فواید آب نارگیل برای سلامتی


در سال های اخیر ، آب نارگیل به یک نوشیدنی مدرن تبدیل شده است.

آب نارگیل علاوه بر اینکه به طور طبیعی شیرین و مرطوب کننده است ، دارای تعدادی مواد مغذی مهم از جمله مواد معدنی است که بسیاری از مردم فاقد آن هستند.

در اینجا 7 فایده آب نارگیل برای سلامتی آورده شده است.

نارگیل در آب و هوای گرمسیری روی درختانی رشد می کند که از نظر علمی به آنها معروف است Cocos nuciferaو از نظر گیاه شناسی میوه محسوب می شود.

آب نارگیل مایعی است که در مرکز یک نارگیل سبز و سبز یافت می شود. به تغذیه میوه کمک می کند. وقتی نارگیل می رسد ، حدود 10 تا 12 ماه طول می کشد ، مقداری از مایع باقی می ماند و بقیه در یک گوشت سفید سفت که به گوشت نارگیل معروف است ، می رسد (1)

آب نارگیل معمولاً از نارگیل های جوان در حدود 6-7 ماهگی می آید ، اگرچه در میوه های رسیده نیز یافت می شود. نارگیل سبز متوسط ​​حدود 1/2 فنجان آب نارگیل را تأمین می کند.

آب نارگیل حاوی 94٪ آب و چربی بسیار کمی است. نباید با شیر نارگیل مخلوط شود ، که با افزودن آب به گوشت نارگیل رنده شده تهیه می شود. شیر نارگیل حدود 50 درصد آب دارد و چربی بالایی دارد (1)

یک لیوان (240 میلی لیتر) حاوی 60 کالری و (2):

  • کربوهیدرات ها: 15 گرم
  • قند: 8 گرم
  • کلسیم: 4٪ ارزش روزانه (MS)
  • منیزیم: 4 درصد DV
  • فسفر: 2 درصد DV
  • پتاسیم: 15 درصد DV

خلاصه

آب نارگیل مایع موجود در نارگیل جوان و منبع طبیعی چندین ماده معدنی مهم است.

رادیکالهای آزاد مولکولهای ناپایداری هستند که در طول متابولیسم در سلولهای شما ایجاد می شوند. تولید آنها در پاسخ به استرس یا آسیب افزایش می یابد.

در صورت وجود بیش از حد رادیکال های آزاد ، بدن شما دچار استرس اکسیداتیو می شود که می تواند به سلول های شما آسیب برساند و خطر ابتلا به بیماری را افزایش دهد (3).

مطالعات روی حیوانات نشان داده است که آب نارگیل حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می تواند به تغییر رادیکال های آزاد کمک کند تا دیگر مضر نباشند (4 ، 5، 6، 7)

در مطالعه ای در سال 2012 ، موشهای مقاوم به انسولین که رژیم غذایی فروکتوز بالایی داشتند با آب نارگیل تحت درمان قرار گرفتند. کاهش فعالیت رادیکال های آزاد و همچنین فشار خون ، تری گلیسیرید و سطح انسولین (5)

مطالعه دیگری در سال 2014 نشان داد که کبد موش آسیب دیده هنگام درمان با آب نارگیل در مقایسه با کبد درمان نشده ، استرس اکسیداتیو را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد (6)

سومین مطالعه در سال 2016 مزایای عصاره آب نارگیل را در موش هایی که دارای چربی بالا بودند تغذیه کرد. آب نارگیل نه تنها به کاهش نشانگرهای کلسترول کمک کرد ، بلکه “اثرات آنتی اکسیدانی” نیز نشان داد (4).

اگرچه این مطالعات جالب هستند ، اما توجه به این نکته ضروری است که هیچ مطالعه ای در مورد انسان و قدرت آنتی اکسیدانی آب نارگیل تا به امروز انجام نشده است و در هر مطالعه روی حیوانات از دوزها و پارامترهای مختلف استفاده شده است.

خلاصه

آب نارگیل حاوی آنتی اکسیدان هایی است که در مطالعات روی موش ها و موش ها مفید بوده است ، اما مطالعات انسانی در این زمینه وجود ندارد.

مطالعات نشان می دهد که آب نارگیل می تواند قند خون را کاهش داده و سایر نشانگرهای سلامتی را در حیوانات دیابتی بهبود بخشد.8، 9، 10)

در مطالعه ای در سال 2015 ، موش های دیابتی تحت درمان با آب نارگیل سطح قند خون بهتری نسبت به گروه کنترل حفظ کردند. در همان مطالعه همچنین مشخص شد که موش هایی که آب نارگیل به آنها داده شد سطح هموگلوبین A1c پایین تری داشتند که نشان دهنده کنترل بهتر قند خون در دراز مدت است (9)

یک مطالعه اخیر در سال 2021 بر روی موش های دیابتی نیز نشان داد که آب نارگیل گلوکز خون را کاهش می دهد (10)

تحقیقات بیشتری برای تأیید این تأثیر در انسان مورد نیاز است.

با این حال ، یکی دیگر از مزایای قند خون آب نارگیل منبع خوب منیزیم است که می تواند حساسیت به انسولین را افزایش داده و قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و پیش دیابت کاهش دهد (11، 12).

با توجه به این نکته ، توجه به این نکته ضروری است که آب نارگیل حاوی کربوهیدرات است (که در بدن به قندها تجزیه می شود) ، بنابراین اگر با دیابت یا پیش دیابت زندگی می کنید ، قبل از افزودن آن به رژیم غذایی خود با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید. به

خلاصه

مطالعات روی حیوانات مبتلا به دیابت نشان داده است که آب نارگیل می تواند سطح قند خون را بهبود بخشد ، اما تحقیقات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است.

نوشیدن مایعات کافی برای جلوگیری از سنگ کلیه مهم است.

در حالی که آب ساده انتخاب خوبی است ، دو مطالعه کوچک نشان می دهد که آب نارگیل می تواند حتی بهتر باشد.

سنگ کلیه زمانی ایجاد می شود که کلسیم ، اگزالات و سایر ترکیبات در ادرار کریستال تشکیل می دهند. این کریستالها می توانند سنگهای کوچکی تشکیل دهند. اگرچه برخی از افراد مستعدتر از دیگران هستند ، سنگ کلیه حدود 12 درصد از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار می دهد (13)به

در مطالعه ای که در سال 2013 بر روی موش هایی با سنگ کلیه انجام شد ، آب نارگیل از چسبیدن کریستال ها به کلیه ها و دیگر قسمت های مجاری ادراری جلوگیری کرد. همچنین تعداد بلورها در ادرار را کاهش می دهد (14)

در تحقیقی از سال 2018 که بر روی 8 نفر انجام شد ، محققان دریافتند که آب نارگیل باعث افزایش ادرار پتاسیم ، کلرید و سیترات در افراد بدون سنگ کلیه می شود ، به این معنی که آب نارگیل می تواند به شستشوی سیستم کمک کرده و احتمال ایجاد سنگ را کاهش دهد (15).

از آنجا که یک مطالعه شامل حیوانات و دیگری بسیار کوچک بود ، تحقیقات بیشتری در مورد فواید آب نارگیل در کاهش احتمال ایجاد سنگ کلیه مورد نیاز است.

خلاصه

مطالعات اولیه نشان می دهد که آب نارگیل با کاهش تشکیل کریستال و سنگ می تواند به جلوگیری از سنگ کلیه کمک کند. با این حال ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است ، به ویژه در مورد افراد.

نوشیدن آب نارگیل می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کند (16).

در یک مطالعه قدیمی در سال 2008 ، محققان به موش ها رژیم غذایی غنی از چربی و کلسترول دادند. آنها همچنین یک گروه را با دوزهای زیاد آب نارگیل (4 میلی لیتر در 100 گرم وزن بدن) تغذیه کردند.

پس از 45 روز ، سطح کلسترول و تری گلیسیرید در گروه آب نارگیل کاهش یافت ، مانند اثرات داروهای استاتین برای کاهش کلسترول (17)

به خاطر داشته باشید که این دوز بسیار بالا بود. از نظر انسانی ، این مقدار معادل 150 پوند (68 کیلوگرم) برای فردی است که 2.7 لیتر آب نارگیل در روز مصرف می کند.

یک مطالعه در سال 2005 نشان داد که آب نارگیل همچنین می تواند در کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون مفید باشد ، اما تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است (18)

یکی از دلایلی که باعث می شود آب نارگیل با فشار خون پایین مرتبط باشد ، میزان قابل توجه پتاسیم آن (500 میلی گرم پتاسیم در 8 اونس) است. نشان داده شده است که پتاسیم فشار خون را در افراد مبتلا به فشار خون بالا یا طبیعی کاهش می دهد (19 ، 20).

خلاصه

در حالی که شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه آب نارگیل می تواند برای سلامت قلب مفید باشد ، تحقیقات بیشتری لازم است که بر روی انسان متمرکز باشد.

آب نارگیل می تواند یک نوشیدنی عالی برای بازگرداندن آب رسانی به بدن و پر کردن الکترولیت های از دست رفته در طول تمرین باشد.

الکترولیت ها مواد معدنی هستند که چندین نقش مهم در بدن شما ایفا می کنند ، از جمله حفظ تعادل مناسب مایعات. برخی از الکترولیتهای مهم عبارتند از پتاسیم ، منیزیم ، سدیم و کلسیم (21)

از آنجا که آب نارگیل حاوی الکترولیت هایی مانند پتاسیم و منیزیم است ، مطالعات متعددی نشان داده است که ممکن است برای آب رسانی مجدد بعد از ورزش مفیدتر از آب باشد (22 ، 23 ، 24).

در واقع ، یک مطالعه کوچک در سال 2014 از برزیل نشان داد که آب نارگیل در یک روز بسیار گرم ، توانایی ورزش را بهتر از آب یا یک نوشیدنی ورزشی بهبود می بخشد (22).

خلاصه

آب نارگیل به طور موثر مایعات و الکترولیت ها را پس از تمرین دوباره پر می کند. قابل مقایسه با سایر نوشیدنی های ورزشی است.

آب نارگیل طبیعی کمی شیرین است و رایحه ای لطیف و مغذی دارد. همچنین کالری و کربوهیدرات کمی دارد.

تازه ترین میوه از میوه است ، اما اگر نمی توانید یخچال را با نارگیل تازه پر کنید ، امروزه مارک های زیادی از آب نارگیل در قفسه ها وجود دارد.

حتماً مواد را بخوانید تا مطمئن شوید 100 درصد آب نارگیل دریافت کرده اید. برخی از مارک ها می توانند شکر یا طعم دهنده را به بطری ها اضافه کنند.

می توانید از این مایع گرمسیری به عنوان پایه ای برای تهیه اسموتی ها ، در اینجا پودینگ دانه ، سس وینایگرت استفاده کنید یا هر زمان که کمی شیرینی طبیعی می خواهید آن را با آب ساده جایگزین کنید.

خلاصه

آب نارگیل را می توان مستقیماً از نارگیل سبز مصرف کرد یا در بطری خرید. از مارک های حاوی قند ، شیرین کننده یا ادویه جات ترشی جات خودداری کنید.

آب نارگیل یک نوشیدنی طبیعی خوشمزه و پر از الکترولیت است که می تواند برای قلب مفید باشد ، قند خون را پایین بیاورد ، به بهبود سلامت کلیه ها کمک کرده و بعد از تمرین بدن را شاداب و مرطوب کند.

اگرچه برای تأیید بسیاری از این خواص به مطالعات انسانی کنترل شده تری نیاز است ، اما مطالعات تا به امروز دلگرم کننده است.

اگر می خواهید نوشیدن این نوشیدنی گرمسیری را شروع کنید ، باید مارک های مختلفی در قفسه های خواربارفروشی محلی وجود داشته باشد – فقط از محصولات دارای قند اضافه خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید