فشار خون بالا – درمان های طبیعی

مطمئن شوید که مقدار زیادی از غذاهای گیاهی را در رژیم غذایی خود قرار می دهید. باید حاوی چربی اشباع کمتر و کربوهیدرات های تصفیه شده و پتاسیم بیشتر، کربوهیدرات های پیچیده، فیبر، کلسیم، منیزیم، ویتامین C و اسیدهای چرب ضروری باشد. مکمل های روغن ماهی یا روغن بذر کتان (هر دو غنی از اسیدهای چرب امگا ۳) در کاهش فشار خون بسیار موثر هستند. هنگام اندازه گیری فشار خون دو عدد گزارش شده است. عدد سیستولیک اولین و بالاترین عدد است که فشار داخل رگ ها را هنگام ضربان قلب (انقباض) اندازه گیری می کند. عدد پایین تر، دیاستولیک، فشار در شریان ها را زمانی که قلب در بین ضربان ها در حالت استراحت قرار دارد، اندازه گیری می کند.

فشار خون بالا در مراحل زیر طبقه بندی می شود:

  • سیستولیک دیاستولیک
  • پیش پرفشار ۱۲۰ تا ۱۳۹ ۸۰ تا ۸۹
  • مرحله ۱ ۱۴۰ تا ۱۵۹ ۹۰ تا ۹۹
  • مرحله ۲ بزرگتر از ۱۶۰ بزرگتر از ۱۰۰

راه حل های اساسی:

پس از مشورت با پزشک، برخی از این ایده های اساسی را امتحان کنید.

  • اگر اضافه وزن دارید، رژیم غذایی معقولی بگیرید.
  • گوشت قرمز را کم یا قطع کنید و نمک را حذف کنید (نمک دریا در حد متعادل خوب است)
  • استرس را با استفاده از مدیتیشن یا یک برنامه خودیاری کاهش دهید.
  • سیگار نکش!
  • مصرف الکل را کاهش یا حذف کنید.

استراتژی های بیشتر:

دو عدد سیب در روز بخورید، زیرا پکتین موجود در سیب ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند.

سیر خام – از آن به صورت خام در سالاد استفاده کنید و به پخت و پز اضافه کنید. همچنین با قرص سیر، دو بار در روز مکمل مصرف کنید.

آرامش نقش مهمی در کاهش فشار خون دارد. تماشای ماهی کاملا آرامش بخش است. اگر مخزن ماهی خود را ندارید، سعی کنید نواری از آکواریوم ها و شنای ماهی ها را در زیستگاه های طبیعی آنها پیدا کنید.

سعی کنید هر روز یک خیار بخورید – این خیار به عنوان یک ادرارآور خوب و یک عامل آرام بخش شناخته شده است. می توانید روزانه ۱/۲ فنجان آب خیار تازه آب بگیرید. هویج و جعفری، سایر دیورتیک‌های خوب را نیز شامل شود.

روزی ۲ فنجان آب سیب زمینی بنوشید. ۲ سیب زمینی متوسط ​​را بردارید، بشویید، هر کدام را از وسط نصف کنید. با آب بپوشانید و ۳۰ دقیقه بپزید. آب سیب زمینی را بعد از سرد شدن بنوشید.

یک جایگزین تند – فلفل کاین یک تثبیت کننده فشار خون فوق العاده است.

می توانید چای تخمه هندوانه را از فروشگاه های مواد غذایی سالم بخرید یا خودتان درست کنید. ۲ قاشق چایخوری تخمه هندوانه خشک شده را له کنید و در یک فنجان آب جوشیده بریزید و بگذارید یک ساعت دم بکشد. چای را نیم ساعت قبل از غذا هم بزنید، صاف کنید و بنوشید. این را ۳ بار در روز بنوشید. (از آنجایی که تخمه هندوانه برای تقویت عملکرد کلیه شناخته شده است، آماده باشید که اغلب از وسایل حمام استفاده کنید.)

چای دیگری که ممکن است فشار خون شما را کاهش دهد، چای برگ تمشک است. یک اونس برگ تمشک را به ۲ فنجان آب جوش اضافه کنید و ۲۰ دقیقه بجوشانید. روزی یک فنجان گرم یا سرد بنوشید.