فشار خون بالا: با تغییر تفکر، فشار خون خود را کاهش دهید

فشار خون بالا معمولاً توسط عوامل رژیم غذایی و سبک زندگی ایجاد می شود. اینها اولین مواردی هستند که وقتی خوانش BP ما به طور مداوم بالا می رود، بررسی می شوند. تکنیک های دفاعی خط اول مانند بهبود رژیم غذایی و فعال شدن بیشتر مفید هستند. با این حال، آنها تنها بخشی از تصویر هستند. آنچه اغلب نادیده گرفته می شود تأثیر الگوهای فکری ما بر فشار خون است.

همانطور که یک مرد فکر می کند، بنابراین او می شود:

قصیده معروف جیمز آلن – همانطور که یک مرد فکر می کند که می شود – می گوید که افکار غالب ما بر سلامتی ما تأثیر می گذارند، چه خوب چه بد. ضمیر ناخودآگاه ما “پچ پچ” ما را می شنود و سعی می کند آن افکار را به واقعیت تبدیل کند. برای مثال، اگر نگران امنیت شغلی خود یا حفظ بازپرداخت وام مسکن هستیم، ضمیر ناخودآگاه ما اضطراب ما را با ترشح مواد شیمیایی در خون تفسیر می کند که فشار خون را بالا می برد. این فشار خون ناشی از اضطراب یا استرس است که گاهی اوقات سعی می کنیم از طریق افزایش سیگار کشیدن ناسالم و نوشیدن الکل آن را کاهش دهیم. البته ما فقط فشار خون خود را بدتر می کنیم.

مطالعه روانشناسی و فشار خون بالا که توسط دانشگاه پادوآ، ایتالیا انجام شد، تایید کرد:

  • خشم
  • خصومت
  • اضطراب
  • افسردگی و
  • دفاعی بودن

اغلب با ایجاد فشار خون بالا همراه بوده است (Semplicini و Realdi، دانشکده پزشکی دانشگاه پادوآ، ۲۰۰۹).

ما می‌توانیم این دانش را برای برگرداندن مشکل از طریق موارد زیر به کار ببریم:

  • تغییر آنچه در مورد آن فکر می کنیم، و
  • با استفاده از تکنیک های آرام سازی

تشخیص مشکل

اضطراب ما حداقل تا حدودی ناشی از ترس از ناشناخته است. ما نمی دانیم قرار است چه اتفاقی بیفتد و فکر می کنیم کنترلی بر شرایط نداریم. اگر ترس از کار دلیل فشار خون ما باشد، می توانیم برای کاهش یا از بین بردن آنها تلاش کنیم. ممکن است ارزیابی تأثیر احتمالی از دست دادن شغل و تلاش برای برنامه ریزی برای چنین شرایطی کمک کند.

تغییر آنچه در مورد آن فکر می کنیم

طبیعت انسان برای این است که مکانیسم دفاع شخصی ما درگیر شود. در مورد پرفشاری خون مرتبط با اضطراب، غیر معمول نیست که ما سعی کنیم مشکل را نادیده بگیریم و امیدوار باشیم که برطرف شود. این خودفریبی است و می تواند بار استرس بیشتری را اضافه کند و وضعیت ما را بدتر کند.

درست مانند یک عامل رژیم غذایی در فشار خون بالا، عاقلانه است که مشکل را بشناسیم و کاری برای آن انجام دهیم. برنامه ریزی نوعی اقدام است. انجام اقدامات مثبت برای کاهش یا از بین بردن مشکل می تواند کاتاریک باشد. بنابراین اگر اضطراب به فشار خون بالا ما دامن می‌زند، می‌توانیم با تغییر موضوع غالب افکارمان به دور از نگرانی به مقابله فعال با علت نگرانی‌هایمان، با آن مقابله کنیم.

آرامش

دو نوع آرامش وجود دارد – آرامش فعال و آرامش غیرفعال. درگیر شدن در یک فعالیت یا ورزشی که از آن لذت می برید و یک استراحت از روال عادی شماست، می تواند هم برای بدن و هم برای ذهن آرامش بخش باشد. آرامش غیرفعال می تواند به سادگی یافتن یک مکان آرام و آرام کردن ذهن شما برای ۲۰ دقیقه باشد. این بلافاصله فشار خون شما را کاهش می دهد.

اگر پرفشاری خون مرتبط با اضطراب دارید، بدانید که رفتار تدافعی بیشتر از اینکه به شما کمک کند به شما آسیب می رساند. در مورد عوامل روانی نیز باید کاری انجام دهید. با تصدیق شروع می شود و با انجام اقدامات مثبت آسان تر می شود. یک رابطه پویا بین ماهیت افکار غالب ما و بدن ما به خصوص فشار خون ما وجود دارد.

سریعترین رژیم لاغری