رژیم ماست برای کاهش وزن ؛ 3 تأثیر ماست بر رژیم کاهش وزن


این یکی از روش های رژیم غذایی ما است وزن کم کنید که می تواند به کاهش وزن اضافه شود فواید سلامتی چند وجود دارد. ماست به عنوان یک محصول لبنی خوراک مختصربه صبحانه یا ادویه همراه غذا در سراسر جهان معروف است.

ماست برای سلامت اسکلتی بدن و دستگاه گوارش مفید است و برخی افراد ادعا می کنند که بر کاهش وزن نیز تأثیر می گذارد. چندین رژیم غذایی وجود دارد که از ماست استفاده می کنند و ادعا می کنند باعث کاهش وزن می شوند.

تعجب آور است که بدانید چنین رژیم هایی هنوز در حال بررسی است. در ادامه این متن ، هر آنچه را که باید در مورد رژیم غذایی ما و تاثیر آن در کاهش وزن بدانید ، توضیح می دهیم.

ارزش غذایی ماست در رژیم کاهش وزن

ارزش غذایی (در هر 100 گرم) ماست کم چرب ماست پر چرب
کالری 63 کالری 61 کالری
چاق 1.55 س 3.25 ساعت
کربوهیدرات 7.04 گرم 4.66 س
پروتئین 5.25 دقیقه 3.47 گرم

تاثیرات مختلف ماست بر کاهش وزن

در رژیم ماست ، منوی غذا با توجه به میزان مصرف ماست تنظیم می شود. نظریه های مختلفی وجود دارد که از تأثیر ماست بر کاهش وزن حمایت می کند.

1. تأثیر کلسیم بر کاهش وزن

یکی از غذاهایی که در ماست در رژیم ماست مورد بحث قرار گرفته است ، کلسیم است. ماست ما منبع عالی کلسیم است هر لیوان 23 درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم را تأمین می کند.

کلسیم یک ماده معدنی کامل است برای سلامت استخوان ها مهم است تأثیر بر کاهش وزن همیشه مورد مطالعه قرار گرفته است. طبق تحقیقات انجام شده ، کلسیم زیاد در خون باعث کاهش رشد سلول های چربی می شود. مطالعات روی حیوانات این را نشان می دهد کاهش توده چربی بدن و وزن کم کنید با مصرف مکمل های کلسیم ایجاد می شود. (منبع)

تاثیر ماست بر کاهش وزن

در یک مطالعه روی 4733 نفر ، مکمل کلسیم منجر به افزایش وزن کمتر در افراد در سنین مختلف با وزن متعادل بدن شد. در این مطالعه ، افرادی که مکمل کلسیم مصرف کردند ، 1 کیلوگرم وزن کمتری نسبت به سایر افراد داشتند.

زنان یائسه در رژیم غذایی ما با مصرف کلسیم ، کاهش وزن و کاهش چربی به دیابت نوع 2 در کودکان مبتلا می شوند. با این حال ، تحقیقات بیشتری در مورد تأثیر کلسیم موجود در ماست بر کاهش وزن مورد نیاز است.

2. تأثیر پروتئین رژیم غذایی ماست بر کاهش وزن

ماست منبع خوبی از پروتئین است. مصرف پروتئین در کاهش وزن و کاهش وزن تاثیر بسزایی دارد.

تنظیم هورمون های گرسنگی

دریافت پروتئین بیشتر باعث افزایش سطح هورمون های کاهش دهنده اشتها می شود. علاوه بر این ، سطح گرلین (هورمون اشتها) را کاهش می دهد.

افزایش متابولیسم

در رژیم ماست ، بدن پروتئین بیشتری دریافت می کند. در نتیجه پروتئین بیشتری افزایش می یابد متابولیسم اشانجامد. رژیم های سرشار از پروتئین مانند ماست متابولیسم بدن را افزایش داده و به بدن کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزاند.

احساس سیری و سیری در معده

شاید یکی از دلایلی که رژیم ماست ما بسیار خوب است این است که حاوی پروتئین است. چون پروتئین احساس سیری و سیری در معده هر دو منجر خواهند شد. در نتیجه از پرخوری و حتی پرخوری به دلیل گرسنگی جلوگیری می کند.

در محافظت از ماهیچه ها در روند کاهش وزن م effectiveثر است

مصرف زیاد پروتئین در طول رژیم کم کالری و کم چرب به حفظ بافت ماهیچه ای در کنار کاهش چربی کمک می کند. به خصوص اگر در طول این رژیم تمرینات با وزنه انجام می دهید.

رژیم لاغری ما

245 گرم ماست ساده حاوی 8 گرم پروتئین و ماست یونانی حاوی 22 گرم پروتئین است. با این حال ، نه تنها محصولات لبنی حاوی پروتئین ، بلکه منابع مواد مغذی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و سویا نیز باید در رژیم غذایی دیگری گنجانده شوند.

3. پروبیوتیک ها در ماست

ماست منبع عالی پروبیوتیک است که باید در بدن به عنوان باکتری مفید برای سلامت روده وجود داشته باشد.

اگرچه تحقیقات بسیار کمی در مورد استفاده از پروبیوتیک ها و تاثیرات آنها بر کاهش وزن انجام شده است ، اما مطالعات اولیه بر روی پروبیوتیک های حاوی باکتری لاکتوباسیلوس که در ماست به وفور یافت می شود ، نشان داده است که در کاهش وزن و کاهش چربی شکم موثر است.

در تحقیقی که 43 روز به طول انجامید ، 28 فرد دارای اضافه وزن در مقایسه با ماست پروبیوتیک روزانه 100 گرم ماست بدون چربی مصرف کردند. این بدان معناست که رژیم ماست ما پروبیوتیک های بیشتری در اختیار بدن قرار می دهد.

  • ماست منبع خوبی از کلسیم ، پروتئین و پروبیوتیک است. پروتئین آن به روند کاهش وزن کمک می کند ، اما تحقیقات بیشتری در مورد تأثیر کلسیم و پروبیوتیک ها بر کاهش وزن مورد نیاز است.

آیا رژیم ماست برای کاهش وزن موثر است؟

مطالعات نشان می دهد افرادی که در رژیم غذایی روزانه خود ماست مصرف می کنند ، بیشتر احتمال دارد اضافه وزن و چاقی کمتر وجود دارد.

بر اساس یک مطالعه ، افرادی که حداقل سه بار در هفته ماست می خوردند نسبت به افرادی که هفته ای یک بار ماست می خوردند وزن کمتری داشتند.

با وجود این تحقیقات ، هیچ دلیلی برای پیروی از رژیم ماست برای کاهش وزن وجود ندارد. با این حال ، اثرات سلامتی ماست در روند کاهش وزن را نمی توان نادیده گرفت. زمان بهتر است فرایند کاهش وزن با این حال ، نباید از آن به عنوان تنها غذای رژیم غذایی برای کاهش وزن استفاده کرد.

چقدر ماست باید در رژیم غذایی باشد؟

با وجود فواید زیاد ماست ، باید از رژیم غذایی کاهش وزن به جای غذاهای مضر استفاده شود تا از پرخوری و پرخوری جلوگیری شود. با این حال ، برخی از محصولات ماست کاملاً سالم نیستند.

برخی از انواع ماست از مارک های مختلف ممکن است حاوی شکر ، چربی های اشباع شده و چربی های مضر باشد. این موارد می تواند شما را در معرض بیماری های قلبی ، دیابت نوع 2 و افزایش وزن قرار دهد.

بنابراین ، بهتر است ماست را به میزان متعادل در رژیم غذایی قرار دهید. قبل از خرید به برچسب روی بسته توجه کنید تا میزان قند ، سدیم ، چربی و کلسترول را بدانید. ترجیحاً یکی از این موارد را با حداقل یا صفر انتخاب کنید.

نقاط پایانی

رژیم ماست به تنهایی نمی تواند روند کاهش وزن باشد. اما برای نتایج بهتر می توانید از ماست در رژیم کاهش وزن خود استفاده کنید. برای کاهش وزن از ماست استفاده کنید و رژیم غذایی خود را به عنوان یک میان وعده عالی برای جلوگیری از خوردن غذاهای مضر در حین خوردن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید