رژیم غذایی منطقه ای چیست؟ | حالت منطقه نمونه


رژیم غذایی منطقه ادعا می کند که تورم در بافت های مختلف بدن را کاهش می دهد. به گفته متخصصان تغذیه ، این تورم ها عامل اصلی افزایش وزن ، بیماری و پیری زودرس در انسان هستند.

رژیم غذایی منطقه ای چیست؟

حالت منطقه برای دهه ها بسیار محبوب شده است. طبق قوانین این برنامه ، شما باید در هر وعده غذایی مقدار مشخصی پروتئین ، کربوهیدرات و چربی مصرف کنید تا تورم بدن کاهش یابد و از راه های دیگر به سلامت بدن شما کمک کند.

طبق قوانین هر برنامه ، هر وعده غذایی باید حاوی 40٪ کربوهیدرات ، 30٪ پروتئین و 30٪ چربی باشد. به عنوان بخشی از این برنامه ، کربوهیدرات ها باید شاخص گلیسمی پایینی داشته باشند.

به عبارت دیگر ، شما باید از کربوهیدرات هایی استفاده کنید که به آرامی قند را به جریان خون بدن اضافه می کنند و در نتیجه بدن شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد. برنامه باید فاقد پروتئین باشد و از چربی های اشباع نشده استفاده کند.

برای یادگیری: نمونه ای از رژیم کتوژنیک

متخصصان تغذیه و همچنین محققانی که این برنامه را توسعه داده اند معتقدند که افراد با کاهش تورم در بدن درصد بیشتری از چربی خود را از دست می دهند. در این افراد ، روند پیری کاهش می یابد. خطر بیماری های قلبی کاهش می یابد و عملکرد بدنی بهبود می یابد.

رژیم غذایی منطقه ای سی سال پیش توسط دکتر بری سیرز برای کاهش التهاب ناشی از سوء تغذیه ایجاد شد. برنامه رژیم غذایی منطقه ای به شما کمک می کند وزن کم کنید و از نظر جسمی و روحی بهتر زندگی کنید. برنامه ، دکتر این یک برنامه تغذیه طولانی مدت است که بر اساس مشاهدات و تحقیقات Sears در مورد نحوه عملکرد غذاهای مختلف در سیستم هورمونی و ژنتیکی بدن است. برای مشاهده برنامه رژیم غذایی کلیک کنید.

نمونه ای از رژیم غذایی

نمونه ای از رژیم کاهش وزن تنها با یک کلیک. در روش منطقه بندی ، باید هر پنج ساعت یک وعده غذا بخورید و پنج ساعت متوالی گرسنه نمانید. می توانید از روش های مختلف برای تعیین غذاها در رژیم غذایی منطقه ای استفاده کنید. در اینجا دو روش رایج برای برنامه ریزی وعده های غذایی در این برنامه رژیم غذایی آورده شده است.

روشهای بصری برای تهیه غذا در برنامه رژیم غذایی منطقه ای:

روش های بصری برای پخت و پز در رژیم غذایی منطقه ای:

این روش یکی از ساده ترین و سریع ترین راه ها برای شروع رژیم غذایی منطقه ای و ایجاد عادات غذایی بر اساس استاندارد این رژیم است. همانطور که از نامش پیداست ، دست ها و چشم های شما تنها ابزار مورد نیاز برای شروع رژیم غذایی هستند.

طبق این روش ، از اندازه یک نخل برای تعیین اندازه هر ظرف استفاده می شود. برای تقسیم هر ظرف می توانید بصری آن را انجام دهید. صفحه را می توان به سه قسمت مساوی تقسیم کرد:

پروتئین خالص: یک سوم بشقاب خود را به پروتئین خالص اختصاص دهید. مقدار مواد پروتئینی باید به اندازه یک کف دست و ضخامت آن متناسب با ضخامت کف دست شما باشد. این قسمت ممکن است شامل سفیده تخم مرغ ، ماهی ، گوشت بدون چربی و شیر کم چرب باشد.

حتما بخوانید: شکر رژیمی چیست؟

کربوهیدرات ها: دو سوم بشقاب خود را به کربوهیدرات تقسیم کنید. می توانید از سبزیجات رنگارنگ و مقداری میوه استفاده کنید. بهتر است از سبزیجات و میوه هایی که قند طبیعی بالایی دارند خودداری کنید. سبزیجاتی مانند سیب زمینی و ذرت ، میوه هایی مانند موز و انگور در گروه کربوهیدرات های با قند بالا قرار می گیرند.

چربی: می توانید مقدار کمی چربی اشباع نشده به غذای خود اضافه کنید. این بخش ممکن است شامل آووکادو ، روغن زیتون و بادام باشد.

عمل چشم بسیار آسان است و ممکن است برای مبتدیانی که تازه وارد رژیم غذایی منطقه ای شده اند مناسب باشد. این روش همچنین بسیار انعطاف پذیر است و به شما کمک می کند تا در برنامه رستوران ها ، مسافرت ها و پیک نیک ها به برنامه خود وفادار بمانید.

روش واحدهای غذایی در برنامه رژیم غذایی منطقه ای:

این روش به شما کمک می کند تا رژیم غذایی خود را با توجه به بدن خود برنامه ریزی کرده و به راحتی میزان پروتئین ، کربوهیدرات و چربی بدن مورد نیاز خود را برای هر روز محاسبه کنید. تعداد وعده های غذایی که باید در روز مصرف کنید بستگی به وزن ، قد ، اندازه دور کمر و باسن شما دارد. یک مرد بالغ به طور متوسط ​​به 14 واحد غذا در روز نیاز دارد.

هر زن بالغ به طور متوسط ​​به 11 وعده غذا در روز نیاز دارد. غذاهای اصلی مانند صبحانه ، ناهار و شام شامل سه تا پنج وعده است و میان وعده ها تنها شامل یک وعده غذایی است.

هر واحد غذایی منطقه دارای یک واحد پروتئین ، یک واحد چربی و یک واحد کربوهیدرات است. هر واحد پروتئینی حاوی 7 گرم پروتئین ، هر واحد کربوهیدرات حاوی 9 گرم کربوهیدرات و هر واحد چربی حاوی 1.5 گرم چربی است.

هرم آشپزی برنامه را می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید. می توانید از اطلاعات موجود در این هرم برای ساخت ظروف خود استفاده کنید. با محدود کردن مصرف غلات و نشاسته ، می توانید با افزایش مصرف میوه و سبزیجات به بهبود سیستم هورمونی و کاهش التهاب کمک کنید.

عوارض جانبی و مزایای برنامه رژیم غذایی منطقه

عوارض جانبی و مزایای رژیم غذایی منطقه ای

مزایای اصلی تیم برنامه عبارتند از:
• چربی اضافی بدن را در اسرع وقت کاهش دهید
• از سلامت خود برای مدت زمان بیشتری محافظت کنید
• عملکرد جسمی و روحی بهتر
• بهبود عملکرد مغز

علاوه بر موارد فوق ، باید توجه داشت که التهاب در قسمت های مختلف بدن کاهش می یابد. این تورم ها می توانند ارتباطات هورمونی بین قسمت های مختلف بدن را کنترل کرده و در حداکثر عملکرد سلول های بدن اختلال ایجاد کنند. با رعایت رژیم غذایی منطقه ای ، می توانید عملکرد سیستم هورمونی بدن را به نحو قابل قبولی بهبود بخشید.

در حالی که رژیم غذایی منطقه مزایای زیادی دارد ، می تواند عوارض جانبی نیز به همراه داشته باشد. این عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

کمبود کلسیم: محصولات لبنی و منابع کلسیم در این برنامه اهمیت چندانی ندارند و تماشای طولانی مدت این برنامه و صرف نظر از این مشکل می تواند به ذخایر کلسیم بدن آسیب جدی برساند.

کمبود ویتامین: محدود کردن مصرف غذا همچنین می تواند بر مصرف ویتامین هایی مانند ویتامین C و اسید فولیک تأثیر بگذارد.
بیماری کلیوی: رژیم غذایی مبتنی بر مصرف زیاد پروتئین می تواند فشار زیادی را بر کلیه ها وارد کرده و خطر بیماری کلیوی را افزایش دهد.

قیمت: رعایت استانداردهای نرم افزاری می تواند هزینه بر باشد.

چه کسی حالت منطقه را دریافت کرد؟

چه کسی حالت منطقه را دریافت کرد؟

رژیم غذایی منطقه ای یکی از محبوب ترین برنامه های رژیم غذایی در جهان است و برای افرادی که دارای علایق و خواسته های غذایی مختلف هستند ، به راحتی قابل اجرا است. افراد مشهوری مانند مدونا ، جنیفر آنیستون ، ساندرا بلوک و سارا جسیکا پارکر از جمله افرادی هستند که از این رژیم استفاده می کنند.

رژیم گرفتن برای گیاهخواران یا کسانی که به نوشیدنی های کافئین دار معتاد هستند آسان نیست. از آنجا که هر وعده غذایی حاوی 30 protein پروتئین است ، افرادی که از برنامه های گیاهخواری یا گیاهخواری استفاده می کنند ممکن است در دریافت این بخش از غذا مشکل داشته باشند.

از سوی دیگر ، بسیاری از گیاهخواران و گیاهخواران برای دریافت پروتئین مورد نیاز خود به دانه های گیاه وابسته هستند. از آنجا که رژیم غذایی مصرف این غذاها را محدود می کند ، ممکن است این افراد در تامین پروتئین مورد نیاز خود دچار مشکل شوند.

کافئین ، نوشیدنی های تجاری و برخی چای ها می توانند بر سطح انسولین در خون شما تأثیر بگذارند. به عنوان بخش مهمی از رژیم غذایی ، تعیین سطح انسولین در بدن این نوشیدنی ها در طول رژیم توصیه نمی شود. می توانید تا یک بار در روز کافئین بنوشید.

به همین دلیل ، پیروی از این رژیم برای افرادی که در فعالیت های روزانه خود به کافئین وابسته هستند ، ممکن است دشوار باشد.
رژیم غذایی همچنین برای افراد مبتلا به دیابت و بیماری سلیاک انتخاب خوبی است.

خلاصه مقاله

یک برنامه رژیم غذایی یک دقیقه ای که به شما امکان می دهد کربوهیدرات های ساده ، پروتئین ها و چربی های اشباع نشده را در قسمت های خاصی از بدن خود قرار دهید.

به این ترتیب ، شما می توانید سطح انسولین را در بدن خود و تعاملات هورمونی را در سطح بدن مدیریت کنید ، در نتیجه وزن خود را کاهش دهید ، عملکرد را بهبود بخشیده و زندگی سالم تری داشته باشید. شما می توانید با روشهای ساده مانند روش چشم برای پیروی از برنامه رژیم غذایی شروع کنید و پس از مدتی می توانید به عنوان روش جامع به سراغ روشهای پیشرفته تری بروید.

در حالی که برنامه رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن و بهبود عملکرد اندام های مختلف بدن کمک کند ، غفلت از سایر ویتامین ها و کلسیم گاهی اوقات می تواند مشکل ساز باشد. بهتر است از رژیم غذایی پیروی کنید و ویتامین ها و مکمل های دیگر مصرف کنید. این برنامه برای افرادی که از بیماری سلیاک و دیابت رنج می برند بسیار مناسب است.

پیروی از این برنامه رژیم غذایی می تواند برای گیاهخواران ، گیاهخواران و کسانی که اغلب نوشیدنی های کافئین دار می نوشند کمی دشوار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید