محبوب ترین گرایش های غذایی TikTok که توسط متخصصان تغذیه ارزیابی شده است


TikTok تقریباً در همه زمینه ها از مد و زیبایی گرفته تا موسیقی و رقص گرفته تا غذا تبدیل به یک منبع رو به رشد شده است. برخی از گرایش های غذایی TikTok باعث می شود شما تعجب کنید که چرا هرگز به آنها فکر نکرده اید ، در حالی که برخی دیگر ممکن است باعث شوند که سر خود را خراش دهید. اما آنها چقدر سالم هستند و آیا باید آنها را امتحان کنید؟ ما از Gaby Vaca-Flores ، RDN ، CLE ، متخصص تغذیه و آموزش ثبت شده در HUM ، برای تجزیه رژیم غذایی بر اساس برخی از بهترین گرایش های غذایی TikTik استفاده کردیم. ببینید چگونه انباشته می شوند.

هک بسته بندی Tortilla

برای شکستن بسته نازک ، یک برش از مرکز آن تا لبه ایجاد کنید. سپس بصورت بصری تورتیلا را به چهار قسمت تقسیم کنید. هر ربع را با یک ماده مختلف پر کنید و جادوی اریگامی انجام دهید تا یک ربع در یک زمان تا شود و سرخ شود.

چرا ممکن است quesadilla خود را به چهار قسمت بریزید در حالی که احتمالاً در تمام این مدت نصف کرده اید؟ به نظر می رسد این می تواند در ایجاد تعادل در بشقاب مفید باشد.

واکا فلورز توضیح می دهد: “توصیه می کنم مطمئن شوید که در یکی از ربع ها سبزیجات مانند فلفل خرد شده یا اسفناج وجود دارد.” “چهارگوشهای دیگر فرصتی عالی برای ترکیب پروتئین های بدون چربی مانند مرغ یا بوقلمون و چربی های سالم مانند آووکادو فراهم می کند.”

عیب؟ او می گوید: “این دستور غذا نیاز به یک تورتیلا آرد بزرگ دارد که متأسفانه به اندازه غذای ذرت آن سالم نیست.” Vaca-Flores توصیه می کند که به دنبال یک تورتیلا با فیبر بالا باشید ، اما به طور کلی پیشنهاد می شود که این هک می تواند یک رژیم متعادل باشد.

“غلات طبیعی”

اگر سالاد میوه جایگزین می شد ، “غلات طبیعی” بود. این روند شامل پر کردن یک کاسه غلات کلاسیک با انواع توت های مخلوط تازه ، آب نارگیل و یخ است. بیایید یک چیز را توضیح دهیم: جعبه های دانه همچنین حاوی مواد طبیعی هستند ، بنابراین نام این روند می تواند کمی گمراه کننده باشد.

Vaca-Flores می گوید ، مواد تشکیل دهنده “دانه های طبیعی” البته سالم هستند. اما این جایگزین یک کاسه غلات یا صبحانه متعادل نمی شود. من خوردن آن را صبح توصیه نمی کنم زیرا فاقد پروتئین و چربی های سالم است ، دو عنصر درشت مغذی که برای انرژی مهم هستند و به شما کمک می کند در طول روز احساس سیری کنید. اگر می خواهید این روند را امتحان کنید ، فقط مطمئن شوید که تمام غذای صبح شما نیست ، او توصیه می کند.

شایان ذکر است که اگر طرفدار زیادی از غلات هستید ، نیازی به جایگزینی غلات سنتی در رژیم غذایی خود ندارید. Vaca-Flores توضیح می دهد که غلات با فیبر بالا می تواند انتخاب خوبی باشد و شیر حاوی پروتئین ، ویتامین D ، کلسیم ، ویتامین B و پتاسیم است. اما او یک چیز را می گوید که باید مراقب آن باشید: “اگر به دنبال غلات شیرین هستید ، به اندازه آن توجه کنید و موز یا توت فرنگی خرد شده را برای افزایش فیبر اضافه کنید.”

ماکارونی فتا سرخ شده

گوجه فرنگی انگور یا گیلاس را با یک بلوک پنیر فتا ، یک تکه روغن زیتون و ادویه جات ترشی جات سرخ کنید ، سپس ماکارونی مورد علاقه خود را هم بزنید. همه چيز. این گرایش غذایی TikTok مورد تأیید بسیاری از Vaca -Flores قرار گرفته است – و خدا را شکر ، اگر هنوز آن را امتحان نکرده اید ، همین حالا گرم کردن اجاق را شروع کنید. آسان ، خوشمزه و سالم است.

cookingwithayeh

ماکارونی فتا سرخ شده مطمئناً ارزش این همه سر و صدا را دارد !! با الهام از زیباfeelgoodfoodie 💗 #fyp #foodtiktok #bakedfeta #pasta #foryou #foryoupage

♬ طعم – نمادها

“اگر ما به مواد اصلی موجود در ماکارونی فتا سرخ شده نگاه کنیم ، آنها به طور شگفت انگیزی به رژیم متعادل می افزایند. یک رژیم متعادل معمولاً شامل غلات مانند ماکارونی ، میوه ها یا سبزیجات مانند گوجه فرنگی ، چربی های سالم مانند روغن زیتون و البته منبع پروتئین مانند پنیر فتا است.

برای تقویت بیشتر ، پنیر را به آسانی بخورید و ماکارونی غلات کامل را انتخاب کنید که ارزش غذایی بالاتری دارد و فیبر و عناصر کمیاب مانند سلنیوم و مس را توصیه می کند.

همچنین سازگاری با اهداف و ترجیحات رژیم غذایی آسان است. من از ماکارونی نخودچی استفاده کردم و مرغ را اضافه کردم تا پروتئین بیشتری دریافت کنم. Vegans TikToker و وبلاگ نویسان همچنین فتا را با پنیر وگان یا توفو عوض کردند و دیگران حتی ماکارونی را با نخود عوض کردند. طعم را به سیر ، ریحان ، فلفل قرمز ، نمک و فلفل اضافه کنید.

پروفی

این پورتمانتو بسیار مبتکر است – پروتئین را با قهوه دم کرده سرد ، اسپرسو یا قهوه داغ برای یک نوشیدنی گوارا مخلوط کنید. اما چرا به این ترکیب نیاز دارید؟ واکا فلورس توضیح می دهد: “افرادی که ممکن است صبحانه متعادل با پروتئین نداشته باشند ، می توانند از افزودن پودر پروتئین به قهوه سود ببرند.” پروتئین در وعده صبحانه می تواند قند خون متعادل و انرژی طولانی مدت را افزایش دهد ، اما اگر از قبل صبحانه پروتئین دریافت کرده اید ، احتمالاً به آن احتیاج ندارید.

Proffee انواع مختلفی از TikTok دارد که می تواند کیفیت تغذیه را بهبود بخشد یا مختل کند. برخی از مصرف کنندگان یک نوشیدنی با شیک پروتئینی از قبل بسته بندی شده تهیه می کنند که ممکن است حاوی شکر ، شیرین کننده ها یا افزودنی های غیر ضروری باشد. سایر کاربران شربت یا شیرین کننده های اضافی اضافه می کنند.

Vaca-Flores می گوید پیدا کردن پودر پروتئین با کیفیت بالا و بدون قند بسیار مهم است. “یافتن یک مکمل پروتئینی با طعم طبیعی نیز می تواند شما را از افزودن شیرین کننده های اضافی نجات دهد.”

آیا می خواهید روند را آزمایش کنید؟ نقطه قوت اصلی HUM Nutrition پودر پروتئین وانیل با منشا گیاهی است – ما طرفداران زیادی داریم! (ما حتی آن را روی یک matcha latte امتحان کردیم.)

عسل منجمد

تماشای عسل منجمد از بطری خارج می شود در حالی که خاصیت چسبناک آن حفظ می شود از نظر بصری رضایت بخش است ، بنابراین ما این روند را از نظر زیبایی شناسی ارائه می دهیم. اما از نظر تغذیه ای؟ فرض کنید ما در مقیاس کشویی ارزیابی می کنیم.

اکثر TikToker * هنگام غذا خوردن * مقدار زیادی عسل می خورند. این یک شکست جدی است. واکا فلورس می گوید: “فراموش کردن عسل با کالری و قند ، هرچند طبیعی ، آسان است.”

“هنگامی که ما بیش از حد قند مصرف می کنیم ، می تواند منجر به جهش قند خون شود. این جهش ها با گذشت زمان کاهش می یابد ، که می تواند مانند انرژی کوتاه مدت باشد و به دنبال آن احساس خستگی شدید می شود. ” علاوه بر این ، خوردن بیش از حد عسل می تواند باعث ناراحتی های گوارشی مانند نفخ ، حالت تهوع و اسهال شود. “

با این حال ، در اعتدال می توانید عسل منجمد را امتحان کنید. واکا فلورس می گوید در یک جلسه بیش از یک قاشق (یا اندازه انگشت شست) نگه ندارید. بهتر است آن را با پروتئین یا چربی های سالم امتحان کنید تا از تغییرات چشمگیر قند خون جلوگیری کنید.

آب سالاد

برای کمک به خواب بهتر ، TikTokers یک نوشیدنی جدید ایجاد کرده است: گزارش شده است که برگ سالاد در آب گرم مانند چای خیس شده است. در حالی که هیچ شواهدی مبنی بر اینکه سالاد باعث خواب افراد می شود وجود ندارد ، واکا فلورس مدعی است که سالاد رومی حاوی مواد مغذی گیاهی به نام لاکتوکاریوم است که به عنوان “تریاک سالاد” نیز شناخته می شود و خواب و آرامش بخش است.

در حالی که آب سالاد ممکن است هیچ ویژگی معجزه آسایی نداشته باشد ، Vaca -Flores می گوید این نیز بی ضرر است – ابتدا سالاد خود را بشویید. (اگرچه افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند باید از آب سالاد اجتناب کنند زیرا می تواند با داروها تداخل داشته باشد.)

اما حتی بهتر؟ واکا فلورس توصیه می کند چراغ ها را خاموش کنید و مدت زمان صفحه را به یک ساعت قبل از خواب محدود کنید تا به مغز خود نشان دهید که زمان تولید ملاتونین ، هورمونی که چرخه خواب ما را کنترل می کند ، رسیده است.

تخم مرغ پستو

این می تواند یکی از ساده ترین راه ها باشد تا صبحانه شما همانطور که تا به حال دیده ایم احساس پیچیده ای داشته باشد. از روش مورد علاقه خود برای تهیه تخم مرغ (تخم مرغ هم زده ، قسمت آفتابی بالا یا خیلی روشن) استفاده کنید و به جای آن از پستو در کره یا روغن استفاده کنید. همه چيز. البته می توانید غذای خود را با سرو نان تست با انواع مواد مختلف مانند آووکادو ، گوجه فرنگی یا پودر فلفل قرمز شخصی کنید.

Vaca-Flores از این روند غذایی TikTik پشتیبانی می کند ، زیرا تخم مرغ یک پروتئین کامل است و کولین را به همراه سایر ویتامین ها و مواد معدنی تامین می کند. “فقط مطمئن شوید که از سس پستو استفاده می کنید که حاوی چربی های اشباع نشده با کیفیت بالا مانند روغن زیتون یا آفتابگردان است. یا بهتر از آن ، سس پستو را خودتان در خانه درست کنید ، ”او توصیه می کند.

طرفدار پستو نیستید؟ شما همچنین می توانید این تخم مرغ های فلفل قرمز را امتحان کنید.

نکته

گرایش های غذاهای TikTok را می توان مخلوط کرد ، بنابراین به خاطر داشته باشید که متخصص تغذیه همیشه وقتی آنها را در خوراک خود می بینید آنها را بررسی نمی کند. اگر در مورد چیزی مطمئن نیستید ، بهتر است با یک متخصص تغذیه یا حتی پزشک خود مشورت کنید تا از عواقب بالقوه خطرناک جلوگیری کنید. ممکن است بخواهید این روند را متناسب با نیازهای تغذیه ای خود تغییر دهید یا چیزی را به طور کلی از دست بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید