رژیم غذایی | رژیم تضمینی کاهش وزن آنلاین متخصص تغذیه و تغذیه بالینی


رژیم غذایی

رژیم غذایی در حقیقت ، این به معنی مصرف مقدار مناسب غذا و نوشیدنی است ، برخی از افرادی که برنامه رژیم غذایی دارند می خواهند وزن خود را کم کرده یا سریع وزن خود را افزایش دهند و برخی دیگر فقط برای حفظ سلامت جسم و روح خود می خواهند به درستی غذا بخورند.

با وجود این واقعیت که امروزه بسیاری از افراد در تلاش برای کاهش وزن هستند ، می بینیم که برخی از افراد نیز به دنبال افزایش وزن به دلیل افزایش وزن هستند. در این مقاله می خواهیم شما را با تغذیه مناسب برای رسیدن به این هدف و اندامی ایده آل آشنا کنیم.

رژیم غذایی

به طور طبیعی ، افرادی که متابولیسم بالاتری دارند کالری بیشتری می سوزانند ، بنابراین وزن کمتری دارند و لاغر نامیده می شوند. این افراد معمولاً قد بلندی دارند. عدم تناسب قد و وزن این افراد را وادار می کند که از رژیم غذایی پیروی کنند. آیا رژیم مناسبی برای افزایش وزن وجود دارد؟

مردم می توانند به اهداف رژیم غذایی خود پایبند باشند بهترین توصیه تغذیه مراجعه کنید و یک برنامه غذایی مناسب ایجاد کنید.

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن

برنامه رژیم غذایی سریع کاهش وزن آنچه دکتر مهدی شادنوش برای مردم آماده می کند یک ضمانت است و اگر فردی وزن کم کند ، اگر توصیه های مربوط به دوره رژیم غذایی خود را رعایت کند و دوره تثبیت وزن را پشت سر بگذارد ، شانس بازگشت به وزن قبلی بسیار کم است.

گاهی متخصص تغذیه رژیم لاغری شکم و پهلوها توصیه می شود برای دستیابی به بهترین نتیجه ، با یک فرد ورزش کنید.

خواص تغذیه ای خوب

  1. یک رژیم غذایی مناسب باید شامل انواع مواد معدنی و معدنی ، ویتامین ها ، پروتئین ها و غیره باشد.
  2. سه غذای اصلی و میان وعده بخورید.
  3. غذاهای چرب نخورید.
  4. طبق بهترین برنامه رژیم غذایی ، مصرف هر غذایی را نباید حذف کرد مگر اینکه برای بیمار مضر باشد.
  5. مصرف روزانه 8-10 لیوان آب از مهمترین مواردی است که افراد باید به آن توجه کنند.

رژیم آنلاین چیست؟

امروزه با افزایش اشتغال در زندگی ، بسیاری از مردم نمی توانند برای مشاوره و رژیم غذایی مناسب به دفتر مراجعه کنند ، بنابراین می توانند از سایت دیدن کنند بهترین متخصص تغذیه همچنین به بخش مراجعه کنید رژیم آنلاین اطلاعات مربوط به خود را برای پزشک خود ارسال کنید.

هنگامی که پزشک اطلاعات شما را بررسی کرد ، پزشک برنامه رژیم غذایی مناسب را برای شما تهیه و ارسال می کند. همچنین اگر سوالی دارید می توانید با او تماس بگیرید و به سوالات خود پاسخ دهید. حتماً توجه داشته باشید که رژیم غذایی که برای شما تهیه شده است منحصر به فرد است و افراد دیگر نمی توانند از آن استفاده کنند.

رژیم غذایی

انواع رژیم های غذایی

یکی متخصص تغذیه بر اساس اطلاعاتی که به او دادید ، او یکی از این رژیم ها را برای شما آماده می کند.

  • حالت با منوی ثابت
  • رژیم ثابت
  • رژیم ترکیبی
  • رژیم های انعطاف پذیر

چگونه با رعایت رژیم چاقی وزن خود را افزایش دهیم

مطالعات نشان داده است که میزان کالری مورد نیاز برای زنان بین 1600 تا 2400 و برای مردان بین 2000 تا 3000 است.حالا افرادی که می خواهند وزن خود را افزایش دهند باید 500 کالری دیگر مصرف کنند. بنابراین ، افراد با مشورت با متخصص تغذیه می توانند انواع رژیم های چاقی ارزان و مناسب را در وعده های غذایی خود قرار داده و به آنها در بهبود و افزایش وزن کمک کنند.

غذای م forثر برای کاهش وزن

  • کره بادام زمینی

از آنجا که کره بادام زمینی کالری و پروتئین بالایی دارد ، مصرف آن در افزایش وزن بسیار مثر است. هر قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی 3 گرم کربوهیدرات ، 90 کالری و 4 گرم پروتئین است.

توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد این ماده برای سلامتی انسان خطری ایجاد می کند.

پنیر دارای کالری و کلسیم زیادی است و مصرف آن برای صبحانه و شام باعث افزایش وزن فرد می شود.

100 گرم سویا معادل 400 کالری و 36 پروتئین است ، بنابراین مصرف آنها به طور موثر وزن را افزایش می دهد.

100 گرم برنج حاوی 130 کالری است. هضم برنج بسیار ساده تر از گندم است و یکی از بهترین غذاهای رژیمی برای کاهش وزن سریع است زیرا پخت آن آسان است.

افزایش وزن

گرانولا ترکیبی از مغز میوه و میوه های خشک است. گرانولا سرشار از فیبر ، انرژی و پروتئین است و یکی از بهترین غذاها برای افزایش وزن است. یک وعده گرانولا معادل 450 کالری است و اگر با شیر ترکیب شود ، افزایش می یابد. به همین دلیل توصیه می شود از این غذا برای میان وعده ها استفاده کنید.

موز حاوی فیبر ، قند ، ویتامین ها و پتاسیم است که به طور متوسط ​​حدود 100 کالری دارد.

این ماده دارای پروتئین سالم است و تهیه و طعم آن با برنج بسیار مثر است.

تخم مرغ یکی از موثرترین غذاهای کاهش وزن است که دسترسی به آن بسیار آسان است. یک تخم مرغ دارای 75 کالری ، 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی است.

100 گرم شکلات تلخ حاوی 500 کالری است ، حاوی آنتی اکسیدان ها و قند است که در افزایش وزن بسیار مثر است.

رژیم غذایی

چگونه با رعایت رژیم لاغری وزن خود را کاهش دهیم

  • شما باید کالری دریافتی خود را کاهش دهید. هر روز غذای کمتری بخورید. ابتدا کالری دریافتی خود را تا حد ممکن کاهش دهید و سپس به میزان کالری دریافتی خود توجه کنید. برای محاسبه میزان کالری دریافتی خود می توانید با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. اگر بیشتر از کالری دریافتی کالری بسوزانید ، مطمئناً وزن خود را کاهش می دهید.
  • از تنقلات و غذاهای ناسالم استفاده نکنید. پنیرها ، شیرینی ها ، میان وعده های چرب و ناسالم را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید. سیب زمینی سرخ کرده ، پیتزا ، کیک ، شکلات و سایر شیرینی ها و غذاهای چرب کالری بیشتری از آنچه فکر می کنید دارند ، بنابراین بهتر است آنها را با غذاهای سالم جایگزین کنید.
  • غذای سالم بخورید. خوردن 400 کالری در روز شما را سیر نگه می دارد ، بنابراین به هدف خود برای کاهش وزن نزدیکتر می شوید. در واقع ، هرچه چربی بیشتری بخورید ، نه تنها بیشتر اشباع می شوید بلکه تمایل به خوردن نیز دارید. میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، لبنیات کم چرب و گوشت از جمله غذاهای سالم تری هستند که به شدت توصیه می شوند.
  • هنگام پخت ، به کالری آنها نیز توجه کنید. به عنوان مثال ، چند تکه مرغ خوب است تا زمانی که یک ظرف با کره و پنیر آماده شود. همچنین بهتر است قبل از پختن پوست مرغ میزان چربی آن کاهش یابد.
  • غذاها و غذاهای چرب بخورید. به یاد داشته باشید ، گرسنگی راه خوبی برای کاهش وزن نیست. بنابراین سعی کنید غذاهای چربی سوز مانند امگا 3 ، سیب ، زنجبیل ، سیر و روغن زیتون را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

رژیم غذایی

رژیم متعادل چیست؟

رژیم غذایی سالم به معنای محرومیت از غذا و پایبندی به برنامه های غذایی دقیق نیست. هنگام حفظ سلامت ، غذاها را عاقلانه انتخاب کنید ، از جمله اندازه موجودی هر وعده ، محدود کردن مصرف چربی ، خوردن غذاهای مفید و طبیعی مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل و کاهش میزان غذاهای فرآوری شده در رژیم غذایی خود.

رژیم غذایی متعادل این ماده از همه گروه های غذایی اصلی در مقدار مناسب غذا تشکیل شده و مواد مغذی ایده آل را برای بدن فراهم می کند.
همه افراد متفاوت هستند ، بنابراین رژیم غذایی مناسب و سالم می تواند متفاوت باشد. با این حال ، با پیروی از یک رژیم غذایی جامع که شامل همه گروه های غذایی و سطوح پایین مواد مغذی ناخواسته مانند سدیم ، چربی اشباع و شکر کمتر باشد ، یک شیوه زندگی سالم را آغاز خواهید کرد.

اهمیت رژیم غذایی متعادل

به کنترل پایدار وزن کمک می کند

میزان کالری مورد نیاز شما به سن ، فعالیت بدنی و اهداف وزن شما بستگی دارد ، از جمله غذاهای کم کالری و دارای مواد مغذی بالا مانند غلات کامل ، پروتئین بدون چربی ، میوه ها و سبزیجات.

کنترل حجم غذا

اعتدال یکی از پایه های یک برنامه غذایی سالم است و کنترل غذا می تواند به شما کمک کند تا سالمتر غذا بخورید.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ، آنتی اکسیدان ، فیبر و مواد معدنی هستند ، اما کالری کمی دارند. گنجاندن میوه ها و سبزیجات در رژیم غذایی روزانه شما می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند سرطان را کاهش داده و مواد مغذی ضروری را برای بدن شما تامین کند. غذاهای گیاهی همچنین گرسنگی را به دلیل داشتن فیبر زیاد از بین می برند و میل به غذا را کاهش می دهند.

غلات کامل

این غلات ، از جمله بلغور جو دوسر ، برنج قهوه ای ، آرد گندم کامل ، آرد گندم کامل و بلغور ، می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی مانند سکته مغزی و نارسایی قلبی را کاهش دهد. غلات کامل همچنین می توانند خطر آسم ، بیماری های لثه ، از دست دادن دندان ، فشار خون بالا ، سرطان روده بزرگ و بیماری های التهابی را کاهش دهند.

چربی های ناسالم را محدود کنید

تا چربی برنامه غذایی سالم لازم است؛ باید از انواع خاصی از چربی اجتناب کرد. به عنوان مثال ، چربی های اشباع منشأ حیوانی دارند و کلسترول خون را افزایش می دهند. همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. از چربی های ترانس به هر دلیلی نباید استفاده شود. آجیل ، دانه ها ، ماهی ، روغن زیتون و آووکادو منابع سالم چربی هستند.

رژیم غذایی

غذاهای فرآوری شده را محدود کنید

سدیم باعث فشار خون بالا می شود که خطر سکته مغزی یا بیماری عروق کرونر قلب را افزایش می دهد. نمک به عنوان افزودنی برای تغییر رنگ یا بافت غذا و اغلب به عنوان نگهدارنده یا طعم دهنده استفاده می شود. بسیاری از محصولات فرآوری شده مانند سوپ کنسرو شده ، نان ، خمیر ، سس سالاد ، تنقلات و غلات غنی از سدیم هستند. اجتناب از این غذاها می تواند میزان سدیم را در رژیم غذایی شما کاهش داده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید