رژیم لاغری چگونه با رژیم لاغر شویم؟


تناسب اندام فقط کاهش وزن نیست. برخی از افراد ممکن است از ترس چاقی اضافه وزن داشته باشند. با این حال ، چاقی و کاهش وزن بیش از حد می تواند برای سلامتی ما خطرناک باشد. اگر این را به درستی درک کرده باشید ، مطمئناً سعی خواهید کرد که به طور متعادل وزن خود را افزایش دهید. روشهای مختلفی برای کاهش وزن وجود دارد ؛ اما می دانید که کاهش وزن می تواند به اندازه کاهش وزن مشکل باشد. در این مقاله می خواهیم رژیم صحیح و اصولی کاهش وزن را به عزیزانمان بگوییم. سپس به ما بپیوندید.

برای کاهش وزن به چند کالری نیاز دارید؟

بدن ما برای انجام هر فعالیت روزانه به 30 کالری در هر 1 کیلوگرم وزن بدن نیاز دارد. به عنوان مثال ، این بدان معناست که یک فرد 60 کیلویی برای انجام یک فعالیت عادی روزانه به 1800 کالری در روز نیاز دارد. وقتی این مقدار کمتر از 1800 کالری باشد ، فرد وزن خود را کاهش می دهد. یعنی بدن از منابع خود برای زنده ماندن استفاده می کند. به طور مشابه ، وقتی بیش از 1800 کالری در روز می خورید ، بدن شما به سمت چاقی حرکت می کند.

آیا درک مفهوم کالری برای اعمال رژیم غذایی برای کاهش وزن کافی است؟

. این سوال بسیار مهمی است اکثر مردم فقط به “کالری” غذا توجه می کنند. اما کالری باید فقط به عنوان یک پوسته سطحی گرفته شود. در واقع نوع غذا بر چاقی و کاهش وزن نیز تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، کربوهیدرات ها بیشتر از پروتئین ها بر چاقی تأثیر می گذارند. بنابراین ، در حقیقت ، 500 کالری خرما یا نان بیش از 500 گرم مرغ چاق کننده است. این ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. اما با خوردن کربوهیدرات بیشتر می توانید وزن بیشتری افزایش دهید.

رژیم کاهش وزن

بهترین برنامه رژیم غذایی چیست؟

به نظر شما کدام رژیم برای افزایش وزن مناسب است؟ رژیم غذایی که برای کاهش وزن طراحی شده است راحت تر از رژیمی است که برای کاهش وزن طراحی شده است. ابتدا باید با گروه های مختلف غذایی آشنا شوید. در زیر انواع مختلف غذا را به شما معرفی می کنیم:

  • کربوهیدرات: در هر گرم کربوهیدرات 4 کالری وجود دارد.
  • پروتئین ها: هر گرم پروتئین حاوی 4 کالری است.
  • چربی: در هر گرم چربی 9 کالری وجود دارد.
  • ویتامین ها: هر گرم ویتامین حاوی 0 کالری است.
  • نمک و مواد معدنی: این گروه همچنین 0 کالری دارد.
  • آب: این آب 0 کالری دارد.

به همین ترتیب ، می توانید کالری بیشتری نسبت به گروه هایی که در طول روز می خورید ، بسوزانید. البته همانطور که در قسمت قبل اشاره شد ، میزان چربی کربوهیدراتها از همه گروههای غذایی بیشتر است. به همین دلیل توصیه می شود که برای کاهش وزن کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید.

رژیم کاهش وزن

چه موادی را باید در رژیم غذایی خود بگنجانیم؟

شما همچنین به دنبال غذاهایی هستید که شما را چاق تر از غذاهای دیگر می کند. به طور کلی ، توصیه می شود 9 وعده غذایی را برای کاهش وزن فراموش نکنید. اولین ماده تخم مرغ است. تخم مرغ نسبتاً کالری بالایی دارد و می تواند به چاقی و سلامت بدن کمک کند. ماده دوم کره بادام زمینی است. حاوی مقادیر قابل توجهی پروتئین است و به شما در افزایش وزن کمک می کند هنگام خوردن گوشت بهتر است قسمت های پرچرب را در وعده های غذایی خود قرار دهید. همچنین لوبیا کالری بالایی دارد و می تواند برای بدن مفید باشد.

برخی از میوه ها مانند موز کالری بالایی دارند. همچنین باید میوه ها را برای سلامتی بدن و تامین مواد و ویتامین های مختلف در رژیم غذایی خود قرار دهید. غلات کامل مانند ماکارونی ، برنج قهوه ای و نان سبوس دار را نباید از رژیم غذایی خود حذف کنید. در نهایت ، شما قطعاً باید چربی های سالم مانند روغن زیتون و شیر کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

دوستان عزیز هراز ، نظر شما در مورد رژیم لاغری چیست؟ برای کاهش وزن چه روشی را توصیه می کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید منتظر نظرات و تجربیات خود دوستان عزیز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید