فشار خون خود را بررسی کنید

فشار خون خود را به طور منظم از سن ۱۸ سالگی چک کنید. مهم است که حداقل سالی یک بار آن را چک کنید، به خصوص اگر بالای ۴۰ سال دارید. فشار خون بالا اصطلاح پزشکی برای فشار خون بالا است. هیچ علامت یا علامتی وجود ندارد که به شما اطلاع دهد که زیاد است. تنها روش برای تعیین اینکه آیا شما خارج از محدوده است یا خیر این است که آزمایش شوید.

شما می توانید با انجام اقدامات مناسب برای کاهش فشار خون، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را به طور چشمگیری کاهش دهید. به علاوه، احتمالاً با نگه داشتن آن در محدوده قابل قبول، عمر طولانی تر و سالم تری خواهید داشت. یک پرستار یا پزشک می‌تواند با گذاشتن یک کاف روی بازو و پمپ کردن کاف تا زمانی که احساس سفت کند، آن را بررسی کند. البته، می توانید با استفاده از یک واحد خانگی ارزان قیمت، خودتان را نیز بررسی کنید. این فرآیند بسیار سریع است و در عرض چند دقیقه تکمیل می شود.

دو عدد وجود دارد که باید درک کنید. به عنوان مثال، فشار خون نرمال معمولاً ۱۲۰ روی ۸۰ را نشان می دهد. اگر فشار خون شما بالا باشد، احتمالاً فشار خون ۱۴۰ روی ۹۰ یا بالاتر خواهد بود. برای خواندن غیر از ۱۲۰ روی ۸۰، با پزشک خود در مورد اینکه آیا به درمان نیاز دارید یا خیر صحبت کنید.

مطالعات نشان داده است که از هر ۳ آمریکایی یک نفر فشار خون بالا دارد. تقریبا تمام آمریکایی های بالای ۴۰ سال در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند.

عوامل خطر شما افزایش می یابد اگر:

…اضافه وزن دارید…سابقه خانوادگی فشار خون بالا دارید…غذاهای حاوی نمک زیاد بخورید…به طور منظم ورزش نکنید…سیگار بکشید یا تنباکو بجوید…بیشتر از آن بنوشید. ۱ یا ۲ نوشیدنی در روز الکل

اگر فشار خون بالا دارید، ممکن است بتوانید با خوردن غذاهای سالم، فعال شدن و کاهش وزن آن را کاهش دهید. بسیاری از افراد می توانند تنها ۱۰ پوند وزن کم کنند و می توانند آن را چندین امتیاز کاهش دهند. با این حال، برخی از افراد برای کنترل فشار خون خود به دارو نیاز دارند.

اگر بالغ هستید، باید اعداد خود را بدانید. اگر فشار خون بالا دارید، با پزشک خود در مورد اقدامات مناسبی که باید برای محافظت از سلامت خود انجام دهید، صحبت کنید. می توانید فشار خون خود را به طور منظم در بسیاری از مراکز خرید، داروخانه ها و فروشگاه های مواد غذایی که دستگاه هایی برای استفاده شما در دسترس دارند بررسی کنید. بسیاری از اینها برای استفاده رایگان هستند. به علاوه، همیشه این امکان را دارید که به پزشک یا کلینیک محله خود مراجعه کنید.

رژیم غذایی حاوی غذاهای سالم و به ویژه مصرف کمتر سدیم (نمک) می تواند فشار خون شما را کاهش دهد. غذاهایی را انتخاب کنید که سدیم کمی دارند. به دنبال برچسب روی غذاهایی باشید که نشان می دهد سدیم کمی دارند یا نمک اضافه ندارند. شما باید با فعالیت بدنی منظم فعال بمانید. ورزش روزانه می تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش دهد. سعی کنید هر هفته حداقل دو ساعت و نیم فعالیت متوسط ​​داشته باشید. فعالیت های شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

… تند راه رفتن … شن کش کردن برگ … انواع دیگر فعالیت های هوازی

در نهایت، اگر در مورد کاهش آن به سطوح قابل قبول جدی هستید، باید سیگار را ترک کنید و الکل را فقط در حد اعتدال بنوشید.

شما می توانید با انجام اقدامات مناسب برای کاهش فشار خون، خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته را به طور چشمگیری کاهش دهید. با ایجاد تغییرات مثبت کوچک در سبک زندگی خود، احتمالاً با حفظ فشار خون خود در محدوده قابل قبول، زندگی طولانی تر و سالم تری خواهید داشت.