ۲۰۲۰ من با دکتر. اندرو ساول، سردبیر سرویس خبری Orthomolecular Medicine، او به تماس با یک پزشک کره جنوبی اشاره می کند که به بیماران و کارکنان پزشکی ۱۰۰۰۰۰ واحد بین المللی ویتامین D به همراه ۲۴۰۰۰ میلی گرم (۲۴ گرم) تزریق می کند. ) از ویتامین C IV. سائول می گوید: «او گزارش می دهد که این افراد ظرف چند روز خوب می شوند.

همانطور که توسط Saul توضیح داده شد، ویتامین C در دوزهای بسیار بالا به عنوان یک داروی ضد ویروسی عمل می کند و در واقع ویروس ها را از بین می برد. در حالی که دارای فعالیت ضد التهابی است، که به جلوگیری از آبشار سیتوکین‌های عظیم مرتبط با عفونت شدید SARS-CoV-2 کمک می‌کند، ظرفیت ضد ویروسی آن احتمالاً ارتباط بیشتری با حذف‌کننده رادیکال‌های آزاد غیرمحدود دارد.

پاتریک همچنین خاطرنشان کرد که ویتامین C ممکن است در برابر بیماری های تنفسی محافظت کند. در یک مطالعه، افرادی که بالاترین سطح ویتامین C را داشتند، ۱۵ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های تنفسی و ۴۶ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان ریه در مقایسه با افرادی که کمترین سطح را داشتند، داشتند.۶

علاوه بر این، ویتامین C برای کمک به دفاع از ریه که در بحبوحه همه‌گیری COVID-19 معنای جدیدی پیدا می‌کند، به خوبی شناخته شده است. به گفته پاتریک:۷

“سیستم ایمنی ذاتی ریه ها جزء جدایی ناپذیر سیستم دفاعی بدن است که از بدن در برابر قرار گرفتن در معرض اکسیدان ها و عوامل بیماری زا استنشاقی محافظت می کند… ظرفیت دفاعی ریه ویتامین C توسط داده های قوی نشان می دهد که دریافت ویتامین C از انسداد مزمن محافظت می کند. بیماری ریوی، فیبروز ریوی، و سایر بیماری های تنفسی، از جمله سرطان ریه.

اما این ویژگی با توجه به نگرانی های اخیر در مورد عوارض مرتبط با COVID-19، مانند ذات الریه و آسیب حاد ریه، که اغلب نیاز به حمایت تهویه مکانیکی دارند، اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

داده های اپیدمیولوژیک و مشاهداتی نشان می دهد که مصرف بیشتر ویتامین C با خطر کمتر ابتلا به ذات الریه همراه است و همچنین ثابت شده است که این ویتامین در کاهش مدت زمانی که بیماران تحت تهویه مکانیکی قرار می گیرند، به ویژه در بیمارانی که به بیش از ۲۴ تهویه نیاز دارند، موثر است. ساعت ها پشتیبانی تنفسی.”

ویتامین C و سرطان

یکی دیگر از زمینه های هیجان انگیز تحقیقات ویتامین C مربوط به سرطان. تحقیقات نشان می دهد که ویتامین C IV ممکن است در مقایسه با شیمی درمانی به تنهایی، بقا را افزایش دهد، حتی برای سرطان پانکراس و تخمدان، که از مرگبارترین سرطان ها هستند. پاتریک به دو مطالعه روی بیماران مبتلا به سرطان لوزالمعده اشاره می‌کند که نشان می‌دهد ویتامین C داخل وریدی به کاهش اندازه تومور و افزایش بقای طولانی‌تر بدون پیشرفت کمک می‌کند.۸

ویتامین C همچنین منجر به بهبود کیفیت زندگی بیماران سرطانی می شود. در یک مطالعه روی ۳۹ بیمار مبتلا به سرطان نهایی، ویتامین C IV منجر به بهبود وضعیت جسمی، عاطفی و شناختی و همچنین کاهش خستگی، تهوع، استفراغ، درد و کاهش اشتها شد.۹

از آنجایی که درمان های مرسوم سرطان اغلب منجر به عوارض جانبی قابل توجهی از جمله آسیب های جسمی، عاطفی، شناختی و جنسی می شود، استفاده از ویتامین C به عنوان مکمل برای بهبود کیفیت زندگی می تواند یک بهبود قابل توجه باشد.

ویتامین C برای سلامت قلب و مغز

ویدئوی پاتریک همچنین نقش ویتامین C را به عنوان یک عامل محافظ قلب و همچنین واسطه سلامت مغز ایفا می کند. برای شروع، ویتامین C برای محافظت در برابر فشار خون بالا و همچنین کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا یا پیش فشار خون شناخته شده است.۱۰

ویتامین C همچنین به عنوان یک درمان برای ایسکمی و آسیب پرفیوژن، که می تواند پس از حمله قلبی یا سکته مغزی رخ دهد، امیدوار کننده است و منجر به افزایش التهاب و آسیب اکسیداتیو می شود. پاتریک توضیح داد: “ویتامین C ممکن است در کاهش آسیب میوکارد تا حدی با کاهش استرس اکسیداتیو موثر باشد.”۱۱ در مغز شما، ویتامین C نیز ضروری است. به گفته پاتریک:۱۲

ویتامین C در غلظت های بالایی در مغز، به ویژه در ناحیه هیپوکامپ و قشر پیشانی – مناطقی که در تثبیت حافظه، یادگیری و جنبه های عملکرد اجرایی نقش دارند، یافت می شود.

در واقع، در یک مثال کلاسیک از تریگر کردن منابع بدن بر اساس نیاز، مغز ویتامین C را در مواقع کمبود به هزینه سایر بافت ها حفظ می کند. این برای بقای ما حیاتی است: شواهد نشان می‌دهد که ویتامین C در طول عمر از رشد تا سن بالاتر در مغز نقش دارد.

با توجه به خواص آنتی اکسیدانی ویتامین C، ممکن است به کاهش خطر بیماری های عصبی مانند بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون، بیماری هانتینگتون و مولتیپل اسکلروزیس کمک کند زیرا آسیب اکسیداتیو را کاهش می دهد. پاتریک می‌گوید: «ویتامین C همچنین برای تنظیم انتقال‌دهنده‌های عصبی، تشکیل مدارهای عصبی و بسیاری دیگر از عملکردهای کلیدی مغز مهم است.۱۳

ویتامین C به عنوان “درمان همه چیز”

پاتریک برنده دوبار جایزه نوبل را توصیف می کند. انتشارات لینوس پاولینگ در سال ۱۹۷۰ در مورد ویتامین C و سرماخوردگی به عنوان انگیزه ای که ویتامین C را وارد قلمرو یک درمان در ذهن عموم مردم کرد. در حالی که این یک اغراق است – ویتامین C نمی تواند درمان کند – واقعاً قابل توجه است که به نظر می رسد ویتامین C چقدر از شرایط مختلف سود می برد. گذشته از اینکه یک آنتی اکسیدان و عامل ضد عفونی است، پاتریک مزایای ویتامین C را برای موارد زیر شرح می دهد:

پنومونی

آسم

انقباض برونش ناشی از ورزش

اکسیداسیون اسیدهای چرب

سپسیس

میوکاردیت در کودکان

تبخال

عفونت ویروس اپشتین بار

باروری و تولید مثل

التهاب

سرطان ریه

سرماخوردگی و سایر بیماری های تنفسی

فراهمی زیستی ویتامین C بر اساس فرم متفاوت است

تفاوت هایی در فراهمی زیستی ویتامین C بسته به شکل آن وجود دارد. هم فراوانی و هم دوز ویتامین C بر سطح شما تأثیر می گذارد، اما مصرف آن به صورت خوراکی یا IV نیز تأثیر خواهد داشت.

پاتریک توضیح می‌دهد: «به عنوان مثال، ویتامین C خوراکی در روده کوچک از طریق انتقال‌دهنده‌های تخصصی که در معرض اشباع هستند جذب می‌شود، اما ویتامین C داخل وریدی روده را دور می‌زند و غلظت خون و بافت را به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از غلظت‌های خوراکی به دست می‌آورد». . .۱۴

ویتامین C IV ممکن است منجر به غلظت خون تا ۷۰ برابر بیشتر از دوز خوراکی معادل شود.۱۵ همانطور که گفته شد، ویتامین C لیپوزومی، که در آن ویتامین C در یک ذره لیپیدی محصور شده است، ممکن است فراهمی زیستی ویتامین C خوراکی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

پاتریک با استناد به مطالعه‌ای روی ۲۰ نفر که دوز ۱۰ گرمی خوراکی رایگان دریافت کرده بودند، می‌گوید: «چند مطالعه نشان می‌دهد که فراهمی زیستی خوراکی ویتامین C را می‌توان در صورت مصرف به شکل لیپوزومی افزایش داد، که نمایه منحصربه‌فردی از فراهمی زیستی خوراکی ایجاد می‌کند. ویتامین C یا ویتامین C لیپوزومی.۱۶

میانگین حداکثر غلظت پلاسمایی ویتامین C در شرکت‌کنندگانی که فرم آزاد دریافت کردند، تقریباً ۱۸۰ میکرومول در لیتر خون بود. با این حال، در میان آن‌هایی که فرم لیپوزومی مصرف کردند، میانگین حداکثر غلظت پلاسمایی آن ۳۰۰ میکرومول در لیتر خون بود. او گفت: ۷۰ درصد تفاوت.۱۷

من قویاً معتقدم که ویتامین C لیپوزومی برای بیرون کشیدن کیت دارویی شما برای بیماری های حاد ویروسی ضروری است. اگر قرار بود به شدت بیمار شوم، هر ساعت ۴ گرم ویتامین C لیپوزومی مصرف می‌کردم تا زمانی که احساس بهتری پیدا کنم، سپس شروع به کاهش دوز به آرامی طی چند روز پس از بهبود علائم می‌کنم.

بهترین منابع غذایی ویتامین C

من شخصا فقط ۱۰۰ میلی گرم مکمل ویتامین C مصرف می کنم و فقط زمانی که به طور منظم به گیلاس آسرولا تازه دسترسی نداشته باشم. من چندین درخت در ملک خود دارم که معمولاً هر چند هفته یک بار در ۹ ماه از سال برداشت دارند. هر آلبالو ۸۰ میلی گرم ویتامین C دارد، بنابراین در روزهایی که گیلاس می خورم به راحتی می توانم تا ۱۰ گرم ویتامین C دریافت کنم.

طیف گسترده ای از غذاها سرشار از ویتامین C هستند، از جمله فلفل قرمز، جعفری، بروکلی، کیوی، توت فرنگی، گواوا، گوجه فرنگی و همه مرکبات. اگر این غذاها را به صورت روزانه مصرف کنید، می توانید مقادیر قابل توجهی ویتامین C را از رژیم غذایی خود دریافت کنید.

البته به خاطر داشته باشید که پختن حدود ۲۵ درصد از ویتامین C موجود در غذاها را از بین می برد.۱۸ خوشبختانه، بسیاری از غذاهای غنی از ویتامین C معمولا به صورت خام مصرف می شوند. اگر سالم هستید یا فقط بیماری خفیف دارید، مطمئناً می توانید از این نوع غذاهای کامل استفاده کنید، و حتی ممکن است ترجیح داده شوند، اما اگر می خواهید بیماری را درمان کنید، بهترین گزینه استفاده از ویتامین C به صورت مکمل است. لیپوزومی یا IV علاوه بر این، به گفته پاتریک:۱۹

شایان ذکر است که برخی از دانشمندان بر این باورند که شواهد قانع کننده از افزایش RDA برای ویتامین C به ۲۰۰ میلی گرم در روز برای بزرگسالان پشتیبانی می کند. در حالی که هدف توصیه های فعلی کاهش خطر ابتلا به اسکوربوت است، مصرف بیشتر می تواند سطوح بافت را اشباع کند و به طور بالقوه کاهش دهد. خطر بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی، سکته مغزی، سرطان، و اختلال متابولیک.”

برخی از جمعیت‌ها، از جمله افرادی که سیگار می‌کشند، الکل مصرف می‌کنند یا مبتلا به بیماری التهابی روده هستند، ممکن است به افزایش مصرف ویتامین C نیاز داشته باشند، اما برخی تحقیقات نشان می‌دهند که کمبود ویتامین C ممکن است شایع‌تر از آن چیزی باشد که تصور شود.

جالب اینجاست که یک مطالعه مقطعی مبتنی بر جمعیت روی تقریباً ۱۵۰ بیمار بستری شده در یک بیمارستان آموزشی بزرگ در کانادا نشان داد که ۶۰ درصد از بیماران سطح ویتامین C پلاسما کمتر از حد مطلوبی داشتند و ۱۹ درصد کمبود داشتند، با سطوح نزدیک به سطوح مرتبط با اسکوربوت. پاتریک خاطرنشان کرد.۲۰ واضح است که ویتامین C یکی از مواد مغذی است که همه باید به اندازه کافی از آن استفاده کنند، اما اگر بیمار شدید، ویتامین C اهمیت بیشتری پیدا می کند.

پاتریک می‌گوید: «ویتامین C ممکن است به‌ویژه برای افراد بدحال، به‌ویژه افرادی که دارای عفونت‌های ویروسی هستند، که معمولاً سطح ویتامین C خونشان در مقایسه با افراد سالم پایین‌تر است، مفید باشد.» بنابراین علاوه بر مصرف روزانه غذاهای غنی از ویتامین C، ویتامین C را در مواقع بیماری در نظر داشته باشید. خوشبختانه، پاتریک اضافه می کند، “به استثنای برخی موارد، مکمل های ویتامین C خوراکی و داخل وریدی بی خطر، قابل تحمل و سمیت کم نشان داده شده است.”۲۱