فشار خون و بدن شما

در ایالات متحده ۳۰ میلیون نفر فشار خون بالا دارند که آن را سومین بیماری مزمن بزرگ در کشور بعد از سینوزیت و آرتریت می کند. اما مهم‌تر از این، فشار خون بالا دقت عجیبی را برای پیش‌بینی افرادی که بعد از ۶۵ سالگی دچار مشکلات قلبی و عروقی خواهند شد، نشان می‌دهد.

از طرفی، هفتاد درصد افراد مبتلا به فشار خون بالا به فشار خون بالا مبتلا هستند که به عنوان فشار خون خفیف شناخته می شود، یعنی چیزی بین ۹۰ تا ۱۰۵ میلی متر جیوه. برای این افراد تغییرات خوشایند در درمان ایجاد شده است. اکنون تاکید بر مدیریت غیر دارویی است. برای این گروه از افراد عموماً توافق بر این است که درمان غیردارویی باید امتحان شود. اما اگر دارو مصرف می کنید، باید با پزشک خود مشورت کنید تا در مورد هر گونه اعتراضی که نسبت به آزمایش روش های غیردارویی ممکن است داشته باشند، صحبت کنید.

اضافه وزن باعث افزایش فشار خون می شود و اگر شما نفر پنجم هستید وزن ایده آل شما برای قد و ساختار استخوانی شما چقدر است – در آن زمان چاقی شروع می شود؟ اگرچه ممکن است چاق باشید، اما می توانید با کاهش وزن خود به نصف، فشار خون خود را بهبود بخشید. دستیابی به کدامیک ممکن است بسیار ساده تر از کاهش کامل آن باشد؟ چند پوند آخر همیشه سخت ترین است، اما هر وزنی که از دست بدهید یک پیشرفت خواهد بود، بنابراین سعی کنید تمام وزنی را که می توانید کم کنید.

ارتباطی بین سدیم و فشار خون وجود دارد و اگر واکنش پرفشاری خون به نمک دارید می دانید که این وجود دارد. اگر مطمئن نیستید خود را تحت رژیم کم سدیم قرار دهید و ببینید آیا تغییری در فشار خون شما وجود دارد یا خیر.

ارتباط با مصرف زیاد الکل و فشار خون بالا ایجاد شده است. اگر خود را به بیش از ۲ نوشیدنی در روز محدود کنید، ممکن است هیچ عارضه نامطلوبی مشاهده نکنید، اما بیشتر از این اتفاق می افتد و به مشکل اضافه می کنید.

افزایش سطح پتاسیم معدنی ممکن است به کنترل فشار خون شما کمک کند. مقدار آن به اندازه داشتن نسبت صحیح سدیم/پتاسیم در رژیم غذایی شما مهم نیست. شما باید ۳ برابر بیشتر از سدیم پتاسیم دریافت کنید تا بدن خود را به آنچه نیاز دارد برسانید. سوال این است که چگونه می دانید که به اندازه کافی مصرف می کنید؟ انجام این کار آسان نیست. در رژیم غذایی کم نمک پتاسیم وجود دارد و در ماهی میوه تازه و سیب زمینی پتاسیم زیادی وجود دارد. پاسخ این سوال را باید در جداول تغذیه در یک کتاب مرجع یافت.

به نظر می رسد کلسیم تأثیر خوبی بر برخی از افراد مبتلا به فشار خون بالا دارد، بنابراین اگر متوجه شدید که نمک برای شما مضر است، مصرف روزانه کلسیم خود را افزایش دهید.

ورزش به طور کلی خوب است، اما ایزومتریک و به طور خاص وزنه برداری به دلیل اعمال فشار روی بدن بد است. ایروبیک به عنوان یک اثر بسیار مفیدتر برای افراد مبتلا به فشار خون بالا، شنا کردن، دوچرخه سواری و پیاده روی همگی خوب هستند – به گردش خون کمک می کند.

گیاهخواران به طور کلی فشار خون پایین تری نسبت به جمعیت دارند – دلیل این امر مشخص نیست – اما گیاهخواران نیز تمایل دارند که سیگار نکشند، الکل مصرف نکنند یا زیاد غذا نخورند.

حتما شنیده اید که زوج هایی که مدت طولانی با هم ازدواج کرده اند، شبیه یکدیگر می شوند. خب یک اتفاق عجیب تر هم وجود دارد، فشار خون آنها شبیه به هم می شود. هیچ توجیه واقعی برای این وجود ندارد که می تواند استرس یا سایر مسائل عاطفی باشد، اما هر چه که باشد، همیشه خوب است که فشار خون خود را چک کنید.

سعی کنید آدم شادی باشید، تعارض و مشاجره برای کسی خوب نیست. وقتی تحت فشار عاطفی قرار می گیرید، فشاری در قلب ایجاد می شود، بنابراین سعی کنید با داشتن یک فرد خوشبخت و رضایت بخش از این اتفاق جلوگیری کنید.

راه های دیگر کمک به مبارزه با فشار خون بالا، گرفتن حیوان خانگی یا نشستن آرام و خواندن کتاب است. زمان آرامش بخشی که صرف خواندن کتاب یا تعامل با یک حیوان می شود کمک خوبی برای کاهش فشار خون شما است.

سریعترین رژیم لاغری