رژیم غذایی سالم بدون غذای فرهنگی چیست؟


رژیم غذایی سالم گاهی اوقات یک شر ضروری تلقی می شود.

از یک سو ، این برای سلامتی ضروری است ، اما از سوی دیگر ، محدودیت ها و نفی خود را نشان می دهد که مرکزیت اروپایی را تند می کند.

حتی در کارائیب ، از آنجا که من آمده ام ، بسیاری از برنامه های تغذیه بر اساس هرم غذایی آمریکا طراحی شده اند ، این بدان معنی است که خوردن غذاهای سالم برای جوامع محلی چگونه به نظر می رسد.

با این حال ، رژیم غذایی و رژیم غذایی سالم یک دستور العمل رژیم جهانی نیست. غذاهای سنتی و فرهنگ غذایی نیز سزاوار جایگاهی در کنار میز هستند.

در این مقاله ، من توضیح خواهم داد که چرا غذاهای فرهنگی بخشی جدایی ناپذیر از رژیم غذایی سالم هستند.

غذاهای فرهنگی ، که به عنوان غذاهای سنتی نیز شناخته می شوند ، نشان دهنده سنت ها ، باورها و عملکردهای یک منطقه جغرافیایی ، گروه قومی ، سازمان مذهبی یا جامعه بین فرهنگی است.

غذاهای فرهنگی ممکن است شامل دیدگاه هایی در مورد نحوه تهیه یا استفاده از غذاهای خاص باشد. آنها همچنین می توانند نماد فرهنگ مشترک گروه باشند.

این ظروف و آداب و رسوم از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود.

غذاهای فرهنگی می توانند منطقه ای مانند پیتزا ، ماکارونی و سس گوجه فرنگی از ایتالیا یا کیمچی ، جلبک دریایی و دیم سام از آسیا باشند. از طرف دیگر ، آنها ممکن است نمایانگر گذشته استعماری باشند ، مانند همگرایی سنت های غذایی غرب آفریقا و شرق هند در سراسر کارائیب.

غذای فرهنگی می تواند در جشن های مذهبی نقش داشته باشد و اغلب در قلب هویت و روابط خانوادگی ما قرار دارد.

رژیم غذایی سالم شامل غذاهای فرهنگی است ، اما این پیام قابل مشاهده نیست و اغلب اعمال نمی شود.

دستورالعمل های غذایی وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) برای آمریکایی ها یکی از استانداردهای طلایی برای دستورالعمل های رژیم غذایی در غرب است. توصیه می کند با افرادی که در آنجا هستند ملاقات کنید ، از جمله غذاهای فرهنگی آنها (1).

راهنمای غذایی کانادا همچنین بر اهمیت سنت های فرهنگی و غذایی برای رژیم غذایی سالم تأکید می کند (2).

با این حال ، کارهای زیادی در زمینه رژیم غذایی برای اطمینان از شایستگی فرهنگی ، که یک رفتار موثر و مناسب با افراد بدون تعصب ، تعصب و کلیشه است ، انجام می شود (3).

نیازهای فرهنگی و شیوه های تغذیه ای در آموزش تبدیل شدن به یک متخصص تغذیه تشخیص داده شد ، اما علاقه یا کاربرد عملی آن محدود بود. در برخی موارد ، متخصصان بهداشت منابع نهادی کمی داشتند.

واقعا رژیم غذایی سالم چگونه است؟

یک رژیم غذایی سالم به عنوان مصرف مواد مغذی مختلف از محصولات لبنی ، پروتئین ، غلات ، میوه ها و سبزیجات تعریف می شود – چیزی که در ایالات متحده به عنوان پنج گروه غذایی شناخته می شود.

پیام کلیدی این است که هر گروه غذایی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مورد نیاز برای حفظ سلامت را تأمین می کند. USDA MyPlate ، که جایگزین هرم غذایی شد ، نشان می دهد که یک بشقاب سالم دارای نصف سبزیجات بدون نشاسته ، یک چهارم پروتئین و یک چهارم غلات است (4).

با این حال ، کارائیب یک دیگ ذوب کننده از شش گروه غذایی است – فیبر اصلی (نشاسته ای ، غذای غنی از کربوهیدرات) ، غذاهای با منشاء حیوانی ، حبوبات ، میوه ها ، سبزیجات و چربی ها یا روغن ها (5).

غذاهای سنتی تک قابلمه را همیشه نمی توان به وضوح در یک بشقاب تقسیم کرد. بلکه گروه های غذایی در یک ظرف ترکیب می شوند.

به عنوان مثال ، یک غذای سنتی تک قابلمه به نام روغن پایین با میوه نان (میوه نشاسته ای اصلی که بعد از پخت بافتی شبیه نان دارد) ، سبزیجاتی که نشاسته ندارند مانند اسفناج و هویج و گوشت درست می شود. مانند مرغ ، ماهی یا خوک. به

خلاصه

دستورالعمل های رژیم غذایی نشان می دهد که غذاهای فرهنگی همراه با تغذیه سالم است. با این حال ، برای تسهیل کاربرد عملی این دستورالعمل ها ، صلاحیت های فرهنگی بهبود یافته و منابع نهادی مورد نیاز است.

میل شما به خوردن غذاهای خاص اغلب نتیجه بازاریابی هدفمند و موفق مواد غذایی است. این بازاریابی معمولاً از طریق یک لنز Eurocentric انجام می شود که فاقد تفاوت های فرهنگی است (6)

به عنوان مثال ، در جستجوی گوگل برای “تغذیه سالم” فهرستی و تصاویری از مارچوبه ، زغال اخته و ماهی آزاد آتلانتیک ، اغلب در دست یا روی میزهای سفید خانواده نشان داده می شود.

فقدان نمایندگی فرهنگی یا تصاویر گوناگون قومی این پیام مبهم را ارسال می کند که غذاهای محلی و فرهنگی می توانند ناسالم باشند.

با این حال ، یک رژیم غذایی واقعی واقعی یک مفهوم مایع است که ظاهر و قومیت خاصی ندارد و نیازی به شامل غذاهای خاص ندارد.

در اینجا غذاهایی که معمولاً در سایتهای بهداشتی در غرب مشاهده خواهید کرد ، و همچنین برخی از غذاهای سنتی:

  • در حالی که کلم یک سبزی مغذی است ، بوته داسین (برگ های تارو) و اسفناج نیز همینطور هستند.
  • کینوا منبع عالی پروتئین و فیبر رژیمی ، بلکه برنج و لوبیا است.
  • سینه مرغ دارای چربی کمی است و به عنوان پیش نیاز رژیم غذایی سالم مورد احترام است ، اما اگر پوست را از قسمت های دیگر مرغ جدا کنید ، این تکه ها نیز کم چرب و آهن بیشتری دارند.
  • ماهی قزل آلا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است ، اما نژادهای ماهی آزاد محلی و ماهی های چرب دیگر مانند ساردین نیز وجود دارد.

اگر کلم ، کینوا و ماهی آزاد آتلانتیک در منطقه شما موجود نیست ، رژیم غذایی شما به طور خودکار بد نیست. برخلاف پیام های عمومی سلامتی و سلامتی ، یک بشقاب سالم تنها محدود به غذاهای اروپایی نیست و غذاهای سنتی نیز از نظر تغذیه ای پایین تر یا نامناسب نیستند.

تغذیه سالم بر اساس دسترسی به غذا ، پایداری و محصولات غذایی در جوامع و مکانهای مختلف متفاوت به نظر می رسد.

خلاصه

تغذیه سالم یک مفهوم روان است که بر اساس منطقه و پیشینه فرهنگی شما متفاوت به نظر می رسد. پیام های آن باید متنوع باشد.

غذاهای فرهنگی و شیوه های غذای سنتی پیوند عمیقی با جامعه و مراقبت های بهداشتی ارائه می دهند. آنها ما را به گذشته خود متصل می کنند ، اجتماعی شدن را در زمان حال ترویج می دهند و خاطراتی را برای آینده ایجاد می کنند. علاوه بر این ، آنها نقش مهمی در تغذیه و موفقیت ایفا می کنند.

وقتی مادرم به من یاد داد چگونه روغن درست کنم-یک غذای تک نفره با نان ، برگ تارو ، کدو تنبل ، شیر نارگیل و استخوان های دودی-من با سنت های غذایی قدیمی که از غرب آفریقا آورده شده بود در ارتباط بودم و لحظات خانوادگی را با هم گذراندم.

من همچنین هر بار که غذای گیاهی گیاهی مانند دال (نخود فرنگی شکسته) با زردچوبه یا زعفران می پزم به سنت غذای شرق هند می پیوندم.

به نظر می رسد این غذاها برای افرادی که با آنها آشنایی ندارند با تصویر غذاهای غربی یا غذای سالم مطابقت ندارد ، اما سرشار از فیبر ، کربوهیدراتهای پیچیده و سبزیجات است.

فرهنگ چگونه بر آنچه می خورید تأثیر می گذارد؟

فرهنگ بر غذایی که می خورید ، اعمال مذهبی و معنوی شما و دیدگاه های شما در مورد رفاه ، شفا و مراقبت های بهداشتی تأثیر می گذارد (7)

تحقیقات نشان می دهد که حتی افکار شما در مورد غذاهای خاص و تمایل به امتحان غذاهای جدید تا حد زیادی تحت تأثیر سابقه فرهنگی شما قرار دارد. علاوه بر این ، طبقه بندی شما از غذاها و غذاهای غیر مرتبط با فرهنگ شما مرتبط است (8، 9).

بنابراین ، رژیم غذایی سالم باید در زمینه ای فرهنگی تفسیر و درک شود.

به عنوان مثال ، در ایالات متحده ، شام احتمالاً غذای اصلی روز است ، در حالی که ناهار یک سالاد یا ساندویچ سبک است. با این حال ، در کارائیب ، ناهار اغلب سنگین ترین وعده غذایی است ، در حالی که شام ​​سبک تر است و بیشتر شباهت زیادی به صبحانه دارد.

وقتی گزارشات تغذیه و مشاوره فاقد شمول ، تنوع و درک باشد ، ما علم را تنزل می دهیم و دیدگاه ها و تجربیات غنی آشپزی را از جوامع ربوده ایم.

علاوه بر این ، از دست دادن اعتماد و ارتباط بین متخصص تغذیه و افرادی که به آنها خدمت می کنند ، می تواند منجر به نابرابری های بهداشتی و بیماری شود (3).

اگر به متخصص تغذیه خود اعتماد ندارید ، احتمالاً از توصیه های او پیروی نمی کنید.

خلاصه

غذاهای فرهنگی نقشهای اجتماعی مهمی ایفا می کنند و برای سلامت جوامع و افراد ضروری هستند. درک تفاوت در غذاهای فرهنگی برای مشاوره موفق تغذیه و نتایج قوی سلامت مهم است.

ما باید به یاد داشته باشیم که غذای فرهنگی با مفهوم رژیم غذایی سالم مطابقت دارد ، حتی اگر به طور جدی مورد بحث قرار نگیرد ، در رسانه های اجتماعی تبلیغ نشود یا با الگوی غربی همسو نباشد.

اینها وعده های غذایی راحت ، شیوه زندگی و منابع مهم تغذیه برای بسیاری از خانواده های مهاجر و مهاجر در ایالات متحده است.

این غذاهای فرهنگی نمونه ای از رژیم غذایی سالم است که چندین گروه غذایی را ترکیب کرده و شامل مواد مغذی مختلف است:

  • رفتار – اخلاق: غذای اصلی تانزانیا ، تهیه شده از آرد ذرت و اغلب با غذاهای سنتی گوشت و سبزیجات سرو می شود
  • مادر داتشی: خورش تند ، محبوب در بوتان ، با پنیر یاک سرو می شود و می تواند شامل قارچ ، لوبیا سبز و سیب زمینی باشد
  • گوشت خوک کالوا: یک غذای سنتی هاوایی که می توانید آن را با ماهی کبابی ، بادمجان یا تارو سرو کنید
  • شوفله: گوشت خوک سرخ شده با آبجو آلمانی ، اغلب با پیراشکی سیب زمینی و کلم ترش یا خامه ترش سرو می شود
  • من بازی می کنم: یک غذای پرطرفدار در کارائیب که از مرغ کارامل شده ، برنج آب پز ، نخود کبوتر و طیف وسیعی از سبزیجات و ادویه های سبز تهیه می شود.

خلاصه

غذاهای فرهنگی از الگوی رژیم غذایی سالم پیروی می کنند. بسیاری از این غذاها شامل گروه های مختلف غذایی و مواد مغذی در یک وعده غذایی می شوند.

رژیم غذایی سالم صرفاً مصرف چندین گروه غذایی غنی از مواد مغذی برای حمایت از سلامتی است.

برخلاف پیام های عمومی در مورد سلامت و رفاه ، رژیم غذایی سالم در جوامع و مناطق مختلف متفاوت به نظر می رسد. ظاهر خاصی ندارد یا به غذاهای خاصی احتیاج دارد.

اگرچه دستورالعمل های غذایی رژیم غذایی آمریکایی و کانادایی گنجاندن غذاهای فرهنگی را به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم تشویق می کند ، گزارشات و مشاوره های تغذیه اغلب فاقد تخصص و مشارکت برای تقویت اهمیت غذاهای فرهنگی است.

دیدگاهتان را بنویسید