رژیم اینترنتی | متخصص تغذیه و رژیم درمانی بالینی


رژیم غذایی اینترنتی گفته می شود که این رژیم با ارسال اطلاعات و مشخصات به بهترین متخصص تغذیه به صورت آنلاین خریداری می شود. رژیم خود را بصورت آنلاین یا حضوری دنبال کنید متخصص تغذیه آنچه دریافت می کنید وعده های غذایی و میان وعده های اولیه بر اساس اطلاعاتی است که به متخصص تغذیه خود می دهید.

یک رژیم غذایی سالم باید به حفظ و بهبود سلامت کلی بدن کمک کند و شامل همه مواد مغذی ، مایعات ، اسیدهای آمینه ، اسیدهای چرب ضروری ، ویتامین ها و موارد دیگر باشد. در برخی موارد ، بسته به نوع بیماری ، فرد باید از رژیم غذایی خاصی به نام رژیم درمانی پیروی کند.

هدف رژیم غذایی آنلاین چیست؟

با افزایش نگرانی های زندگی ، مردم به طور کلی زمان کافی برای مراجعه حضوری به مشاوره تغذیه خوب ندارند ، بنابراین پزشک برنامه رژیم غذایی را به صورت آنلاین تهیه کرده است. به این ترتیب ، فرد وارد وب سایت پزشک متخصص مورد نیاز می شود ، فرم رژیم غذایی آنلاین را پر می کند و پس از چند روز ، متخصص تغذیه آنها را بررسی می کند و برنامه رژیم غذایی مناسب را برای فرد ارسال می کند.

توجه داشته باشید که نکات تغذیه ای در مورد رژیم غذایی اینترنتی نیز با شماست و در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید آن را با وی در میان بگذارید.

تفاوت بین رژیم آنلاین و بودن چیست؟

برخی تصور می کنند که ممکن است این دو رژیم غذایی متفاوت باشند ، اما اینطور نیست و تنها تفاوت این است که شما با رژیم غذایی به مطب پزشک می روید و شخصاً س questionsال می کنید. رژیم آنلاین سوالات و اطلاعات نوشته می شود.

از رژیم های غیر اصولی پیروی نکنید:

برخی از افراد سعی می کنند با کنار گذاشتن برخی غذاها وزن خود را کاهش دهند ، که به هیچ وجه درست نیست ، زیرا همه از تغذیه اطلاعات کافی ندارند و بنابراین می توانند رژیم خود را حفظ کنند. با رژیم غذایی با یکی متخصص تغذیه خوب مقدار کمی از غذاهای خاص بخورید و مطمئن شوید که وزن خود را کاهش می دهید.

رژیم غذایی اینترنتی

مقاله رژیم غذایی آنلاین را بیشتر بخوانید

یک رژیم غذایی سالم چیست؟

رژیم غذایی سالم به معنای اعمال محدودیت های شدید ، کاهش وزن غیر منطقی یا از دست دادن غذاهای مورد علاقه نیست. برعکس ، این بدان معنی است که احساس خوبی داشته باشید ، انرژی بیشتری داشته باشید ، سلامتی خود را بالا ببرید و روحیه خود را بالا ببرید.

تغذیه سالم کار سختی نیست. اگر با رژیم غذایی و دستور العمل های رژیم غذایی مخلوط شده اید ، تنها نیستید. در اینجا دکتر متخصص تغذیه شادنوش اطلاعات کاملی در مورد غذاهای خوب و مناسب به شما می دهد.

حقیقت این است که حتی اگر برخی غذاها یا غذاهای خاص تأثیر مثبتی بر روحیه فرد داشته باشند ، رژیم کلی شما مهم است. اساس رژیم غذایی سالم جایگزینی غذاهای فرآوری شده با غذاهای واقعی است. غذاهایی که تا حد امکان به غذاهای تهیه شده در طبیعت نزدیک هستند ، می توانند تفاوت چشمگیری در افکار ، ظاهر و احساسات شما ایجاد کنند.

با این دستورالعمل های ساده ، می توانید یک رژیم غذایی خوشمزه ، مغذی و متنوع ایجاد کنید که برای بدن و ذهن شما مفید است.

اصول تغذیه سالم

نیازی نیست نمونه های خاصی را از رژیم غذایی خود حذف کنید ، اما می توانید سالم ترین گزینه ها را از هر نمونه انتخاب کنید.

  • پروتئین- به شما انرژی می دهد تا بلند شوید و کار کنید و عملکردهای تشخیصی و مرتبط با خلق و خوی خود را مدیریت کنید. مصرف بیش از حد پروتئین می تواند برای افراد مبتلا به بیماری کلیوی خطرناک باشد. مطالعات نشان می دهد که بسیاری از ما به پروتئین با کیفیت احتیاج داریم ، به ویژه با افزایش سن.
  • چربی- همه روغنها یکسان نیستند. همانطور که چربی های بد خطر ابتلا به برخی بیماری ها را افزایش می دهند ، چربی های خوب نیز از مغز و قلب شما مراقبت می کنند. چربی هایی مانند امگا 3 برای سلامت جسمی و روحی ضروری هستند.
  • مادام العمر- خوردن غذاهای سرشار از فیبر می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی ، سکته مغزی و دیابت کمک کند. فیبر همچنین می تواند پوست را بهبود بخشد و به کاهش وزن کمک کند.
  • کلسیم- کمبود کلسیم در رژیم غذایی با اضطراب ، افسردگی و مشکلات خواب ارتباط دارد. صرف نظر از جنسیت و سن ، خوردن غذاهای غنی از کلسیم و دریافت منیزیم ، ویتامین D و پتاسیم کافی برای انجام کلسیم ضروری است.
  • کربوهیدرات- کربوهیدراتها منبع اصلی انرژی هستند. با این حال ، بیشتر آنها باید از کربوهیدراتهای پیچیده و تصفیه نشده (سبزیجات ، غلات و میوه ها) به جای شکر و کربوهیدراتهای تصفیه شده تهیه شوند. توقف نان سفید ، نان خامه ای ، نشاسته و شکر می تواند از افزایش سریع قند خون ، نوسانات خلقی و تشکیل انرژی و چربی ، به ویژه در اطراف کمر جلوگیری کند.

رژیم غذایی اینترنتی

از رژیم غذایی سالم پیروی کنید.

بهترین دستاورد این است که هر از گاهی تغییرات کوچکی ایجاد کنید. حفظ هدف در سطح ملایم می تواند به شما در دستیابی به نتایج طولانی مدت کمک کند و باعث شود بدن شما از غذاهای مورد علاقه خود محروم باشد.

با برداشتن قدم های کوچک و قابل کنترل ، مانند افزودن سالاد به رژیم غذایی خود یکبار در روز ، به رژیم غذایی سالم فکر کنید. هنگامی که این تغییرات کوچک به یک عادت تبدیل شد ، می توانید به افزودن گزینه های سالم ادامه دهید.

خود را برای موفقیت آماده کنید.

همه چیز را ساده نگه دارید تا برای موفقیت آماده شوید. رژیم غذایی سالم نباید سخت باشد. به جای نگرانی در مورد شمارش کالری ، به مواردی مانند رنگ ، تنوع و طراوت فکر کنید. اجتناب از غذاهای فرآوری شده و انتخاب مواد تازه را در نظر بگیرید.

غذای خود را آماده کنید. تغییرات درست را در رژیم غذایی خود ایجاد کنید. برچسب های مواد غذایی را بخوانید تا بدانید چه مقدار قند یا چربی های مضر در غذاهای فرآوری شده وجود دارد. به احساسی که بعد از غذا دارید توجه کنید و سعی کنید با انتخاب گزینه های تغذیه سالم بدن خود را هیدراته نگه دارید.

اعتدال: در همه رژیم های سالم مهم است

اعتدال در رژیم غذایی به معنای خوردن به اندازه بدن است. برای بسیاری از ما ، اعتدال به معنای خوردن کمتر از نیاز بدن است. اما این بدان معنا نیست که غذاهای مورد علاقه خود را حذف کنید. محدودیتی برای خوردن غذاهای مورد علاقه خود از یک وعده دیگر به شرط رعایت غذاهایی که در وعده های دیگر مصرف می کنید وجود دارد.

کاهش وعده ها را در نظر بگیرید. مدتی قبل از سیر شدن غذا را متوقف کنید ، زیرا ارسال پیام کامل به مغز زمان می برد. در صورت امکان ، با دیگران غذا بخورید. غذا خوردن به تنهایی ، به ویژه در مقابل تلویزیون یا کامپیوتر ، می تواند منجر به پرخوری شود. میان وعده ها را در خانه محدود کنید. به جای خرید تنقلات و تهیه آنها در خانه ، گزینه های سالم را انتخاب کنید و وقتی می خواهید به خودتان پاداش بدهید ، بیرون بروید و میان وعده مورد علاقه خود را از بیرون تهیه کنید.

اغلب ما همیشه سیری نمی خوریم. گاهی اوقات ما برای از بین بردن استرس یا برای از بین بردن احساسات ناخوشایند مانند غم ، تنهایی یا کسالت غذا می خوریم. با یادگیری راه های سالم برای مدیریت استرس و احساسات ، می توانیم غذاهایی را که می خوریم مدیریت کنیم.

از خوردن غذا در شب خودداری کنید. زود غذا بخورید و تا صبح روز بعد 14-16 ساعت چیزی نخورید. مطالعات نشان می دهد که خوردن تنها زمانی که بیشتر فعال هستید به سیستم گوارشی شما استراحت بیشتری می دهد و به حفظ وزن متعادل کمک می کند.

میوه ها و سبزیجات کالری کمی دارند و سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها و فیبر هستند. حداقل پنج وعده میوه و سبزیجات در روز بخورید.

دیدگاهتان را بنویسید