مدیتیشن آلفا و تتا – بهترین راه برای مبارزه با فشار خون بالا و کاهش فشار خون بالا

مدیتیشن آلفا و تتا بارها و بارها نشان داده شده است که روش های بسیار موثری برای مبارزه با فشار خون بالا و کاهش فشار خون بالا هستند. استرس یکی از دلایل اصلی فشار خون بالا است و شرکت‌های دارویی پزشکان را تشویق می‌کنند تا از آن چشم‌پوشی کنند. مدیتیشن آلفا یا تتا بهترین راه برای کاهش استرس است و می تواند تفاوت بزرگی در مبارزه با فشار خون بالا ایجاد کند.

مدیتیشن آلفا یا تتا چیست و چگونه می تواند فشار خون بالا را کاهش دهد؟

مغز انسان دائماً در حال تولید فعالیت الکتریکی است. متخصصان مغز و اعصاب این فعالیت را بر روی یک الکتروانسفالوگرافی (EEG) نظارت می کنند و آن را به فرکانس های مختلف یا طبقه بندی می کنند. امواج مغزی. در حالی که ما بیدار و مشغول فعالیت های روزمره خود هستیم، موج مغزی غالب موج بتا است که فرکانس ۱۳ تا ۳۰ هرتز (چرخه در ثانیه) دارد. هنگامی که چشمان خود را می بندیم و توجه خود را از دنیای بیرون دور می کنیم، مانند زمانی که برای اولین بار به خواب می رویم یا چرت می زنیم، فرکانس غالب مغز کندتر می شود اما همچنین قوی تر می شود. اینجاست که ما امواج آلفا (۷-۱۳ هرتز) را می بینیم. هنگامی که ما عمیقاً آرام هستیم یا واقعاً به خواب رفته‌ایم و وارد حالت رویایی به نام خواب حرکت سریع چشم (REM) شده‌ایم، مغز امواج تتا (۳.۵-۷ هرتز) را تولید می‌کند که حتی کندتر و حتی قوی‌تر هستند.

حالت های آلفا و تتا پادزهرهای طبیعی برای استرس هستند. هنگامی که مغز در این حالت های آرام تر قرار دارد، عدم تعادل هورمونی ناشی از استرس – چه واقعی و چه واقعی فقط درک شده است – به تعادل برمی گردند. به طور خاص، هنگامی که استرس باعث “پاسخ جنگ یا گریز” می شود، غدد فوق کلیوی اپی نفرین (آدرنالین)، نوراپی نفرین و کورتیزول را آزاد می کنند. در مجموع، این هورمون‌ها ضربان قلب، فشار خون و تنفس را افزایش می‌دهند در حالی که منابع را از سایر عملکردها (مانند ترمیم یا رشد) منحرف می‌کنند که انرژی را از اقدامات ضروری بدن در مقابله با خطر دور می‌کند. این مکانیسم در یک محیط تکاملی قبلی کاملاً منطقی بود، اما اکنون علیه ما کار می کند. گذراندن زمان کمتر در حالت بتا، که میهمان نوازی برای استرس است، آسیب ناشی از این دم کرده نامناسب هورمون ها را کاهش می دهد.

مطالعات تایید می کنند که مدیتیشن فشار خون را کاهش می دهد

مطالعه ای در سال ۲۰۰۴ در سالنامه آکادمی علوم نیویورک دریافتند که زنان مسن‌تری که مدیتیشن را به طور منظم انجام می‌دهند، پاسخ کورتیزول کمتری به استرس دارند و هر چه مدت طولانی‌تری مدیتیشن را انجام داده باشد، کاهش بیشتر می‌شود. نویسندگان این مطالعه پیشنهاد کردند که عملکرد سیستم غدد درون ریز بهبود یافته است.

در سال ۲۰۰۷، مؤسسه ملی سلامت یک بررسی جامع از تکنیک‌های مختلف کاهش استرس منتشر کرد و اشاره کرد که بسیاری از مطالعات قبلی ضعیف طراحی شده بودند. در مقایسه با سایر روش‌های کاهش استرس، مانند آرام‌سازی پیشرونده عضلانی و بیوفیدبک، مدیتیشن بهترین نتایج را در کاهش فشار خون ایجاد کرد، کاهش ۵ میلی‌متر جیوه که توسط نویسندگان “قابل توجه” تلقی می‌شود.

بهترین راه برای مدیتیشن و کاهش فشار خون بالا چیست؟

تا همین اواخر، مدیتیشن مهارتی دشوار برای تسلط بود، و اکثر افرادی که آن را امتحان کردند، به سادگی پس از چند هفته آن را رها کردند. وقتی سلامتی شما در خطر است، این بسیار تاسف آور است، زیرا مدیتیشن واقعاً می تواند با فشار خون بالا مبارزه کند بدون اینکه بدن شما را با ترکیبات شیمیایی مسموم کند. بنابراین آیا راهی برای دستیابی به حالات ذهنی مطلوب بدون مبارزه با تکنیک های دشواری که برای اکثر مردم واقع بینانه نیست وجود دارد؟

سریعترین رژیم لاغری