رژیم غذایی ذهن | مقالات ورزشی اصول کاهش وزن


اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، باید چربی های ذهنی را حذف کنید که منجر به کاهش چربی در ناحیه کمر می شود. بنابراین ، در واقع ، اولین قدم برای کاهش وزن با ذهن شروع می شود.

قبل از اینکه بتوانید از تغییرات فیزیکی مرتبط با کاهش وزن سالم لذت ببرید ، باید یک تغییر ذهنی ایجاد کنید که به شما کمک می کند عادت های بد قدیمی خود را کنار بگذارید. کلید شروع تحول این است که در مورد آن درست فکر کنید – شما می خواهید به جای رژیم غذایی برای کاهش سریع وزن ، شیوه زندگی واقعی خود را تغییر دهید. هدف خود را کنترل وزن در نظر بگیرید و به خاطر داشته باشید که می خواهید در آینده نزدیک به رژیم غذایی جدید و سالم خود پایبند باشید.

هر کسی بهانه های خودش را دارد. در حالی که سعی می کنید شیوه زندگی و رژیم غذایی خود را بهبود بخشید ، اکثر افراد تا زمانی که مشکل خاصی وجود نداشته باشد ، خوب عمل می کنند.

برای کاهش وزن باید صبور باشید

یکی از مشکلات ذهنی اصلی کاهش وزن ، خواستن بیش از حد یا خیلی سریع است و خوب است بدانید که تغذیه اکثر افراد با رژیم غذایی بسیار کند است.در واقع ، وقتی وزن خود را کاهش می دهید ، بهترین نتیجه را خواهید گرفت. به آرامی

خود را در وزن ایده آل خود تصور کنید

اگر می خواهید وزن کم کنید ، خود را لاغر نشان دهید. تصور کنید که از شش ماه آینده تا یک سال آینده خواهید آمد و فکر کنید که چقدر خوب خواهید بود و چه احساسی خواهید داشت بدون اضافه وزن.

عکس های قدیمی مربوط به زمان هایی که وزن خود را کاهش داده اید را بیابید و آنها را در جایی قرار دهید که یادآور آنچه می خواهید به آن برسید باشد. از خود بپرسید چه کار می کنید تا بتوانید آن را در سبک زندگی امروز خود بگنجانید. به کارهایی فکر کنید که می خواهید انجام دهید اما به دلیل وزن خود نمی توانید انجام دهید.

انتظارات واقع بینانه داشته باشید

وقتی پزشکان از بیماران می پرسند که چقدر می خواهند وزن خود را کاهش دهند ، بیماران به طور کلی بر اساس وزن ایده آل خود عددی می خواهند ، اما این چنین نیست. محدوده وزن واقعی را تعیین کنید ، نه عدد.

انتظار داشته باشید در مورد آینده خود احساس خوب و واقع بینانه داشته باشید

اهداف کوچک تعیین کنید

لیستی از اهداف کوچک تهیه کنید که به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک کند. این اهداف کوچک باید مواردی باشند که بدون خراب کردن زندگی ، شیوه زندگی شما را بهبود بخشد ، به عنوان مثال:

  • هر روز میوه و سبزیجات بیشتری بخورید
  • حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی در روز داشته باشید
  • به جای سیب زمینی سرخ شده همراه غذا سالاد سفارش دهید
  • تا بتوان از پله ها بالا رفت و نفس کشید

همه ما می دانیم که تغییر سخت است و ایجاد تغییرات زیاد بسیار دشوار است ، بنابراین کوچک شروع کنید و به تدریج شیوه زندگی خود را بهبود بخشید.

از حمایت عزیزان خود لذت ببرید

همه ما به حمایت نیاز داریم ، به ویژه در شرایط سخت. دوست ، عضو خانواده یا گروه حمایتی را پیدا کنید که بتوانید با آنها در ارتباط باشید. مطالعات نشان می دهد افرادی که به صورت حضوری و آنلاین با دیگران ارتباط برقرار می کنند ، عملکرد بهتری نسبت به افرادی که رژیم غذایی دارند و سعی می کنند این کار را به تنهایی انجام دهند ، دارند.

برنامه عملیاتی دقیق داشته باشید

وعده های غذایی سالم را برای هر شب ، روز بعد برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی از قبل 80٪ نبرد است. اگر مجهز به برنامه ریزی دقیق باشید ، نتایج بهتری خواهید گرفت.

سعی کنید برنامه تناسب اندام خود را به عنوان قرارهای ملاقات خود تنظیم کنید. به عنوان مثال ، غذاهای ناسالم را با میوه ها و سبزیجات خشک جایگزین کنید تا وسوسه نشوید.

با انجام چنین اقداماتی در زندگی خود ، سلامت خود را در اولویت قرار دهید و در نتیجه ، این رفتارهای سالم به بخشی عادی از زندگی شما تبدیل خواهد شد.

به خودتان پاداش دهید.

با یک سفر سینمایی ، مانیکور یا چیز دیگری که به شما احساس خوبی نسبت به دستاوردهای خود می دهد (غیر از پاداش غذا) ، به خودتان پاداش دهید.

برای دستیابی به اهداف کوچک یا از دست دادن چند اینچ کمر به خودتان پاداش دهید تا سخت کوشی خود را بشناسید و مراحلی را که برای سالم ماندن انجام می دهید یادداشت کنید.

عادات قدیمی را کنار بگذارید به

ترک عادات قدیمی سخت است ، اما اگر می خواهید در کاهش وزن موفق شوید ، نمی توانید مانند گذشته ادامه دهید.

به آرامی ، اما مطمئناً سعی کنید رفتارهایی که باعث افزایش وزن می شوند را شناسایی کرده و آنها را در مراحل کوچکی که به راحتی می توانید بدون احساس محرومیت انجام دهید ، به عقب برگردانید.

به عنوان مثال ، اگر سیب زمینی می خورید ، میان وعده خود را از یک کوکی یا چیپس به یک تکه میوه تغییر دهید. سعی کنید شب بعد فقط یک نوشیدنی بدون کالری بخورید. در نهایت ، می توانید هنگام تماشای تلویزیون شروع به تمرین کنید.

راه دیگر برای شروع عادت های بد: غذاهای وسوسه انگیز و کم کالری را در آشپزخانه خود کنار بگذارید و گزینه های سالم را جایگزین آنها کنید.

حتما با یک متخصص مشورت کنید

همکاری با متخصص تغذیه به شما این امکان را می دهد تا برنامه کاهش وزن متناسب با سبک زندگی ، نیازهای تغذیه ای و هرگونه شرایط پزشکی را داشته باشید و یکی از آنها شامل غذاهای سالمی است که دوست دارید و می خواهید بخورید. دلیل عقب ماندگی بیشتر افراد از رژیم غذایی این است که طرحی را انتخاب می کنند که مناسب آنها نیست. یک متخصص تغذیه همچنین می تواند به شما کمک کند تا از نظر ذهنی برای چالش پیش رو آماده شوید.

دنبال کردن

وزن خود را به طور منظم حفظ کنید. مطالعات نشان می دهد که ردیابی این اطلاعات به ارتقاء رفتارهای مثبت و به حداقل رساندن رفتارهای ناسالم کمک می کند. این که بدانید بعد از غذا می روید می تواند به شما در مقاومت در برابر آن تکه کیک کمک کند!

خودتان را باور کنید

شما در گذشته وزن خود را کاهش داده اید ، اما این بدان معنا نیست که اکنون شکست خواهید خورد. البته روزهایی وجود خواهد داشت که شما زیاد غذا می خورید یا از یک تمرین برنامه ریزی شده صرف نظر می کنید ، اما مهم این است که مثبت اندیش باشید و طبق برنامه بمانید. درک کنید که رسیدن به اهداف کاهش وزن زمان زیادی طول می کشد. کاهش 2 کیلوگرم برای سلامتی مفید است و می تواند شما را وادار به کاهش 2 پوند بعدی کند. قبول کنید که کاهش وزن به ندرت اتفاق می افتد و اگر روزی زیاد غذا می خورید ، ناراحت نشوید – فقط در وعده بعدی به برنامه خود بازگردید.

حال ، اگر هنوز نمی توانید با رعایت همه این موارد وزن خود را کاهش دهید ، می توانید دلیل کاهش وزن خود را توضیح دهید اینجا بررسی.

منابع

https://www.webmd.com/diet/obesity/features/8-ways-to-think-thin#3

https://www.everydayhealth.com/weight-pictures/ways-to-mentally-prepare-for-weight-loss.aspx

https://aaptiv.com/magazine/how-to-mentally-prepare-for- کاهش وزن

دیدگاهتان را بنویسید