رژیم خام گیاهخواری چیست؟ | 15 روز رژیم گیاهخواری خام


رژیم خام گیاهخواری در قرن نوزدهم بین بسیاری از مردم رایج شد و در زیر مورد بحث قرار گرفته است.

همه چیز در مورد رژیم های خام گیاهخواری برای پاکسازی بدن

گیاهخواری خام رژیم جدیدی نیست ، اما در سالهای اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این رژیم غذایی با ترکیب قوانین این برنامه و یک برنامه غذایی خام ، فواید زیادی برای بدن دارد. شاید بتوان رژیم مدیترانه ای را همینطور در نظر گرفت.

در حالی که برخی این رژیم را برای کمک به محیط زیست و حفاظت از سیاره ما انتخاب می کنند ، برخی دیگر سعی می کنند از مزایای این رژیم استفاده کنند. این مزایا شامل کاهش وزن ، بهبود عملکرد قلب ، کاهش خطر ابتلا به دیابت و پاکسازی بدن است. در این مقاله با ویژگی ها ، مزایا و معایب این برنامه آشنا می شویم. برای داشتن برنامه رژیم لاغری کلیک کنید.

قوانین این رژیم

این شاخه ای از برنامه گیاهخواری است و طبق اسناد تاریخی ، از اواسط قرن 19 مورد استفاده قرار گرفته است. استفاده از هرگونه غذای با منشاء حیوانی را ممنوع می کند.

همچنین استفاده از گیاهان پخته شده ، سبزیجات و میوه ها با دمای بالای 48 درجه در این برنامه غذایی ممنوع است. این برنامه مبتنی بر خوردن مقدار زیادی میوه ، سبزیجات ، آجیل ، آجیل و حبوبات است. این برنامه غذایی از روش های دیگر پختن مانند مخلوط کردن ، خیساندن و خشک کردن میوه ها با آب میوه استفاده می کند.

افرادی که از این رژیم پیروی می کنند معتقدند که غذاهای پخته دارای خواص کمتری نسبت به شکل خام آنها هستند. به همین دلیل ، مردم این برنامه را برای استفاده از مزایای رژیم غذایی سالم تر انتخاب می کنند. استفاده از مکمل های غذایی در این برنامه چندان رایج نیست.

برای یادگیری: استویا در رژیم کتوژنیک

فواید

این برنامه فواید زیادی برای بدن دارد. این رژیم غذایی با کاهش فشار خون می تواند خطر بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهد.

محققان دریافتند افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند 75 درصد کمتر در معرض فشار خون بالا و 42 درصد کمتر در معرض حمله قلبی قرار دارند. این رژیم همچنین خطر ابتلا به دیابت و مشکلات گوارشی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

با وجود تمام مزایای فوق ، بهتر است از برنامه خام گیاهخواری زیر نظر پزشک متخصص پیروی کنید. عدم تعادل در دریافت مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن می تواند تعادل را بر هم زده و منجر به عوارض جدی مانند کم خونی ، پوکی استخوان و ضعف عضلانی شود. اگر از برنامه استاندارد پیروی نکنید ، سوء تغذیه نیز می تواند منجر به ناباروری و قاعدگی نامنظم شود.برنامه غذایی مناسب به شما در جذب مواد مغذی و همچنین دستیابی به تناسب اندام کمک می کند.

غذاهای گیاهی خام

غذاهای مجاز در برنامه خام گیاهخواری:
• میوه های خشک ، تازه و آب میوه های طبیعی
• سبزیجات تازه و خشک
• دانه ها و مغزهای خام
• لوبیای نارس

همچنین:

• شیر سبزیجات خام (رژیم کاهش وزن شیر)
• روغن نباتی خام
• روغن های گیاهی
• گیاهان دریایی

شیرین کننده های گیاهی مانند پودر نارگیل خام یا ساقه افرا
ادویه جات ترشی جات ، از جمله سرکه و سس سویا
غذاهایی که نمی توانید در برنامه گیاهی خام بخورید:
• میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات و دانه های پخته شده

دانه ها و آجیل بو داده
• نمک
• شکر و آرد
• آب میوه های صنعتی
• قهوه و چای

• الکل
غذاهای فرآوری شده و تنقلات مانند چیپس و شیرینی

بیشتر بدانید: کاهش وزن ران و پا

صبحانه خام گیاهخواری

صبحانه خام گیاهخواری

صبحانه در این برنامه ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• کیک شکلاتی خام توت سیاه
• اسموتی شکلاتی انرژی زا
• دانه های چیا و اسموتی توت شکلاتی
• اسموتی زمستانی

• اسموتی میوه سبز
• پنکیک موز تازه با کره بادام
• اسموتی سبز اسپیرولینا
گیاهخواری خام و پاکسازی بدن
ناهار خام گیاهخواری

غذاهای خام گیاهخواری می توانند شامل موارد زیر باشند.

سالاد آواکادو
• پرتقال تازه با قارچ
• سوپ گلابی تازه ، نعناع و آووکادو
• سالاد رنگین کمان

• قارچ طعم دار با سوپ روغن نباتی خام
• پستو ریحان و ماکارونی بادمجان

غذای خام گیاهخواری

ناهار این برنامه ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• رشته فرنگی بادمجان خام با سس گوجه فرنگی و ریحان
آنچوی سبزیجات با سس پنیر ، سالسا و آجیل
• لازانیا خام با بادمجان و گوجه فرنگی با سس پنیر و آجیل
• لازانیا خام با سبزیجات معطر و پستو و سس گوجه فرنگی

سم زدایی 40 روزه: رژیم سم زدایی چیست؟

چقدر با گیاهخواری خام وزن کم می کنیم؟

رژیم خام گیاهخواری از نظر کاهش وزن و تثبیت بسیار قوی بوده است. مطالعات نشان می دهد که این برنامه می تواند ذخایر چربی بدن را حدود 7-9.4 درصد کاهش دهد. مطالعه اخیر روی گروهی از گیاهخواران خام گزارش داد که آنها در عرض 3.5 سال 10 تا 12 کیلوگرم وزن کم کردند.

در زیر:

در طول هفت روز برنامه ، 8 کیلوگرم کاهش وزن مشاهده شد. این مطالعات نشان می دهد افرادی که بیشترین خام را در کار روزانه خود مصرف می کنند ، شاخص توده بدنی پایین تری دارند. البته باید توجه داشت که میزان کاهش وزن در طول این برنامه به عوامل مختلفی از جمله فعالیت بدنی ، پارامترهای ژنتیکی و میزان متابولیسم بدن بستگی دارد.

انواع رژیم های خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

انواع رژیم های خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

این برنامه به معنای پیروی از عادات غذایی خاص برای یک دوره معین است. برنامه های خام گیاهخواری به طور کلی به هفت ، 15 ، 21 و چهل روز تقسیم می شوند. در هر یک از این دوره ها ، افراد تا حد امکان از غذاهای حیوانی و غذاهای پخته خودداری می کنند.

جلوگیری از پرخوری در حالت استراحت می تواند نتایج را بهبود بخشد و کاهش وزن را تثبیت کند. از آنجا که کمبود مواد مغذی و ویتامین یک خطر معمول برای گیاهخواران است ، برنامه های خام گیاهخواری به طور کلی باید زیر نظر یک متخصص دنبال شود. تحت نظارت متخصص تغذیه ، این کمبودها جبران می شود و عوارض جانبی برنامه کاهش می یابد.

اگر به این برنامه علاقه دارید اما سابقه خوردن خام را ندارید ، بهتر است دوره های کوتاه مدت را زیر نظر متخصص شروع کنید و به تدریج دوره های کاهش وزن خود را تمدید کنید.

40 روز به صورت خام بخورید

رژیم خام 40 روزه

راه های زیادی برای ورود به غذاهای خام و دنبال کردن این برنامه به مدت چهل روز وجود دارد. سه روش اصلی وجود دارد:

وعده غذایی خام 40 روزه – 50٪ غذای خام: برای بسیاری از افراد ، پیگیری یک برنامه غذایی خام در وهله اول دشوار است. یک راه آسان برای شروع این برنامه این است که 50 درصد رژیم غذایی روزانه خود را به غذاهای خامه ای تبدیل کنید. در این استراتژی ، می توانید همه محصولات حیوانی را از برنامه خود حذف کرده و 50 درصد از غذای دریافتی روزانه خود را به مواد اولیه اختصاص دهید.

برای تبدیل رژیم غذایی خود به رژیم غذایی خام گیاهخواری ، بهتر است با گام های کوچکتر شروع کنید تا به بدن خود کمک کنید تا از رژیم غذایی جدید برای جلوگیری از شوک یا مشکلات گوارشی عادت کند. روش 50-50 را می توان به دو طریق اجرا کرد: 50٪ خام گیاهخواری و 50٪ غذاهای فرآوری شده.

این استراتژی توصیه نمی شود زیرا غذاهای فرآوری شده مانند چیپس و شیرینی ها کالری زیادی به بدن شما می افزایند زیرا ارزش غذایی زیادی ندارند. این می تواند روند کاهش وزن را پیچیده کند. روش دوم این است که 50٪ گیاهخواری خام و 50٪ غذاهای سالم پخته شده مصرف کنید. استراتژی دوم یک گزینه سالم تر برای پیروی از این برنامه و تغییر تدریجی عادات غذایی است

در زیر:

این برنامه 40 روزه – 80 eating خوردن خام: این استراتژی می تواند گام دوم در تبدیل عادات غذایی شما به یک گیاهخوار خام باشد. بدیهی است که پیروی از این روش می تواند فواید زیادی برای بدن به همراه داشته و سرعت کاهش وزن را افزایش دهد ، اما بهتر است در مورد 20 درصد دیگر این برنامه مراقب باشید.

انتخاب غذاهای سالم پخته شده در این بخش بسیار مهم است ، زیرا می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از ورود کالری و سموم اضافی به بدن جلوگیری کند.

برنامه غذای خام 40 روزه – 100٪ غذای خام: به این ترتیب ، همه غذاهای پخته از رژیم غذایی حذف می شوند. اگر رعایت چنین رژیمی به مدت 40 روز دشوار است ، می توانید از دوره های رژیم کوتاهتر یا روشهای 50-50 و 20-20-80 استفاده کنید تا بدن خود را به نخوردن غذاهای پخته عادت دهید.

در زیر منوی 100٪ غذای خام را برای 10 روز مرور می کنیم:

روز 1 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: سالاد و یک فنجان سوپ خام ؛ شام: همبرگر با سبزیجات خام پیچیده در سالاد ؛ شیرین: پودینگ خام چیا

روز دوم – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ ناهار: سبزیجات با سس و میوه ؛ شام: پاستا و سالاد آلفردو خام ؛ شیرینی: چیز کیک خام

روز 3 – صبحانه: گرانولای خام ؛ ناهار: سوپ خام و ساندویچ ؛ ناهار: سالاد بزرگ ؛ شیرین: قهوه ای خام

روز 4 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: ماکارونی با سس پستو خام ؛ ناهار: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ شیرین: سالاد میوه

روز 5 – صبحانه: اسموتی میوه ای ؛ ناهار: سالاد بزرگ با سوپ خام ؛ کتلت و سالاد سبزیجات خام ؛ شیرین: اسموتی توت فرنگی

روز 6 – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ ناهار: سالاد بزرگ ؛ شام: ساندویچ تاکو ؛ شیرین: قهوه ای خام

روز 7 – صبحانه: سالاد صبحانه ؛ ناهار: کتلت سبزیجات خام با سالاد ؛ شام: ماکارونی خام با سس آلفردو ؛ شیرین: پودینگ خام چیا

8. روز – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: سبزیجات با سس مخصوص ؛ ناهار: لازانیا خام ؛ شیرین: سالاد میوه

روز 9 – صبحانه: پنکیک خام ؛ ناهار: ماکارونی خام با سس پستو ؛ ناهار: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ شیرین: کیک شکلاتی خام

روز دهم – صبحانه: املت خام ؛ ناهار: سالاد ؛ شام: پیتزای خام ؛ شیرینی: چیز کیک خام
گیاهخواری خام و پاکسازی بدن

به مدت 15 روز به صورت خام بخورید

رژیم خام 15 روزه

برنامه غذایی 15 روزه خام می تواند در کوتاه مدت تأثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد. این برنامه می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند ، خواب شما را تنظیم کند ، سموم را از بدن خارج کرده و بین 3 تا 6 کیلوگرم وزن کم کند. می توانید این برنامه را به عنوان یک وعده غذایی 50-50 ، 20-80 یا 100٪ خام تماشا کنید.

گیاهخوار خام 21 روزه

یکی از استراتژی های رایج برای کاهش وزن و پاکسازی بدن ، پیروی از یک برنامه 21 روزه و یک دوره استراحت 7 روزه است. این دوره از این برنامه ، مانند نمونه هایی که تاکنون بررسی شده است ، می تواند در کوتاه مدت تأثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد.

در 21 روز می توانید سموم بدن خود را دفع کنید ، احساس سبکی و نشاط کنید و حدود 4-6 کیلوگرم وزن کم کنید. می توانید این دوره گیاهخواری خام را با 100 or یا غذاهای پخته همانطور که در قسمت های قبل ذکر شد دنبال کنید.

خلاصه مقاله

این برنامه یک برنامه غذایی جدید نیست ، اما در سالهای اخیر مورد توجه زیادی قرار گرفته است. در طول این برنامه ، مردم از غذاهای با منشاء حیوانی و غذاهای پخته اجتناب می کنند. این برنامه ها بر اساس مصرف سبزیجات ، میوه ها و حبوبات خام است. این رژیم غذایی می تواند به کاهش سریع وزن ، دفع سموم از بدن ، بهبود سیستم قلبی عروقی ، تقویت سیستم گوارش و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید